Äiti bilettää…mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
Hei ihmiset, osaatteko kertoa mikä mua vaivaa?

Kaikki kotona hyvin. Lapsi on 1,5v ja mummulla päivähoidossa. Mies kanssa töissä.

Aloitin jokin aika sitten työt ja biletyksen....Pitäis varmaan tehdä ittelleni jotain, sillä nyt olen saanut aikaan "keitoksen", eli jonkinlaisen suhteen (ei seksiä vielä ainakaan luojan kiitos) 20v vanhemman pomoni kanssa. Hän on aivan käsitätmättömän ihana ja toppuutteleva tyyppi, vaikka onkin korviaan myöten näköjään rakastunut muhun.

Musta tuntuu, että ongelmani on, että olen kuin löytänyt itseni uudelleen, kroppani kuin teinitytöllä, seksiä tekis mieli enemmän kuin mieheni, pystyn mihin vain, käyn baarissa noin kerran viikossa, ei nyt silti aina mitään hirmukännejä. En saa itseäni kuriin tässä asiassa.

Haluaisin olla kiltti kotona viihtyvä pikkuvaimo. Menojalkaa vaan vipattaa ihan sikana ja mietin vain tuota erästä miestä....olen siis kamala ihminen.

No mihin tässä pitäisi eläytyä? Valitset vaan sen "käsittätömän ihanan" pomosi ja huomaat vähintään vuoden kuluttua, että siitä on käsittämättömyys ja ihanuus kaukana. Mies vonkaa vaan nuorta pillua.
Virheesi on siinäkin, että juokset baareissa ja kännäät joka viikko. Kuka täysipäinen mies tuota kovin kauan katsoo. Aiotko antaa lapsesikin äitisi hoidettavaksi, jotta saisit viettää laatuaikaa sen "ihanan" pomon kanssa. Panosta mieheesi yhtä paljon kuin baareissa juoksemiseen ja pomon ajattelemiseen.

Hyvä nyyh,

ensimmäinen askel on se, että olet sanoittanut itsellesi, missä sinä menet elämässäsi. Ja olen siinä samaa mieltä "onnellinenperhe" kanssa, että vain sinä voit päättää miten etenet tässä asiassa.

Vaatii suurta päätäväisyyttä ja sitoutumisen osoittamista omalle perheelle, että tekee oikein. Mielestäni bilettämisessä ei ole mitään pahaa - päinvastoin itsekunkin on hyvä päästä silloin tällöin tuulettumaan. Toinen mies voi tuoda hetken huumaa, mutta sitäkö sinä tarvitset?

Tämä kuulostaa ehkä todella kaukaa haetulta, mutta joskus itse mietin näin: "mistä haluan että muistan elämän ehtoolla itseni - ja mistä haluan itseni muistettavan." Itse haluan olla uskollinen miehelleni ja perheelleni, ja uskon että saan siitä jonkun "palkinnon" - tarkoitan jotakin näkymätöntä hyvää! Ja vielä: eikö suurin kokemus ole lopultakin se, että on voinut elää ja olla uskollinen rakastamalleen puolisolle, kuin joku hetken huuma. Hetken huuma - sitähän on kaikilla, harvinaisempaa ja kenties arvokkaampaa on kuitenkin aito, erilaiset elämänvaiheet kestänyt rakkaus ja sitoutuminen.

Minusta sinä et ole kamala ihminen, vaan päinvastoin: hienoa, että mietit tilannettasi, ennen kuin hyppäät suinpäin johonkin.

"Haluaisin olla kiltti kotona viihtyvä pikkuvaimo. Menojalkaa vaan vipattaa ihan sikana ja mietin vain tuota erästä miestä....olen siis kamala ihminen."

Tuttuja fiiliksiä, kovin tuttuja.

