Äiti baarissa - lapset kotona (1v ja 4v)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Keskiviikko 23.12.2009 klo 21.39

1- ja 4-vuotiaat pojat olivat koko yön yksin kotona.

Parikymppinen äiti häipyi omille teilleen lauantai-iltana ja jätti Tuusulassa sijaitsevaan asuntoon 1- ja 4-vuotiaat poikansa.

Lapset saivat pärjätä oman onnensa nojassa, kun äiti oli Iltalehden tietojen mukaan ex-miehensä seurassa viettämässä ravintolailtaa. Se venähtikin pitkäksi.

Kun kylmä ja synkkä sunnuntaiaamu oli koittanut, tuttu naapurintäti huomasi 4-vuotiaan pojan harhailemassa yksikseen rappukäytävässä. Lapsi oli lähtenyt etsimään äitiään ja kertoi, ettei tämä ollut tullut kotiin koko yönä.

Aamukahdeksan aikaan tapauksesta ilmoituksen saanut poliisi lähti paikalle. Rappuun saapuivat myös sosiaalitoimen viranomaiset. Perheen asuntoon päästiin, kun huoltomies oli avannut oven.

Siellä paljastui, että ravintolaan häipynyt äiti oli hylännyt myös yksivuotiaan poikansa.

Lapsi halusi katsoa tv:tä

4-vuotiaalla oli viranomaisille vain yksi pyyntö: hän halusi katsoa tv:stä lastenohjelmaa.

Naista koetettiin tavoitella puhelimella tuloksetta. Kun viranomaiset soittivat ex-miehelle, tämäkään ei osannut sanoa, missä lasten äiti on.

Sosiaaliviranomaiset veivät hylätyt lapset mukaansa.

- Kävimme paikalla sunnuntaiaamuna. 1- ja 4-vuotiaat pojat olivat olleet yön yksin kotona, rikoskomisario Tero Muurman Keski-Uudenmaan poliisista kertoo Iltalehdelle.

Muurman uskoo, että äitiin on saatu yhteys, mutta hän ei tiedä, ovatko lapset tämän vai sosiaaliviranomaisten huomassa.

- Tapausta tutkitaan nyt meillä, ja on mahdollista, että äiti sai syytteen heitteillepanosta. Myös sosiaaliviranomaiset selvittävät nyt perheen asiaa.

IL

:headwall: :'(

Ihan järkyttävä ajatella että jättäis ton oman 1-vuotiaan jonkun 4-vuotiaan huollettavaks. Tota uskalla silmistään laskea puoleks sekunniks kun heti tekee jotain, usein vaarallista.. Ei vaan voi ymmärtää miten joillain ei leikkaa, ei niin yhtään. Uskomattomia idiotteja.. :headwall: :'(

Typerää mässäillä jonkun surullisen tyttölapsen surullisella kohtalolla. Kyllä tuntee olevansa parempi ihminen itse vai mitä? oksennus oksennus oksennus

Olette huonompia.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Typerää mässäillä jonkun surullisen tyttölapsen surullisella kohtalolla. Kyllä tuntee olevansa parempi ihminen itse vai mitä? oksennus oksennus oksennus

Olette huonompia.

Mut ihanaa että sä olet paljon parempi :saint:

Olette huonompia.

|O

Just. varmaan tämäkin mamma sellainen joka palstalla mainostaa itseään "kohtuu"käyttäjäksi.

Meni vaan överiks "tällä kertaa" Lapset heti pois, eikä takasin ennen antabus pakkohoitoa ja terapiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:

Olette huonompia.

|O

Just. varmaan tämäkin mamma sellainen joka palstalla mainostaa itseään "kohtuu"käyttäjäksi.

Meni vaan överiks "tällä kertaa" Lapset heti pois, eikä takasin ennen antabus pakkohoitoa ja terapiaa.

