äiti ja äitipuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
seurailin tuolla uusperheiden puolella seravanlaista keskustelua http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=719995 , mieltäni jäi kaivelemaan se, että ilmeisesti me kaikki entiset ollaan kaiken pahan alku ja juuri. ehkä se sit tuntuu puolin ja toisin et vika on aina vaan siellä muissa eikä koskaan itsessä. ei sillä itsekin valitan ex:n nykyisen toimista, mut kyllä itse oon paljossa myös syypää. mut sitä en ymmärrä et lasta käytetään pelinappulana. enkä ymmärrä sitäkään et osa näistä nykyisistä on sitä mieltä et lapsen tapaamiset ja lapseen menevät maksut kuuluvat hänelle.. en tiedä.. ehkä lapsen vanhemmilla ei ole sit yhdessä oikeus päättää lapsensa asioista.. vaan kaikkien nykyisten on saatava päättää milloin ja miten etävanhempi saa lastaan tavata ja mihin etävanhempi saa elatusmaksun lisäksi osallistua. koska etävanhemmanhan ei tarvitse elatusmaksun lisäksi muuta antaa, mut jos toinen pyytää ja itse antaa ni eihän vika silloin pyytäjässä ole..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 09:44 nöppönen kirjoitti:
seurailin tuolla uusperheiden puolella seravanlaista keskustelua http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=719995 , mieltäni jäi kaivelemaan se, että ilmeisesti me kaikki entiset ollaan kaiken pahan alku ja juuri. ehkä se sit tuntuu puolin ja toisin et vika on aina vaan siellä muissa eikä koskaan itsessä. ei sillä itsekin valitan ex:n nykyisen toimista, mut kyllä itse oon paljossa myös syypää. mut sitä en ymmärrä et lasta käytetään pelinappulana. enkä ymmärrä sitäkään et osa näistä nykyisistä on sitä mieltä et lapsen tapaamiset ja lapseen menevät maksut kuuluvat hänelle.. en tiedä.. ehkä lapsen vanhemmilla ei ole sit yhdessä oikeus päättää lapsensa asioista.. vaan kaikkien nykyisten on saatava päättää milloin ja miten etävanhempi saa lastaan tavata ja mihin etävanhempi saa elatusmaksun lisäksi osallistua. koska etävanhemmanhan ei tarvitse elatusmaksun lisäksi muuta antaa, mut jos toinen pyytää ja itse antaa ni eihän vika silloin pyytäjässä ole..
eikö äiti silloin ole syypää jos noin käyttäyttyy mitä tuolla palstalla kerrotaan???? miten syy hei voi olla isän tai nykyisen!! en kuule oikeen ymmärrä? jos äiti käyttää lapsia aseena niin eikö se ole äiti joka kiusaa tekee tai soittelee ym.. muuten terrosio miten se voi olle nykyisen vika!!?
miksi on niin vaikeaa hyväksy että se terroristi on yseimmiten se niin iihana enkeli äiti!!!! :kieh:
kai kaikille vihaksi pistää jos äiti kohtelee lapsiaan tuollatavoin!!
RAHA KYLLÄKELPAA ja jos ei tule niin on oikeutettu käyttäytymäään kuin pahainen kakara, jos ei saa tahtoaan läpi!! ja edelleenkin totta helve.. tissä se kuuluu kaikille jos taloon tulee ylimääräistä porukkaa!! kyllä mulla on ainakin tapan mieheltäni kysyä että sopiiko ja jos ei niin. niin joku muu päivä ym sitten sama kopskee rahan käyttöä!! kattokaass hyväksytte sitä tai ette meillä ainakin koti on yhteinen samoin rahat!!

mä mielestäni kirjoitin aika selvästi etten ymmärrä jos lasta käytetään pelinappulana.. ja kirjoitin myös siitä että ehkä sitä vikaa on kummassakin päässä. ei välttämättä se nykyinen tai se äiti ole kumpikaan aivan syyttömiä vaik niin annetaankin ymmärtää. koska eihän kaikki ex puolisot käyttäydy noin eikä varmasti myöskään nykyiset. ja meneekö se nyt sit oikein jos nykyinen sanelee tapaamiset lapsen etävanhemman kanssa, koska koti on myös hänen.. kun jos alkaa tällaisen ihmisen kanssa seurustelemaan ni täytyy ymmärtää että se lapsi kuuluu pakettiin ja siihen kuluu rahaa. AIKUISTEN tulisi järjestellä menonsa niin, että etälapsen tapaamiset ei kärsi vaan niitä voidaan noudattaa sopimuksen mukaan, toki joustoa täytyy löytyä joissain tapauksissa. <br><br>

Mun mielestä niinkuin ollaan sun kanssakin aikaisemminkin keskusteltu, tapaamiset kuuluu suunitella myös nyxälle koska koti mihin etä tulee on etävanhemman ja nyksän yhteinen kotin ja heidän yhteinen elämä.