Kun oot saanut itsesi käyntiin, niin nyt hormoonit hyrrää ja pistää vaan lisää vauhtia. Aikuinen ihminen pystyy itse aika pitkälle päättämään, mitkä asiat elämässä on tärkeitä ja mihin haluaa panostaa. Sinä itse valitset nyt tiesi. Joko annat palaa pomon kanssa tai valitset lapsesi ja perheesi. Ihme, ettei miehesi ole vielä mitään tajunnut. Kun puolisolla alkaa menojalka vipattaan, niin se tarkoittaa yleensä aina vain yhtä asiaa - kuten teilläkin. Kaltaisiasi on niiiiin paljon, että luulisi et saisit vastauksia kohtalotovereiltakin.

kiitos no jo on. just tollasta mä itse asiassa halusinkin kuulla!! :-)
tykkäsin varsinkin tosta "siitä on käsittämättömyys ja ihanuus kaukana".
Kukaan ei laita mua kuriin. se taitaa olla se ongelma.
Lapsi on kylläkin ihan vain tarhan sijaan mummulla. Ei 24/7.

no mutta: tavallaan mä uskon myös sen, että elämä vain kerta kaikkiaan ei mene jotain junarataa pitkin. Mäkin olen pyhästi pyhästi vannonut olevani uskollinen (petin kerran seurusteluaikana 6v sitten ja olin todella paskana). nyt kaikki näyttäytyy taas erilaisena. Lapsesta palautuminen (oli välillä fyysisesti rankkaa) on kuin olisi saanut jonkin lahjan, nuoruuden takaisin tai jotain. Sitä lahjaa on vaikea pitää vakan alla. No tämä vielä puuttuu: mieheni on a) aina kannustanut mua pistämään nokkaa kodin ulkopuolelle b) tavannut pomoni monta kertaa ja pitää huipputyyppinä. aika heh.

Ai niin: pomoni on eronnut ja sanoo että sellaista ei voi toivoa kenellekään. Hänen toiveissaan on suhteen pikkuhiljainen sammuminen. olemme olleet erittäin hyviä ystäviä jo pitkään.

vaikeampi paketti kuin pillunkipeä vanha ukko...?

Ai mikä sinulla on?

Ikävä, jotain, jota ei ehkä ole olemassakaan. Sinulla on mies, lapsi, työ - älä hyvä ihminen polta näppejäsi ja menetä kaikkea sitä, mitä olet saavuttanut!

Ajattele lastasi, kun olet kerran hänet tähän maailmaan saattanut!!!! Saatana että ottaa aivoon tuollaiset aivottamat tyypit. Olisit saatana juossut siellä miehissä ennen lastasi niin ei tarvitsisi lapselta perhettä rikkoa.

enpä tajua miten kaikilla muilla on aina niin selvät sävelet....en aio perhettäni rikkoa, en muutenkaan mutta en varsinkaan kun ei mun "romanssi" edes suostuisi siihen! papin aamen on aamen. ei kiitos enempää yli-ihmisiä kertomaan perustotuuksia, saatana, aivottomuudestani.

olenko mä tosiaan ainut äiti joka huomaa heräävänsä piltin ja vaippojen keskeltä lähes entisellään ja on tästä hetken kuin huumassa?

tpxyz, se onkin hyvä kysymys, miksi ihmiset kaipaa jotain mitä ei ole. En ole edes katsellut miehiä, tämä juttu lähti vain henkisistä seikoista ja sitten (suureksi hämmästyksekseni) huomasin tuntevani suurta vetoa ja varmaan just siks että hän on niin paljon vanhempi.idioottia tietysti.

Että pomosi kiinnostaa siksikin että on luultavasti ensimmäinen vieras mies jonka kanssa olet viettänyt enemmän aikaa lapsensaamisen jälkeen. Kun se huuma ja hurahdus tuli, niin se sopiva kohde oli se heti siinä nenän edessä oleva kaksilahkeinen.

Onko työpaikallasi muita ihmisiä vai teettekö töitä kahden? Jos on muitakin niin takuulla tietävät teidän välillä olevan jotain sutinaa. Kivaa sulle sitten olla siellä töissä kun heräät huumastasi ja huomaat olevasi muille pomon pikku kullannuppu ja juorujen kohde. Jos olet ainoa työntekijä, niin onnekas juttu sinulle.

onneks on iso firma. ei välttämättä edes tavata usein. totta, miehen ystävällisyys, empaattisuus ja läheisyys taitavat olla se mikä jo riittää kun aivot käy näillä kierroksilla.

tuli yön aikana mieleen nimim äiti1:lle että hei, opitut mallit ne kyllä säilyy!! en voi muuta sanoa, kuin että onneksi en "juossut miehissä" ennen lastani! jos olisin näin tehnyt, ah kuinka helppoa olisi nyt mennä samaan totuttuun malliin takaisin!!

