äiti, äidinäiti, anoppi ja anopin äiti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sommarcat

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
3 037
0
36
Olemme kaikki äitejä! Kaikki yhtä tärkeitä, yhtä arvokkaita!
Miksi siis yksi heistä on kuitenkin ylitse muiden?
Anoppi siis. Hän, jonka pillin mukaan pitäisi aina pomppia.
Lausahti sitten minulle, miniälleen, että tänä vuonna hänen äitienpäivä ei ole kaikkein tärkein vain mummon (anopin äiti) joka on pääsemässä kotilomille vanhainkodista. Siis että mua voi ahdistaa...Olenko mä nyt jotenkin käsittänyt väärin, vai onko hänen mielestään HÄNEN ÄITIENPÄIVÄT NE TÄRKEIMMÄT!!!

Just tämmösten takia. Mä haluan olla kaikki juhlapyhät sun muut kotona.
Käydään jos se meille sopii...
Kyllä meillekkin on suututtu ja yritetty pakottaa ja vaikka mitä mut me tehdään niinku halutaan.

Meidänkin perheessä anoppi on ilmeisesti tärkein. Kutsui itsensä meille äitienpäivän aamukahveille... siis ehdotti vain pokkana, että minkälaisen kakun hän toisi kun mieluummin tulisi meille kuin että me hänen asuntoonsa :whistle:

Minulle äitienpäivän aamu on ollut se ihanin. Odotella hihitellen sängyssä kun lapset laittavat isin kanssa tarjoiluja keittiössä.

Minä vietän äitienpäivän oman äitini luona ja mies hoitaa oman puolensa vierailut. Lapset kulkee sit aikanaan kumman jomman mukana ja tarvittaessa vuorovuosin. Kukaan ei suutu/saa enempää kuin toinen ja maailma pelastuu. :P

Tuon takia meillä ei virallisena äitien tai isänpäivänä liikuta kotoa yleensä mihinkään, se päivä on ollu meidän omaa siitä asti kun on lapsia saatu, muut tyytyä juhlimaan pe tai la omaansa.

pipetipoo kysyi onko minulla lapsia, kyllä on. Vietän nyt kolmatta äitienpäivääni, eikä kumpikaan aikaisemmasta ole tuottanut mielihyvää. Päinvastoin.
Olen kuitenkin jokseenkin loukkaantunut tästä anopin sutjautuksesta, että olen tehnyt omat suunnitelmani äitienpäiväksi. Mun äidilläni on lampi ja rantasauna, ja olen tilannut itselleni ja pojalleni aamupäiväsaunan. Sinne on tulossa saunaan myös siskoni perheensä kanssa.
Minusta olisi ihana muistaa myös anoppi ja hänen äitiään, mutta se ei ole mukavaa, kun siitä tehdään pakollista ja ylistetään itseään ylitse muiden. Ja tämä kun ei ole ainoa asia. Joulut on kanssa yhtä painajaista, kun yritetään ja käännellään ja väännellään. Kun anopin Joulu ei ole täydellinen, jos kaikki ei ole paikalla! :headwall: V*TTU sanon minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuon takia meillä ei virallisena äitien tai isänpäivänä liikuta kotoa yleensä mihinkään, se päivä on ollu meidän omaa siitä asti kun on lapsia saatu, muut tyytyä juhlimaan pe tai la omaansa.

tätä minäkin olen yrittänyt, että ollaan kotona ja tehdään oman perheen kesken kivoja juttuja!!! Mutta sitten paukataan yllätysvierailulle, jos ei muuta!!

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
pipetipoo kysyi onko minulla lapsia, kyllä on. Vietän nyt kolmatta äitienpäivääni, eikä kumpikaan aikaisemmasta ole tuottanut mielihyvää. Päinvastoin.
Olen kuitenkin jokseenkin loukkaantunut tästä anopin sutjautuksesta, että olen tehnyt omat suunnitelmani äitienpäiväksi. Mun äidilläni on lampi ja rantasauna, ja olen tilannut itselleni ja pojalleni aamupäiväsaunan. Sinne on tulossa saunaan myös siskoni perheensä kanssa.
Minusta olisi ihana muistaa myös anoppi ja hänen äitiään, mutta se ei ole mukavaa, kun siitä tehdään pakollista ja ylistetään itseään ylitse muiden. Ja tämä kun ei ole ainoa asia. Joulut on kanssa yhtä painajaista, kun yritetään ja käännellään ja väännellään. Kun anopin Joulu ei ole täydellinen, jos kaikki ei ole paikalla! :headwall: V*TTU sanon minä!

Mä tekisin niin et antaisin anopin rauhassa suuttua. Ja menisin sinne rantasaunaan kaikessa rauhassa. Kävisin anopin tykönä joko edellisenä päivänä tai illalla sit ku kerkee.
Elä anna sen määräillä. Jos se ei ole sen mielestä täydellistä niin ei voi mitään. Eihän sinustakaan ole täydellistä se että joudut tekeen pakosta mitä en tahdo.
Tämän asian kans minäkin olen monesti paininu. Ja tiedän että anoppi ei tykkää etten pompi sen nuijan tahtiin mut sou.q

Sommarcat, sano anopille ihan suoraan että tämän vuoden äitienpäivänä teillä on neljä äitiä joita teidän perheenne haluaisi muistaa: Sinun lastesi äiti, miehesi äiti, miehesi äidinäiti ja sinun äitisi. Ette voi mitenkään tehdä perheellenne niin julmaa temppua että neljät juhlat neljässä eri paikassa yhden päivän aikana, joten jaatte äidinjuhlimishetket yhteen juhlimiseen per päivä.