Toinen asia mihin olen kiinnittänyt huomiota on se että useat exät on sitä mieltä että jos etä ei osallistu muihin kuluihin elarin lisäksi on se nyxän vika. Meillä on useita etämiehiä tuttava piirissä ja kaikilla on sama ongelma että ex pyytää osallistuimaan kaikenmaalilman kuluihin elarin lisäksi ja he eivät halua osallistua. Eron jälkeen kun eivät oleet tienneet että ei tarviste osallistua olivat kiltisti maksaneet kaiken mitä pyydetty mutta ihmetelleet rahan kulutusta kun yhdessä eläessä ei ollut lapseen niin paljoa kulunut. Sit oli yksi mies ottanut asioista selvää ja lakannut syytämästä rahaa exälle, uusi puoliso oli jo kuvioissa ja tietty koko homma meni hänen piikkiin. Mutta viisasui hänen tuttavistaan moni muukin kun yksi otti lastenvalvojaan yhteyttä.

Nää jutut ei tietenkään ,koske kaikkia vaan kyllä niitä "mätämunia" löytyy niin exissä, nyxissä ja etä vanhemmisssakin ja lähivanhemmissa. Eli muuhun en voi verrata kuin omiin kokemuksiin ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 16:03 peuhu kirjoitti:
Mun mielestä niinkuin ollaan sun kanssakin aikaisemminkin keskusteltu, tapaamiset kuuluu suunitella myös nyxälle koska koti mihin etä tulee on etävanhemman ja nyksän yhteinen kotin ja heidän yhteinen elämä.Toinen asia mihin olen kiinnittänyt huomiota on se että useat exät on sitä mieltä että jos etä ei osallistu muihin kuluihin elarin lisäksi on se nyxän vika. Meillä on useita etämiehiä tuttava piirissä ja kaikilla on sama ongelma että ex pyytää osallistuimaan kaikenmaalilman kuluihin elarin lisäksi ja he eivät halua osallistua. Eron jälkeen kun eivät oleet tienneet että ei tarviste osallistua olivat kiltisti maksaneet kaiken mitä pyydetty mutta ihmetelleet rahan kulutusta kun yhdessä eläessä ei ollut lapseen niin paljoa kulunut. Sit oli yksi mies ottanut asioista selvää ja lakannut syytämästä rahaa exälle, uusi puoliso oli jo kuvioissa ja tietty koko homma meni hänen piikkiin. Mutta viisasui hänen tuttavistaan moni muukin kun yksi otti lastenvalvojaan yhteyttä.

Nää jutut ei tietenkään ,koske kaikkia vaan kyllä niitä "mätämunia" löytyy niin exissä, nyxissä ja etä vanhemmisssakin ja lähivanhemmissa. Eli muuhun en voi verrata kuin omiin kokemuksiin ;)

eli jos tapaamissopimus on tehty vanhempien kesken ja se ei sit jomman kumman nykyiselle sovikaan ni kaikki menee uusiks? tos elatusmaksu asiassa oon sun kaa samaa mieltä, muuta ei kuulu maksaa kuin se sovittu summa, eriasia jos jostain lisistä on sovussa sovittu. niimpä.. mätämunia on kaikissa ryhmissä..

Eli tarkoittaako Peuhu että jos nyxä ei halua etälapsia kylään niin sitten niillä ei ole mitään asiaa sinne, koska nyxä määrää omasta kodistaan. Aika ikävää lasten kannalta.

