en todellakaan vihaa miheni lasta, ja meille tervetullut perheenjäsen!! mutta kyllä on tilanteita jolloin meidän kaikkien pakko ollut joustaa tapaamisissa, ja yllätys se miehen exä tekee tällöin miehestäni epäkelvon isän..
ja annan pari esimerkkii minkä takia MINÄKIN olen joutunut pyytämään tapaamisen lykkäämistä:
- synnytys, ja eipä onnistunut, meille tuli minun äiti hoitamaan lasta, ja näin ollen mieheni tuki sairaalassa oli minulle aika minimaalista,mutta kun exä synnytti, oli etälapsi meillä 2vkoa, että äiti ja puoliso sai rauhassa tutustua perheenjäseneen.
- sairaalasta vauvan kanssa kotiutuminen ( ma päivä vielä), eipä onnistunut, äidin piti hakea lapsi maanantai aamuna, oli meillä vielä tiistai aamuna, kun oli exällä kiireitä
- etälapsi kuumeessa ja noro viruksessa, meillä alle kk:n ikänen vauva, ei onnistunut,kuumeinen lapsi kuskattiin meille 100km:ä ensinnäkin
- vauvan lääkäri ( ma aamuna) ei onnistunut, kun äiti ei ollut kotona kun lapsi olisi viety vkolopun jälkeen kotiin
meiltä pyydetään jatkuvaa joustamista,ja lapsen takia suostumme ilomielein, mutta jos itse pyydämme joustoa, ei käy mitenkään päin.siksi alkanut tuntumaan oikeen kunnolla, että meidän menomme ovat jotenkin ei tärkeitä,kuten tuo synnytyskin!
ja minä itsekäs nyksä olen kaiken pahan alku ja juuri kun kehtaan ees pyytää että mies on mukana synnytyksessä
lapsi on meilä extraa todella paljon, mies ITSE halusi neuvotella elareiden pinentämisestä tämän vuoksi, kappa se olikin minun NYKSÄN syy!! vaikken millään tavalla ole puuttunut heidän välisiin hankintoihin!nyt kun vauva syntyi tarttis exä enemoi elareita, käyttäen klassista sanontaa "oli varaa tehdä toinekin lapsi".
minulle exä on tehnyt selväksi etten saa mitenkään puuttua lapsen asioihin ja kasvatukseen/ komentamiseen, eli MINUNKIN kotona siis saa tehdä mitä vaan, mutta minä en saa puuttua! silti kelpaisin kyllä hoitamaan lasta kun mies ei pysty töiden takia! kieltäydyin ja sanoin että hoitakoot senkin ihan keskenään vanhemmat, ja minä en ala hoitamaan kun en saa mihinkään puuttuakaan!!
ja en koskaan ole sanonut ettei saa lapsi tänne tulla, kompromiseja ollaan YHDESSÄ miehen kanssa pyydetty, käymättä koskaan! ja on tämä meidän YHTEINEN KOTI ja ELÄMÄ silloin ei voi elää niinkuin toinen vain haluaa, asioista ja lapsia koskevista asioista on keskusteltava! ja jos esim.noro viruksinen lapsi on tulossa meille, tottakai koitan varjella vauvaani jos mahdollista, ja kyse oli vkolla tapaamisen siirtämistä,vaan ei sopinut..