Äiti ja isä "muistuttelevat" jatkuvasti jälkikasvun hankinnasta, hoputtavat ja ärsyttävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivoissaan

Vieras
Ikää 29v, seurustelua saman miehen kanssa takana 6 vuotta. Muuten elämä oikein mallillaan, mutta vanhempieni käytös alkaa pikkuhiljaa ottaa kupoliin.

Viimeisen kahden vuoden aikana olen joutunut kuuntelemaan lapsentekouteluita, patistusta, kärsimään siitä, että vieraita naapurin lapsia tuodaan väkisin syliin, miltei pakotetaan lapsenvahdiksi sukulaisille vedoten johonkin elämää suurempaan ja kun "kukaan muu ei pääse".
Vanhempani ovat siis hyvin lapsirakkaita ja ilmeisesti toivoisvat kovin jälkikasvua. Itse en ole erityisen lapsirakas, lapset ovat ihmisiä muiden joukossa, ei juuri muuta. Siksi kärsinkin kovasti noista syliin pakottamisista ja lapsenvahtikeikoista.

Ja ei meillä ei ole vauvasuunnitelmia nyt. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta nyt ei ainakaan ole kummallakaan kiinnostusta moiseen.

Antaa vanhusten höpistä. Samanlaista se on melkein kaikilla. En itse ota kuuleviin korviini. Yleensä taitaa olla naisille kovempi pala nämä vauvantekopuheet.

Oletko ainoa lapsi? Alkaahan sinulla pikkuhiljaa tuota ikää olemaan, niin ei ihme että pelkäävät jäävänsä ilman lapselapsia.

Olen juu. Joo, ikää on tosiaan se 29, joten mulla on vielä monta hyvää vuotta jäljellä lisääntymistä ajatellen. Mutta minua ärsyttääkin se, että ihan kuin se nyt olisi joku kansalaisvelvollisuus tehdä lapsenlapsia. Se kun voi olla, että emme haluakaan lasta.

sano vanhemmillesi, että sinulla on oma elämä. Tokihan lapsenlapsia varmasti toivovat, mutta tuo on täysin asiatonta. Tulee jos on tullakseen sitten joskus tulevaisuudessa.

Meillä anoppi samanlainen. Tosin nyt kun meillä on lapsia, niin on alkanut painostamaan toista poikaansa ja hänen puolisoaan. Jaksaa aina juhlissakin suureen ääneen mainostaa kun ei noillakaan vielä lapsia ole!!! Ja ikääkin 34v....no voi kamala sentään...eiköhän jokaisella ole oma elämä ja olisi onnellinen, että hänellä on jo kolme lastenlasta eikä haikailisi aina jotain muuta! Varsinkin kun toiset ovat selvästi ilmoittaneet, että ei ole vielä lasten aika! Raivostuttavaa tuollainen.

Antaa vanhusten höpistä. Samanlaista se on melkein kaikilla. En itse ota kuuleviin korviini. Yleensä taitaa olla naisille kovempi pala nämä vauvantekopuheet.

Niin, jotenkin mystisesti tuokin asia aina vieritetään naisen niskoille, siksi se varmaan heille kovempi paikka onkin. Harvemmimpa miehille tuputetaan lasta syliin tai "pakotetaan" kurkkimaan vaunuihin, tai udellaan vauvakuumeesta.

Tiedän että pitäisi vaan antaa tuollaisten puheiden olla ihan omassa arvossaan, mutta ärsyttää silti.

Ikää 29v, seurustelua saman miehen kanssa takana 6 vuotta. Muuten elämä oikein mallillaan, mutta vanhempieni käytös alkaa pikkuhiljaa ottaa kupoliin.

Viimeisen kahden vuoden aikana olen joutunut kuuntelemaan lapsentekouteluita, patistusta, kärsimään siitä, että vieraita naapurin lapsia tuodaan väkisin syliin, miltei pakotetaan lapsenvahdiksi sukulaisille vedoten johonkin elämää suurempaan ja kun "kukaan muu ei pääse".
Vanhempani ovat siis hyvin lapsirakkaita ja ilmeisesti toivoisvat kovin jälkikasvua. Itse en ole erityisen lapsirakas, lapset ovat ihmisiä muiden joukossa, ei juuri muuta. Siksi kärsinkin kovasti noista syliin pakottamisista ja lapsenvahtikeikoista.

Ja ei meillä ei ole vauvasuunnitelmia nyt. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta nyt ei ainakaan ole kummallakaan kiinnostusta moiseen.