Tulinpa kurkkaamaan tännekin, josko ymmärtäisin paremmin... Vastaisin tuohon, että mihin nykyinen puoliso saa puuttua. Itse en oo näitten vuosien aikana puuttunut millään tavalla tapaamisajankohtiin enkä elatusmaksuihin. Koen että ne asiat eivät ole minun päätäntävallassa. Mitä tulee ylimääräisiin maksuihin niin mies päättää itse nekin, saattaa kysyä mielipidettäni ja yleensä kysyykin, mutta päätös on miehellä koska lapsi on hänen. Mitä tulee meidän kotimme sisäisiin asioihin ja sääntöihin , niin ne päätetään yhdessä aina. Ja olen kyllä täysin tietoinen että suurin osa yh-äideistä on mahtavia, meillä vain ei näin ole. On kunnioitettavaa kasvattaa lasta yksin, mutta eihän se voi riittää oikeutukseksi kaikkeen siihen mitä minä ja ilmeisesti monet muutkin nykyiset joudumme kestämään, lapsista puhumattakkaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 18:21 Peppari kirjoitti:
Eli tarkoittaako Peuhu että jos nyxä ei halua etälapsia kylään niin sitten niillä ei ole mitään asiaa sinne, koska nyxä määrää omasta kodistaan. Aika ikävää lasten kannalta.

No en tietenkään tarkoita!!!!

Tämä koti ei ole MINUN vaan MEIDÄN. Meillä on tapaamis sopimus jossa lukee KESKIMÄÄRIN joka toinen viikonloppu. Eli joskus otetaan kahtena viikonloppuna peräkkäin mut sit saattaa olla kolmen viikonopun tauko mut pyritään jokatoinen viikonloppu ettei tulis pitkiä taukoja.Yhdessä päätetään viikonloput jotka sopii meidän työ ym. menoihin. Pyritään siihen että etälapsi ja meidän yhteinen lapsi saa viettää yhteistä aikaa meidän kanssa ja tehdään yhdessä jotain kivaa.Mieheni on alusta asti ottanut minut mukaan kun on tehnyt tapaamis listaa viikonlopuista siis myös HÄN haluaa että olen päättämässä meidän kodin yhteisistä asioista. Hänen exäänsä en ole yhteyksissä vaan sen puolen hoitaa mieheni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 19:52 ihmettelevä kirjoitti:
Tulinpa kurkkaamaan tännekin, josko ymmärtäisin paremmin... Vastaisin tuohon, että mihin nykyinen puoliso saa puuttua. Itse en oo näitten vuosien aikana puuttunut millään tavalla tapaamisajankohtiin enkä elatusmaksuihin. Koen että ne asiat eivät ole minun päätäntävallassa. Mitä tulee ylimääräisiin maksuihin niin mies päättää itse nekin, saattaa kysyä mielipidettäni ja yleensä kysyykin, mutta päätös on miehellä koska lapsi on hänen. Mitä tulee meidän kotimme sisäisiin asioihin ja sääntöihin , niin ne päätetään yhdessä aina. Ja olen kyllä täysin tietoinen että suurin osa yh-äideistä on mahtavia, meillä vain ei näin ole. On kunnioitettavaa kasvattaa lasta yksin, mutta eihän se voi riittää oikeutukseksi kaikkeen siihen mitä minä ja ilmeisesti monet muutkin nykyiset joudumme kestämään, lapsista puhumattakkaan!

näin mäkin sen ymmärtäisin et yhteisen kodin pelisääntöihin saa tottakai puuttua, mut tapaamisasiat ja elatusmaksut ovat vanhempien välisiä asioita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 20:53 peuhu kirjoitti:
\

Tämä koti ei ole MINUN vaan MEIDÄN. Meillä on tapaamis sopimus jossa lukee KESKIMÄÄRIN joka toinen viikonloppu. Eli joskus otetaan kahtena viikonloppuna peräkkäin mut sit saattaa olla kolmen viikonopun tauko mut pyritään jokatoinen viikonloppu ettei tulis pitkiä taukoja.Yhdessä päätetään viikonloput jotka sopii meidän työ ym. menoihin. Pyritään siihen että etälapsi ja meidän yhteinen lapsi saa viettää yhteistä aikaa meidän kanssa ja tehdään yhdessä jotain kivaa.Mieheni on alusta asti ottanut minut mukaan kun on tehnyt tapaamis listaa viikonlopuista siis myös HÄN haluaa että olen päättämässä meidän kodin yhteisistä asioista. Hänen exäänsä en ole yhteyksissä vaan sen puolen hoitaa mieheni.