Tiedän muutaman tapauksen jotka eivät ole aikuistuneet lapsen syntymän jälkeenkään. Hajanaisia suhteita, uusia miehiä, ja lapsi siinä kaiken keskellä kulkemassa, tutustumasa aina uuteen ja uuteen isäpuoleen uusien sisaruspuolien ohella.

Tottakai meisät jokainen kaipaa vaihtelua, ihailua, jne. mutta se, lähteekö siihen peliin mukaan vieraiden miesten kanssa, vai yrittääkö saada samat asiat omalta puolisoltaan (parisuhdetarapiat, ym. keinot...) on ihan valintakysymys.

Oletko ehkä hukassa hieman itsesi kanssa tai onko parisuhteessa ongelmaa? Pidätkö miestäsi vain lapsen isänä vai onko hänkin yhä rakas sinulle? Useinkaan sydämeen ei mahdu kahta rakkaussuhdetta, joten jos annat sydämestäsi tilaa pomollesi, miehesi syrjäytyy.

Olisko mahdollista, että sekoitat himon ja rakkauden toisiinsa? Pitkässä suhteessa tulee erilaisia kausia. On ihan tutun kuuloista, että oman lapsen syntymän jälkeen oma naisellisuus kukoistaa. Entäpä jos yrittäisitte saada miehen kanssa lisäpuhtia omaan seksielämäänne. Lelukaupan leluilla voi sinua tyydyttää vielä vaikka toisen ja kolmannenkin kerran peräkkän, kun mies ei enää kykene tyydyttämiseen.

Moni ei himon huumassa jaksa ajatella selväpäisesti sitä, että mitä tällaisissa tunteilla leikkimisissä on kyse? Haluatko ihan oikeasti sitä, että pieni lapsesi joutuu kokemaan avioeron ja saat miehesi syvät vihat niskaasi? Jos jatkat kuten nyt, päädyt varmastikin pettämiseen. Et voi tietää sitä, millaista elämä olisi pomosi kanssa ja mitäpä sitten, kun hänen kanssaan koittaa tylsä arki. Etsitkö sitten taas uutta ihailijaa itsellesi? Ei voi sanoa, että lapsellasi olisi kovin turvallisen ja tasapainoisen kuuloinen lapsuus tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyh:
enpä tajua miten kaikilla muilla on aina niin selvät sävelet....en aio perhettäni rikkoa, en muutenkaan mutta en varsinkaan kun ei mun "romanssi" edes suostuisi siihen! papin aamen on aamen. ei kiitos enempää yli-ihmisiä kertomaan perustotuuksia, saatana, aivottomuudestani.

olenko mä tosiaan ainut äiti joka huomaa heräävänsä piltin ja vaippojen keskeltä lähes entisellään ja on tästä hetken kuin huumassa?

tpxyz, se onkin hyvä kysymys, miksi ihmiset kaipaa jotain mitä ei ole. En ole edes katsellut miehiä, tämä juttu lähti vain henkisistä seikoista ja sitten (suureksi hämmästyksekseni) huomasin tuntevani suurta vetoa ja varmaan just siks että hän on niin paljon vanhempi.idioottia tietysti.

Kun oikein kaivelen muistilokeroita, niin tunsin melko samanlaisia tuntemuksia ensimmäisen lapsen jälkeen palattuani työelämään. Laittauduin viimeisen päälle. Olin erittäin chic ja kyllä se huomattiin. Huomasi sen aviomieskin ja hän alkoi puhua toisen lapsen hankkimisesta. Olin kahden vaiheilla vaihdanko työpaikkaa vai tulenko raskaaksi.
Kävinkin yhdessä työhaastattelussa, mutta en tullut valituksi.

Saimme toisen lapsen ja miesasiat unohtuivat. Ihan normaali nainen sinä ap. olet.
Sellaista se naisen elämä on. Avioeron jälkeen oli siipi maassa, mutta sain taas erittäin sinikkään ihailijan kintereille. Vihaan työpaikkaromansseja. Jouduin aikoinaan lähtemään vakinaisesta virasta karkuun yhden riesan takia.

Ajattele perheesi parasta. Jos tilanne käy hankalaksi, niin sinulle tulee työpaikan vaihto ehteen. Miten saat vastaavan paikan nykyisessä elämäntilanteessa?

Sinä vedosta olet aivan mahtava ihminen!!! :-)

Tuli niin hyvä mieli. En oikeasti kuulu noihin kategorioihin, jotka vaihtelevat miehiä kuin sukkia. Olen akateeminen älykäs suorittaja ja tosi kunnollinenkin. En ikinä voisi mennä yhteen 20v vanhemman kanssa - katson kun äitini hoitaa omaa isäänsä, ei sellaista avioliittoon, huh.