Kuten itsekin tuossa mainitsit. Ovat lapsirakkaita vanhempia. How ever....eivät osaa lopettaa ajoissa, kun olet ilmoittanut että asia ei ole ajankohtainen:D

Voisi olla että itsekin tulisi patistettua omia lapsia joskus...shame on me!
Mikään onni ei minun mielestäni korvaa äidiksi tulon onnea :)

Kuten itsekin tuossa mainitsit. Ovat lapsirakkaita vanhempia. How ever....eivät osaa lopettaa ajoissa, kun olet ilmoittanut että asia ei ole ajankohtainen:D

Voisi olla että itsekin tulisi patistettua omia lapsia joskus...shame on me!
Mikään onni ei minun mielestäni korvaa äidiksi tulon onnea :)

Niin, mutta ei se vanhemmuuskaan ole ainoa asia elämässä. Ja voihan se olla, että kaikille se äitiyskään ei sovi, vaikka monille iso onni onkin. Aika vaarallista mennä sanomaan, mikä toiselle on parasta ja suurin onni.
Mä en ole ihan vielä varma, tällä hetkellä tuntuu, että parasta kaksin ja koen sen vähättelynä ja arvostuksen puutteena, kun tuputetaan sitä lapsen hankkimista.

[QUOTE="aloittaja";27230423]Niin, mutta ei se vanhemmuuskaan ole ainoa asia elämässä. Ja voihan se olla, että kaikille se äitiyskään ei sovi, vaikka monille iso onni onkin. Aika vaarallista mennä sanomaan, mikä toiselle on parasta ja suurin onni.[/QUOTE]

Juuri noin. Onko sulla sisaruksia, ap? "Vihjaillaanko" heille samalla tavalla?

[QUOTE="aloittaja";27230340]Olen juu. Joo, ikää on tosiaan se 29, joten mulla on vielä monta hyvää vuotta jäljellä lisääntymistä ajatellen. [/QUOTE]

Älä tuudittaudu tuoho uskoon. Oma isäni patisti lasten tekoon, mutta en kuunnellut häntä, sillä ajattelin juuri noin kun sinäkin. Sitten 28 vuotiaana aloimme yritättämään lasta. Vuoden kuluttua menimme lapsettomuustutkimuksiin ja tuomio oli karu. Kuuluin siihen promilleen naisista (1 tuhannesta) joilla oli ennenaikaiset vaihdevuodet. Minulla siis oli vaihdevuodet alkaneet jo 25 -vuotiaana enkä voinut enää biologisia lapsia saada. Jos olisin isääni kuunnellut edes muutamaa vuotta aikaisemmin, olisin todennäköisesti lapsia saanut.

Tilanne on tietysti eri, jos ei lapsia edes halua. Mutta mikäli niitä vielä joskus haluat, älä tuudittaudu tuohon, että olet vielä "nuori".

[QUOTE="vieras";27230444]Älä tuudittaudu tuoho uskoon. Oma isäni patisti lasten tekoon, mutta en kuunnellut häntä, sillä ajattelin juuri noin kun sinäkin. Sitten 28 vuotiaana aloimme yritättämään lasta. Vuoden kuluttua menimme lapsettomuustutkimuksiin ja tuomio oli karu. Kuuluin siihen promilleen naisista (1 tuhannesta) joilla oli ennenaikaiset vaihdevuodet. Minulla siis oli vaihdevuodet alkaneet jo 25 -vuotiaana enkä voinut enää biologisia lapsia saada. Jos olisin isääni kuunnellut edes muutamaa vuotta aikaisemmin, olisin todennäköisesti lapsia saanut.

Tilanne on tietysti eri, jos ei lapsia edes halua. Mutta mikäli niitä vielä joskus haluat, älä tuudittaudu tuohon, että olet vielä "nuori".[/QUOTE]

No, en tietenkään tuudittaudu, en ole tietämätön ummikko. Mutta onko järkevän ihmisen touhua tehdä lapsi siltä varalta, että jos vaikka joskus sellaisen haluaakin, vaikka nyt ei kiinnosta? Joo, haluamme ehkä joskus lapsen, mutta se on sen ajan murhe.

Ja sitä kun ei voi tietää, missä iässä se hedelmällisyys on ohi. Mutta noin niin kuin keskimäärin, tilastolliseti niitä vuosia minulla vielä on.