no entäs jos tapaamissopimuksessa lukee et kahtena iltana viikolla ja joka toinen viikonloppu? onko silloin nykyisen vallassa sanoa et näin ei tapaamisia toteuteta? jos siis ei ole tuollaista keskimäärin sopimusta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 07:49 nöppönen kirjoitti:
\
\

no entäs jos tapaamissopimuksessa lukee et kahtena iltana viikolla ja joka toinen viikonloppu? onko silloin nykyisen vallassa sanoa et näin ei tapaamisia toteuteta? jos siis ei ole tuollaista keskimäärin sopimusta.
kyllä!!!! jos on että ei vaikka sovi, niin silloin tehdään sopimus joka sopii kaikille!!! koska kuitenkin tapahtumat ym elää koko ajan!!
sillä hänellä on oikeus myös sanella mitä hänen kotonaan tapahtuu!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 12:54 vieras kirjoitti:
\
\
\

kyllä!!!! jos on että ei vaikka sovi, niin silloin tehdään sopimus joka sopii kaikille!!! koska kuitenkin tapahtumat ym elää koko ajan!!
sillä hänellä on oikeus myös sanella mitä hänen kotonaan tapahtuu!!

niin mut jos lapsen vanhemmat ovat yksimielisiä tapaamisissa, mut jomman kumman nykyinen ei, ni hänenkö pillin mukaan mennään? tottakai tapaamisiin tulee väkisinkin joskus muutoksia, puolin ja toisin. ja eikös se koti ole sen etävanhemmankin? mitäs jos tulee taas ero, vaihdetaanko tapaamissopimusta jokaisen kumppanin mielen mukaan? eikös sillä tapaamissopimuksella haeta kuitenkin lapsen etua..

\
\
\

Ei tietenkään ole, vaan silloin päätetään yhdessä milloin ne päivät on. Siis sopimusta noudatetaan mutta yhdessä päätetään päivät, ma-pe sisältää kuitenkin viisipäivää mistävalita.

Varmasti etä ei ole viikonlopputöissä jos on tehnyt joka toinen vkl sopimuksen ja silloin pystyy sitä noudattamaan, meillä on toisenlainen sopimus ja vkl töissä myös lähi tietää tämän ja sopimus tehty sen mukaan siis lapsen etua ajatellen että tapaa isäänsä mahdollisimman usein.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 13:32 peuhu kirjoitti:
\
\
\

Ei tietenkään ole, vaan silloin päätetään yhdessä milloin ne päivät on. Siis sopimusta noudatetaan mutta yhdessä päätetään päivät, ma-pe sisältää kuitenkin viisipäivää mistävalita.

Varmasti etä ei ole viikonlopputöissä jos on tehnyt joka toinen vkl sopimuksen ja silloin pystyy sitä noudattamaan, meillä on toisenlainen sopimus ja vkl töissä myös lähi tietää tämän ja sopimus tehty sen mukaan siis lapsen etua ajatellen että tapaa isäänsä mahdollisimman usein.

no niin.. tätä just ajoin takaa. lasten isä on töissä kyl viikonloppuisin, mut vaan joka toinen viikonloppu, joten vapaina viikonloppuina hänellä on lapset. viikolle sovitut tapaamiset sovitaan yleensä edellisen viikon lopussa ja muutetaan jos tarvetta.

sehän mulla just kiinnitti tässä keskustelussa huomion että jotenkin monet tun tuu kuvittelevan että jos äitipuoli yhdessä isän kanssa päättää tapaamisisita hän vain yrittää estää tapaamisia tai jotenkin harventaa niitä. Meillä ei ainenkaan näin ole vaan yhdessä päätetään milloin lapsi otetaan ja miten se sopii molempien aikatauluun kuitenkin pitäen kiinni että lapsi saa olla meillä niin usein kuin pitääkin.

No ei tarvii mennä kuin uusperhe palstalle ja siellä löytyy useitakin ketjuja missä inhotaan miehen lapsia ja toivotaan ettei ne ikinä tulisi kylään.

Mutta varmasti on paljon myös nyxiä jotka eivät koe hanakalaksi että miehen lapset vierailevat.

en todellakaan vihaa miheni lasta, ja meille tervetullut perheenjäsen!! mutta kyllä on tilanteita jolloin meidän kaikkien pakko ollut joustaa tapaamisissa, ja yllätys se miehen exä tekee tällöin miehestäni epäkelvon isän..
ja annan pari esimerkkii minkä takia MINÄKIN olen joutunut pyytämään tapaamisen lykkäämistä:

- synnytys, ja eipä onnistunut, meille tuli minun äiti hoitamaan lasta, ja näin ollen mieheni tuki sairaalassa oli minulle aika minimaalista,mutta kun exä synnytti, oli etälapsi meillä 2vkoa, että äiti ja puoliso sai rauhassa tutustua perheenjäseneen.

