Äiti bilettämään, miten imetys??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hansu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hansu

Vieras
Ollaan menossa noin kuukauden kuluttua viihteelle ja alkoholikin tuohon reissuun liittyy. Vauva on silloin noin 2,5kk:n ikäinen ja on ainakin vielä täysimetyksellä. Millaisia kokemuksia teillä on imetyksen sujumisesta, kun äiti on vauvan luota pois yön ja imettämättä esim. seuraavaan iltapäivään/iltaan? Haluaisin antaa vauvalle omaa maitoa, kun olen poissa, mutta en saa lypsettyä, koska maitoa ei tule "ylimääräistä" ja tuntuu, että vauva jää nyt nälkäiseksi jo lypsän sen eväät pakkaseen:)

Kaikenlaisia kokemuksia nyt tänne!! Kiittää!

Olisko sun kuitenkin mahdollista lypsää vaikka päivän aikana sen yhden syöttökerran verran, ja jatkaa seuraavina päivinä samalla tavalla? Minä kun lähdin viihteelle esikoisen ollessa 3kk sain lypsää maitoja melkein kaksi viikkoa että sain tarpeeksi...ei ollut sitä "ylimääräistä" niin paljon.

Älä nyt täällä tollasia kysele. Kohta saat paskaa niskaan. Äidillä ei ole oikeutta poistua kotoaan mihinkään omiin harrastuksiin, juhlimisesta nyt puhumattakaan, ennenkun lapset on 18v. Ainakin jos tätä palstaa on uskominen;)

Muuten en osaa neuvoa, mut sen sanon, et antaapa vauvan hoitaja vauvalle sit korviketta tai sun lypsettyä maitoo, niin kannattas totuttaa vauvaa nyt jo sit syömään pullosta! Ei välttämättä syö mitään koko sun poisoloaikana, jos on vaan tissiä tottunut saamaan!

Meillä on aina isä antanut korviketta kun olen ollut poissa kotoa pitempään ja hyvin on mennyt,mutta toi on totta että pulloon kannattaa totutella pari kertaa ainakin aiemmin.

Mä lypsin tytön iltasyönnin jälkeen tissit tyhjiksi ja pistin pakkaseen.
Ei sitä paljoa tullu kerrallaan, mut ihan riittävästi yhen baari-illan tarpeisiin, kun tarpeeks pitkään jakso kerätä.
Lypsäes mun täyty ajatella oikein ruususia ajatuksia vauvasta ja synnytyksestä (ja kaikesta mahdollisesta mikä aiheuttas herumista), muuten en saanu tippaakaan pihalle.

Tosiaan eka neuvo on tuo, ota pumppu mukaan, sillä alkoholi nostattaa maitoa hurjasti, itse kun olen viihteellä ollut, olen joutunut pumppaamaan n. kolmen tunnin välein. Ja normaalisti mulla ei heru pumpulle ollenkaan, vain jos tissit ihan kivikovat. Ja valitettavasti aamulla on aina tosi tukala olo tisseissä ollut, vaikka olen vielä kotiuduttuani pumpannut. Ja jos et saa pumpattua pakkaseen, nin ei se ole synti antaa korviketta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Sulla saattaa se alkoholi nousta suoraan tisseihin. Kannattaa pumpata niitä jossain välillä, meinaan et ne on muuten ihan räjähtämispisteessä.

Jep..toki meinasinkin pumpata. Ei se maidontulo siis varmaan siitä vähene, vaikka yön ja päivän oliskin imettämättä??

Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Kannattaa totuttaa jo nyt vähän siihen pulloon, niin ei tule kamalaa huuto-yötä hoitajalle =)

Jees, me ollaankin jo kokeiltu ja hyvin jätkä veti ainakin mun maitoa pullosta. Korviketta vois vielä kokeilla...

Miten muuten teidän vauvojen maha on reagoinut korvikkeeseen jos on ennemmin ollut vaan rintamaidolla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Kannattaa totuttaa jo nyt vähän siihen pulloon, niin ei tule kamalaa huuto-yötä hoitajalle =)

Jees, me ollaankin jo kokeiltu ja hyvin jätkä veti ainakin mun maitoa pullosta. Korviketta vois vielä kokeilla...

Miten muuten teidän vauvojen maha on reagoinut korvikkeeseen jos on ennemmin ollut vaan rintamaidolla?

Vähän meni kovaksi vatsa ihan ekalla kerralla. Mutta sekin oli vasta muutaman illan jälkeen,kun ruvettiin antaa lisämaitoa iltapalaksi. Ja lievää oli sekin.

huomautan vielä tosiaan siihen pulloon totuttamisen tärkeydestä..mulla tyttö 5kk ja muksu ei syö pullosta edes mun maitoa..useasti ollaan kokeiltu..tosin meidän pimu ei huoli tuttiakaan.vanhemmat lapseni ovat ilman ongelmia aikoinaan huolineet pullostakin mutta he kyllä olivat tutin syöjiäkin..voiskohan olla vaikutusta?
minä kävin kuukausi sitten viihteellä niin että lähdin melko myöhään kotoo,vasta kahdeksalta koska hoisin iltaimetyksen(josta oli muuten hyötyä koska tissit pysy pitkään melko tyhjinä alkoholista huolimatta)mies oli antanut kymmeneltä vielä hieman sosetta kun tyttö oli kitissy mutta kitinä kyllä varmasti johtunut muusta kun nälästä,meillä tyttö on nukkunut yöt jo ilman syömisiä 2kk iästä asti.aamulla imetin normaalisti,yöllä kun tulin lypsin hieman suihkussa käydessäni.

Yhteistyössä