Juttelin eilen tuon miehen kanssa, hän lupasi ja VANNOI ettei ala mua vihaamaan tai dissaamaan kun tämä loppuu. Hän on oikeasti niin viisas ja diplomaattinen. Olisin todella pettynyt jos päätyisin sänkyyn niin hienon ihmisen kanssa. (alkais kumminkin inhottaakin:-)) Hänen puoleltaan ongelma on varmaankin vain se, että sattuupi vain olemaan mies.

Nyt vaan pitää yrittää elää rationaalisesti. Tämä ketju on auttanut mua prosessoinnissa todella paljon. Munkin mIeheni rupesi muuten juuri vihjailemaan toisesta lapsesta! Todella hassua säkää!

Alkuperäinen kirjoittaja NYYH:
Sinä vedosta olet aivan mahtava ihminen!!! :-)

Tuli niin hyvä mieli. En oikeasti kuulu noihin kategorioihin, jotka vaihtelevat miehiä kuin sukkia. Olen akateeminen älykäs suorittaja ja tosi kunnollinenkin. En ikinä voisi mennä yhteen 20v vanhemman kanssa - katson kun äitini hoitaa omaa isäänsä, ei sellaista avioliittoon, huh.

Juttelin eilen tuon miehen kanssa, hän lupasi ja VANNOI ettei ala mua vihaamaan tai dissaamaan kun tämä loppuu. Hän on oikeasti niin viisas ja diplomaattinen. Olisin todella pettynyt jos päätyisin sänkyyn niin hienon ihmisen kanssa. (alkais kumminkin inhottaakin:-)) Hänen puoleltaan ongelma on varmaankin vain se, että sattuupi vain olemaan mies.

Nyt vaan pitää yrittää elää rationaalisesti. Tämä ketju on auttanut mua prosessoinnissa todella paljon. Munkin mIeheni rupesi muuten juuri vihjailemaan toisesta lapsesta! Todella hassua säkää!

Eipä tämäkään päivä mennyt hukkaan netissä, kun sain näin kauniin kiitoksen.

Netissä taustalla soi Feelings, lempikipaleeni jo 70-luvulta. Käy kuuntelemassa Ellit 50+ viestiketjussa.

Sitten, kun olet minun ikäinen harmaaohimoinen lady ja lapsesi ovat aikuisia, muista minua sitten joskus. Kävele Harrods kaupassa Lontoossa. Sielläkin soitetaan Feelingsiä. Sivelin samalla ohimessä Chanel-jakkua. Hirveän kallis. Saahan sitä haaveilla.

Olen nainen, johon aina rakastutaan. Siksi viihdynkin täällä kotona. Vatsa on täynnä vohveleita. Kirjoitin tänään monta viestiä Julkut palstan Jämsä-tragedia ketjuun.

Joskus ammattiauttajatkin ovat pulassa. Ihminen hädässä palstalla joku viisikymppinen kahden tyttären äiti on hädissään. Kristallipallopalstalla kirjoittelen silloin tällöin nimimerkillä.

Voi hyvin ja rutista miestäsi ja lastasi, kun pääset kotiin. Voit pitää työkaverin ystävänä.
Ystäviä ei ole koskaan liikaa.

Kirjoitan ehkä turhankin avoimesti netissä. Olen saanut täällä paljon erilaisia lempinimiä.
Nettifilosofista pidän eniten. Filosofia onkin sydäntäni lähellä. Platoniin aina olen uskonut. Luin tyttäreni ostaman kirjan Akatemia. Ehkä sinäkin olet jo lukenut tuon kirjan.

Sanoisimpa näin. Että olet ollut vaihtelun tarpeessa, nyt elämässi on (taas) uutta virettä, kun ole palannut töihin, etkä ole enää niin kiinni lapsessa, kuin mitä raskaus- ja imetysaikana. En siinä näe pahaa, että käyt pitämässä hauskaa. Käy ihmeessä ystäviesi kanssa tuulettumassa vaikka pari kertaa kuussa. Ei siinä mitään pahaa ole.