- sairaalasta vauvan kanssa kotiutuminen ( ma päivä vielä), eipä onnistunut, äidin piti hakea lapsi maanantai aamuna, oli meillä vielä tiistai aamuna, kun oli exällä kiireitä

- etälapsi kuumeessa ja noro viruksessa, meillä alle kk:n ikänen vauva, ei onnistunut,kuumeinen lapsi kuskattiin meille 100km:ä ensinnäkin

- vauvan lääkäri ( ma aamuna) ei onnistunut, kun äiti ei ollut kotona kun lapsi olisi viety vkolopun jälkeen kotiin

meiltä pyydetään jatkuvaa joustamista,ja lapsen takia suostumme ilomielein, mutta jos itse pyydämme joustoa, ei käy mitenkään päin.siksi alkanut tuntumaan oikeen kunnolla, että meidän menomme ovat jotenkin ei tärkeitä,kuten tuo synnytyskin!
ja minä itsekäs nyksä olen kaiken pahan alku ja juuri kun kehtaan ees pyytää että mies on mukana synnytyksessä :o
lapsi on meilä extraa todella paljon, mies ITSE halusi neuvotella elareiden pinentämisestä tämän vuoksi, kappa se olikin minun NYKSÄN syy!! vaikken millään tavalla ole puuttunut heidän välisiin hankintoihin!nyt kun vauva syntyi tarttis exä enemoi elareita, käyttäen klassista sanontaa "oli varaa tehdä toinekin lapsi".
minulle exä on tehnyt selväksi etten saa mitenkään puuttua lapsen asioihin ja kasvatukseen/ komentamiseen, eli MINUNKIN kotona siis saa tehdä mitä vaan, mutta minä en saa puuttua! silti kelpaisin kyllä hoitamaan lasta kun mies ei pysty töiden takia! kieltäydyin ja sanoin että hoitakoot senkin ihan keskenään vanhemmat, ja minä en ala hoitamaan kun en saa mihinkään puuttuakaan!!
ja en koskaan ole sanonut ettei saa lapsi tänne tulla, kompromiseja ollaan YHDESSÄ miehen kanssa pyydetty, käymättä koskaan! ja on tämä meidän YHTEINEN KOTI ja ELÄMÄ silloin ei voi elää niinkuin toinen vain haluaa, asioista ja lapsia koskevista asioista on keskusteltava! ja jos esim.noro viruksinen lapsi on tulossa meille, tottakai koitan varjella vauvaani jos mahdollista, ja kyse oli vkolla tapaamisen siirtämistä,vaan ei sopinut..

minun äitipuolena ilmeisesti pitää siis hyväksyä kaikki mitä tulee etälasten kohdalla, koska VANHEMMAT päättää..ihan sama vaikka perheemme kuinka jäisi tämän jalkoihin, ja luen perheesseemme etälapsetkin! yh äidillä on oikeus vaatia milloin mies tapaa ja hoitaa, ja jos täällä päässä on joku este, yleensä se vieläpä ei mistään pikkujutusta johtuva, niin minun vikahan se on kun vien mieheni muualle, ja ei voi hoitaa lapsia kun yh äidillä menoja tulee! hänelle suodaan menot, hän ansaitsee ne, muidun menot eivät ole tärkeitä,silloin syrjitään lasta!

esim.2 vkoa sitten olimme päivystyksessä lapsemme kanssa, ja jouduimme sieltä ajamaan isompaan sairaalaan jonne matkaa, yh äiti soittelee samaan aikaan seuraavan päivän hakuaikataulua,vaikka mieheni koitti kuinka selittää ettemme tiedä olemmeko kotona saati paikkakunnalla vielä seuraavana päivänä, niin jo oli minun keksimiä kotkotuksia, ja mieheni ja minä pistimme etälapset kärsimään!! :o
ja MEIDÄN yksi lapsistamme oli sairas, edes se ei riittänyt exälle, että olisi hieman ymmärtänyt ja joustanut!
ja etälapsille on äiti tehnyt erittöäin selväksi että MINÄ isän uusi puoliso vien lapsilta isän, ja en anna isän tavata heitä,ja lspet ihmettelevät mitä se tarkoittaa, kun meillä ovat usein!
mutta kun joskus harvoin se este tullut, olen minä vienyt lapsilta isän!
tämä meidän tapauksesta esimerkki! en haluu kategorioida todellakaan yh.a tähän muottiin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 21:36 yksi nyksä kirjoitti:
en todellakaan vihaa miheni lasta, ja meille tervetullut perheenjäsen!! mutta kyllä on tilanteita jolloin meidän kaikkien pakko ollut joustaa tapaamisissa, ja yllätys se miehen exä tekee tällöin miehestäni epäkelvon isän..
ja annan pari esimerkkii minkä takia MINÄKIN olen joutunut pyytämään tapaamisen lykkäämistä:

