äippärahojen verotus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Miten on mahdollista, että viimevuonna veroa meni palkka tietojen mukaan ja nyt kun helmikuussa tuli uusi verokortti käyttöön, veroa alkoikin menemään enemmän kuin ennen.

Soitin kelalle ja sanoivat että uuden muutoksen mukaan veroa menee vähintään 20% ellei muutosverokorttia sosiaalietuutta varten ole toimittanut kelaan.

Noh soitin verotoimistoon saadakseni uuden kortin..veroa tulee edelleen menemään 19%...

Ja hauskinta tässä on se, että kun olin työssä ennen vapaita sain paljon enemmän palkkaa kuin tätä tukea, mutta veroprosenttini oli kuitenkin pienempi..

hullua!!
 
Joo, niin se vaan menee. Mulle tuli muutosverokortti 20 % ja tämän vuoden palkkatuloista, eli vaan tulevat lomarat, menee 19,5 % veroa.

Meillä päin kun ei saa edes kuntalisää niin kyllä ketuttaa maksaa pienistä tuloista vielä 20 % veroa.

Kannattaa huolehtia, että toimittaa palkkatuloille verokortin. Monet jättävät toimittamatta ja saavat sitten mätkyjä vaikka maksaakin sen 20 % veroa kodinhoitotuesta.
 
Kelasta saatavista etuuksista tosiaan menee enemmän veroa kuin normaalista palkkatulosta. Tämä johtuu siitä, ettei etuuksista tehdä samoja vähennyksiä kuin palkasta. Toivottavasti et kuitenkaan saa mätkyjä viime vuodelta jos kerran veroprosenttisi on ollut huomattavasti pienempi kuin viimevuonna?

Jokaiselle tulolle kannattaa tehdä aina erikseen verokortit! Itse tarkistan aina vuoden lopussa omat tuloni ettei verokortin alkuvuoden arviot menisi kovin metsään...
 
Niin toivottavasti ei tule mätkyjä ja varmaan tuleekin, koska muutamalta kuukaudelta tosiaan oli jonkinverran pienempi, ei paljoa, mutta näkyi numeroissa..eli joku euro tulee maksettavaksi varmaan..

Joopa joo tätä byrokratiaa!!
 

Similar threads

Yhteistyössä