Niin. Mielestäni olen kohtuukäyttäjä. Muutama annos vuodessa menee. Juhannuksena siideri, uutenavuonna samppanjaa, jouluaattona punaviinä, joskus ravintolassa lasillinen. Alle 10 annosta vuosi.

silti ei ole mitään tarvetta nautiskella toisten surulla tai riippuvuuksilla.

Kuka täällä on nautiskellut :o
Sä tulet tänne vaan nautiskelemaan sillä miten paljon parempi ihminen sä olet kun et nautiskele surullisilla uutisilla, aika paljon pyhempi oot :saint:

Mä jäin 2-vuotiaana joka yö pariksi tunniksi yksin. Kävin myös harhailemassa rapussa, mutta tiesin äidin ja isän olevan töissä, jakamassa aamun Hesaria. Naapuri mut aina nappasi niille yöpaidassa, jos olin mennyt käytävään odottelemaan. Siihen aikaan, 1973-75 ei näitä asioita käsitelty, kuin perheen sisäisinä järjestelyinä. Ei kukaan edellyttänyt lastenhoitoa aamuyöntunneiksi. Ei edes isovanhemmat kyselleet, kuka hoitaa lasta aamuyön.

Olen sanonutkin monesti äidilleni, etten voi hoitaa omaa lasta kuten mua on hoidettu tai muksu lähtee heti sosiaaliviranomaisille. Sen jälkeen ei ole tullut hyvää tarkoittavia neuvoja.

Baari-iltoja saa kyllä suoraan vähentää. Tänä vuonna ei ole ollut yhtään baari-iltaa. Nyt jännään pääsenkö hyvän ystäväni 40-vuotisjuhliin tammikuussa. JOS saadaan hoitaja, se maksaa 78 euroa (klo 03.00 saakka) plus hoitajan taksin. Yhteen iltaan saan siis varata noin 200 euroa heti kättelyssä.

On muuten mielenkiintoista, ettei ex-mieskään kysellyt tältä mammalta missä lapset on ja kuka hoitaa. Onkohan niiden isä kenties? Silloin hänelle kuuluu rangaistus myös.

Mun kolme vuotias on opetellu nyt jäämään yksin siksi aikaa, kun vien roskat.
Että on ajat muuttuneet omasta lapsuudesta. Mun äiti muuten on jäänyt yksin kotiin koko päiväksi 4-vuotiaana, kun isomummo kuoli ja muita hoitajia ei ollut. Mä olen hoitanut pikkuveljeäni yöt yksin ollessani 7 vanha. Ehkä sillon 80-luvulla joku olisi siitä älähtänytkin, jos olisi tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:

Olette huonompia.

|O

Niin. Mielestäni olen kohtuukäyttäjä. Muutama annos vuodessa menee. Juhannuksena siideri, uutenavuonna samppanjaa, jouluaattona punaviinä, joskus ravintolassa lasillinen. Alle 10 annosta vuosi.

Jättäisitkö sinäkin omat lapsesi yöksi ja aamuksi keskenään kotiin??

Olette huonompia.

Eikö uutisista saa keskustella? Pitäisikö tällaiset asiat jättää uutisoimatta ettei vaan kukaan saa tietää miten joissakin perheissä lapsia kohdellaan?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Olette huonompia.

Eikö uutisista saa keskustella? Pitäisikö tällaiset asiat jättää uutisoimatta ettei vaan kukaan saa tietää miten joissakin perheissä lapsia kohdellaan?

Niinpä!

tosi karmeeta hyvä ettei mitään sattunu, siis oikeesti onko jollain noin kauhee viinan himo. ja jos on pakko mennä ni sit hankkii asianmukaisesti hoitajan. hyi kun edesvastuuton ja lapset pois ja heti seuraavaks menee henki joltain!!!!!!!!! ja en mässää vaan puhun totuutta ja jos suoraan sanotaan ni olen ainakin 1000 kertaa parempi ku tuo mutsi minä ainakin kannan vastuuni tämä äiti ei edes tiedä mitä se tarkoittaa.

Yhteistyössä