- synnytys, ja eipä onnistunut, meille tuli minun äiti hoitamaan lasta, ja näin ollen mieheni tuki sairaalassa oli minulle aika minimaalista,mutta kun exä synnytti, oli etälapsi meillä 2vkoa, että äiti ja puoliso sai rauhassa tutustua perheenjäseneen.

- sairaalasta vauvan kanssa kotiutuminen ( ma päivä vielä), eipä onnistunut, äidin piti hakea lapsi maanantai aamuna, oli meillä vielä tiistai aamuna, kun oli exällä kiireitä

- etälapsi kuumeessa ja noro viruksessa, meillä alle kk:n ikänen vauva, ei onnistunut,kuumeinen lapsi kuskattiin meille 100km:ä ensinnäkin

- vauvan lääkäri ( ma aamuna) ei onnistunut, kun äiti ei ollut kotona kun lapsi olisi viety vkolopun jälkeen kotiin

meiltä pyydetään jatkuvaa joustamista,ja lapsen takia suostumme ilomielein, mutta jos itse pyydämme joustoa, ei käy mitenkään päin.siksi alkanut tuntumaan oikeen kunnolla, että meidän menomme ovat jotenkin ei tärkeitä,kuten tuo synnytyskin!
ja minä itsekäs nyksä olen kaiken pahan alku ja juuri kun kehtaan ees pyytää että mies on mukana synnytyksessä :o
lapsi on meilä extraa todella paljon, mies ITSE halusi neuvotella elareiden pinentämisestä tämän vuoksi, kappa se olikin minun NYKSÄN syy!! vaikken millään tavalla ole puuttunut heidän välisiin hankintoihin!nyt kun vauva syntyi tarttis exä enemoi elareita, käyttäen klassista sanontaa "oli varaa tehdä toinekin lapsi".
minulle exä on tehnyt selväksi etten saa mitenkään puuttua lapsen asioihin ja kasvatukseen/ komentamiseen, eli MINUNKIN kotona siis saa tehdä mitä vaan, mutta minä en saa puuttua! silti kelpaisin kyllä hoitamaan lasta kun mies ei pysty töiden takia! kieltäydyin ja sanoin että hoitakoot senkin ihan keskenään vanhemmat, ja minä en ala hoitamaan kun en saa mihinkään puuttuakaan!!
ja en koskaan ole sanonut ettei saa lapsi tänne tulla, kompromiseja ollaan YHDESSÄ miehen kanssa pyydetty, käymättä koskaan! ja on tämä meidän YHTEINEN KOTI ja ELÄMÄ silloin ei voi elää niinkuin toinen vain haluaa, asioista ja lapsia koskevista asioista on keskusteltava! ja jos esim.noro viruksinen lapsi on tulossa meille, tottakai koitan varjella vauvaani jos mahdollista, ja kyse oli vkolla tapaamisen siirtämistä,vaan ei sopinut..

mulla ei riitä ymmärrys tällaiseen käytökseen.. siis lasten äidin puolelta. meillä ainakin yritetään joustaa molemmin puolin. ex:lle ja hänen nykyiselleen syntyi sairas lapsi ja tästä syystä tapaamisiin tuli jopa parin kk tauko ja tämän jälkeen meillä on toteutettu väliaikaista tapaamissopimusta, jotta he voivat olla sairaalassa lapsensa luona. toki olen todella pahoillani siitä että meidän lapset eivät nää isäänsä niin paljon kuin kuuluisi, mut minkäs teet. mut kyllä silti välillä korpeaa kun jatkuvasti perutaan tapaamisia ja kun tää tilanne ei näytä vieläkään mitään normalisoitumisen merkkejä.. viimeinen vuosi on ollut yhtä vuoristorataa. esikoinen kärsii kaikesta ihan silmin nähden, hän ei voi ymmärtää asioita joita isän uudessa perheessa tapahtuu ja kaipaa isäänsä.

Yhteistyössä