Mutta tuo ihastus nyt on ihastus. Kyllä ihmiset ihastuvat, ei siinä ole ihmeellistä. Jos joutuu jatkuvasti tekemisiin, "mukavan, ihanan jne" ihmisen kanssa. Voi siinä ihastuakkain. Ei se sitä tarkoita, että ihastuksen tunteiden mukaisesti pitäisi toimia. Kun totuus voi tässäkiin tapauksessa ola vähän muuta. Eli jos yrittäisit kehitellä jotain vakavampaa voisi se äkkiä karahtaa kiville. Samaten pomosikaan ei välttämättä edes halua mitään vakavampaa edes kehitellä.

Aikuisena pystyt ymmärtämään mitä vaatii todellinen suhteen luominen, se vaatii molemmilta halua rakentaa suhdetta tosissaan. Ja teilläkin olisi vielä uusioperhe ja sen rasitteet. Siinä voisi äkkiä suhde karahtaa kiville. Ihastuksen takia on "turha" alkaa kehittelemään mitään sivusuhteita. Ei siinä ole järkeä. Suuntaa energiaasi mieheesi ja kehitelkää yhdessä kivoja asioita OMAAN suhteeseenne.

kiitos taas nainen30+, saan tuosta aivan valtavasti energiaa. sinä ymmärrät minua, ymmärrän kaiken mitä sanot ja olen iloinen että olet mahdollisesti hieman vanhempi kuin minä (?). tietyllä tavalla minäkin olen "kääntänyt lehteä" elämässäni, jos tajuat.

olen aikuinen, vaikka joku sanoikin, etten ole kasvanut aikuiseksi. eräs tähän viittaava asia on, että ihastuin 100% henkisiin ominaisuuksiin miehessä, joka ei ole mitenkään hyvännäköinen, sitä ei ole tapahtunut koskaan. (toki olen rakastunut oman mieheni henkisiin ominaisuuksiin, mutta kun tapasin hänet 20v niin kyllä siinä ulkonäöllä oli suuri merkitys)

kiitos vielä, otan sanasi ohjenuorina.

olen aikuinen, vaikka joku sanoikin, etten ole kasvanut aikuiseksi. eräs tähän viittaava asia on, että ihastuin 100% henkisiin ominaisuuksiin miehessä, ...

Olet ihastunut pomoosi?! Paviaanilauman naaraista johtajapaviaani on seksikkäin, koska hänellä on valta. Pomoon ihastuminen on kaikkea muuta kuin joku osoitus henkisesta "kypsymisestä".

PS. Ne paksut nuolinäpäimet, jotka yleensä ovat näppäimistön viimeisen kirjainrivin molemmissa päissä ovat sitä varten että tekstiin saa myös ISOJA kirjaimia. Niiden käyttö teke tekstin lukemisen sujuvammaksi ja on huomaavaisuutta tekstisi lukijoita kohtaan.

...että aikuisuudella on jotain tekemistä henkisen kypsyyden kanssa? Olen nyt koittanut jaksaa käyttää paksuja "nuolinäpäimiä". Kiitos vinkistä.
ps. Tarkoittaako ihastuminen sitä, että hlö on mielestäsi "seksikkäin"?

Ihan nopeasti ajatellen olet juuri huomannut lapsen sitouvuuden ja riippuvuuden sinusta. Vastareaktiosi on "irrotella" ja tehdä jotain pähkähullua ja spontaania. En tiedä eikö sinulla ole aiempaa kokemusta seikkailuista. Jos olisi riittävästi, niin ei todellakaan tekisi mieli niitä enää. Kun tuohon kelkkaan lähtee, niin jossain vaiheessa huomaa, että paskaa jää käteen ja häviää itse loppupelissä joka tapauksessa. On se mies nyt sitten miten "diplomaatti" tahansa, niin ongelmiin joudut nimenomaan sinä jos menet sänkyyn sen kanssa. Sano mun sanoneen.

...Tarkoittaako ihastuminen sitä, että hlö on mielestäsi "seksikkäin"?

No aika pitkälle kyllä. Ihastuminen on selkeästi eroottinen tunne ja lähtee pariutumis- ja suvunjatkamistarpeesta. Ainakaan minä en heterona ole koskaan ihastunut oman sukupuoleni edustajaan.

Ilman esteitä ja estoja molemminpuolinen ihastuminen johtaa seksiin ja eiköhän "seksikkään" yksi määritelmä voisi olla, että henkilö, jonka kanssa haluan seksiä on mielestäni seksikäs.

Yhteistyössä