Ja koska sinä olet lasten ykkösäiti, sinä saat äitienpäiväsunnuntain. Lisäksi perjantaina, lauantaina ja maanantaina vietätte jokaiselle äidille juhlan kakkuhetken kera. Jos kerta anopin äiti on kotilomalla viikonlopun, niin lauantai varmaan hänelle. Sopisiko anopin juhlahetken olla yhtä aikaa, vai haluaisiko hän mieluiten perjantaina vai maanantaina kortin ja kakkupalan?

Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Sano anopille suorat sanat ja/tai jätä omaan arvoonsa, ei sun tarvi tuollaista sietää! Tuleva äitienpäivä on mulle eka ja ilmoitin miehelleni et se päivä vietetään sit kotona. Mummot voidaan kukittaa vaikka lauantaina.

pipetipoo...Mä oon anopille sanonut niin monet suorat sanat, mutta sitten se asia aina astuu eteeni tavalla tai toisella. Yleensä kieltää kaiken oman sanomisensa, ja väittää että olen keksinyt kaiken. Osaa olla todella loukkaava ja marttyyri-ihminen. Sitten se tulee tänne kuitenkin muina miehinä, ja väittää että mitään ei ole tapahtunut ja et mä oon itsekän, kun oon pitkävihainen.
Oikeesti en ole pitkävihainen, mutta jos ei anteeksi pyydetä, ei kai tarvii antaakaan.

Rähmäkäpälä:
Kiitos sanoistasi! Mä olen tätä asiaa miettinyt, mutta en ole sanoiksi osannut pukea. Nyt kun sait sanat suuhuni, niin aion tämän asian myös hänelle esittää. Anoppi suuttuu, niinkuin joka asiasta, mutta se on nyt vaan tajuttava, että hänellä on jo aikuiset lapset ja heillä perheensä.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Rähmäkäpälä:
Kiitos sanoistasi! Mä olen tätä asiaa miettinyt, mutta en ole sanoiksi osannut pukea. Nyt kun sait sanat suuhuni, niin aion tämän asian myös hänelle esittää. Anoppi suuttuu, niinkuin joka asiasta, mutta se on nyt vaan tajuttava, että hänellä on jo aikuiset lapset ja heillä perheensä.

Meillä on ollut joulu ongelma, kun lähellä asuvat haluaisivat kaikki meidät käymään aattona. Anoppi, appiukko, minun vanhempani, anopin vanhemmat ja apen vanhemmat. Yhtenä jouluna kiersimme kaikissa viidessä paikassa, söimme viisi jouluateriaa ja viimeisessä paikassa oltiin odotettu koko päivä että me tulemme paikalle, ja minä en jaksanut kuin istua eteisessä ja itkeä väsymystäni. Sanoimme sitten joulun jälkeen että emme rupea tuohon rumbaan enää, ja sitten muotoilimme asian noin, että koska oma perheemmekin tarvitsee omaa aikaa, niin yksi kyläpaikka per päivä. Jouluaatto pyhitettiin omalle perheelle ja puhelimet kiinni (siitä tiedotettiin etukäteen) ja joulunympäryspäivät jaettiin muille. Yllättävän hyvin ihmiset ymmärsivät, kun kysyin että kiinnostaisiko itseä viettää joulua monessa eri paikassa ja onnistuisivatko kohteliaana syömään viisi kukkurallista lautasta ruokia yhden päivän aikana.

Me ollaan ennen lasta käyty anoppilassa syömässä ja mun äidillä joulusaunassa. Siis aattona. Oman lapsen saatuani emme enään menneet joulusaunaan äidilleni, mutta anoppilassa PITI käydä syömässä. Olen vanhoillinen siinä suhteen, että tapanina vasta vieraillaan ja niin nyt tänä vuonna tapahtuukin. Olemme muuttaneet toiselle paikkakunnalle, ja vanhalla asuinkunnallamme asuu myös appeni äiti. Siellä on joulukahvit ja anoppi asuu lähes naarurissa. Aiomme ajaa sinne vain yhtenä päivänä. Näin on siis sovittu jo nyt, kun toi jouluahdistus puski kanssa täsäs äitienpäivän aikaan.

Aika rankkoja juttuja nämä.

sommarcat minulla on sama ongelma! Ja se ahdistaa minua eniten tällä hetkellä elämässäni :( Ja anoppi asuu samalla paikkakunnalla... Alan nykyisin tärisemään ja tulee ahdistava oksettava olo kun ajattelnkin anoppia, nytkin kädet tärisee. Oon miettiny mitä asialle pitäisi tehdä? En voi tehdä sille mitään!

:hug: harmaalle!
Mitäpä tässä voisi tehdä, niin...Kaikkeni olen tehnyt ja kaiken sonnan ottanut niskaani, vain sen takia, että lapseni näkisi rakasta mummoaan. Mullakin on kieltämättä tosi puistattava olo nytkin.

Yhteistyössä