[QUOTE="vieras";27230444]Kuuluin siihen promilleen naisista (1 tuhannesta) joilla oli ennenaikaiset vaihdevuodet. Minulla siis oli vaihdevuodet alkaneet jo 25 -vuotiaana enkä voinut enää biologisia lapsia saada.[/QUOTE]

Off topic, sorry, mutta rupesi kiinnostamaan, miten oireilit tuolloin ja kävikö mielessäkään, että olisi vaihdevuodet?

Oma äiti hoputtelee minuakin vaikka minulla on vanhempia sisaruksia, sekä lapsettomia että lapsellisia. En tiedä miksi juuri minun pitäisi hankkiutua raskaaksi niin pian kuin mahdollista, ehkä hän olettaa että minun superhyvillä kasvatusmetodeilla sit kasvais jotenkin siedettävempiä kersoja, emt :D

[QUOTE="aloittaja";27230423]Niin, mutta ei se vanhemmuuskaan ole ainoa asia elämässä. Ja voihan se olla, että kaikille se äitiyskään ei sovi, vaikka monille iso onni onkin. Aika vaarallista mennä sanomaan, mikä toiselle on parasta ja suurin onni.
Mä en ole ihan vielä varma, tällä hetkellä tuntuu, että parasta kaksin ja koen sen vähättelynä ja arvostuksen puutteena, kun tuputetaan sitä lapsen hankkimista.[/QUOTE]

No eipä varmaan tuollakaan "tuputtamis" asialla tarvitse ihan kamalasti päätä vaivata. Ymmärrät varmaan kuitenkin että vanhemmat tarkoittavat hyvää, vaikka päähän ottaakin.

MIKA - Relax, Take It Easy - YouTube

Off topic, sorry, mutta rupesi kiinnostamaan, miten oireilit tuolloin ja kävikö mielessäkään, että olisi vaihdevuodet?

En oireillut niiden alkaessa paljon mitenkään. Kiertoni oli aina ollut epäsäänöllinen, joten se ei ollut oire. Normaalisti hedelmällisyys alenee radikaalisti jo ennen fyysisten oireiden (kuukautisten poisjääntiä, hikoilun, kuumien aaltojen, jne.) ilmenemistä. Tai no selvä oirehan oli, etten tuulut yrityksestä huolimatta raskaaksi. Kyseinen asia ei todellakaan tullut mieleeni, sillä en ollut edes kuullut asiasta ikinä.

Sano niille ettei kaikki saa lapsia vaikka haluaisivatkin ja toivot että tästä aiheesta ei sitten enää keskustella. Vetävät sitten mitkä tahansa johtopäätökset haluavat.

[QUOTE="aloittaja";27230340]Olen juu. Joo, ikää on tosiaan se 29, joten mulla on vielä monta hyvää vuotta jäljellä lisääntymistä ajatellen. Mutta minua ärsyttääkin se, että ihan kuin se nyt olisi joku kansalaisvelvollisuus tehdä lapsenlapsia. Se kun voi olla, että emme haluakaan lasta.[/QUOTE]

En yhtään ihmettele että alkavat olemaan epätoivoisia, olisin minäkin jos ainut lapseni säästelisi mahdollista lapsenlasta vanhoille päivilleen ja minä olisin puolikullut siinä vaiheessa.

Ei se mikään velvollisuus välttämättä ole, mutta pahalta se tuntuisi jos ainokainen lapsettomaksi jäisi, olisi hyvin tyhjä vanhuus.

En yhtään ihmettele että alkavat olemaan epätoivoisia, olisin minäkin jos ainut lapseni säästelisi mahdollista lapsenlasta vanhoille päivilleen ja minä olisin puolikullut siinä vaiheessa.

Ei se mikään velvollisuus välttämättä ole, mutta pahalta se tuntuisi jos ainokainen lapsettomaksi jäisi, olisi hyvin tyhjä vanhuus.

Jos noin paljon lapsenlapsia toivoo, eikö sitten olisi aikoinaan äiti ja isäkin voineet moninkertaistaa mahdollisuutensa ja hankkia enemmän lapsia?

[QUOTE="vieras";27233418]Jos noin paljon lapsenlapsia toivoo, eikö sitten olisi aikoinaan äiti ja isäkin voineet moninkertaistaa mahdollisuutensa ja hankkia enemmän lapsia?[/QUOTE]

Tätä samaa ajattelin sanoa. Ei liene ne Tulevat isovanhe,,at kovin lapsirakkaita jos lapsia on vaan yks. Tietty ovat saattaneet kärsiä lapsettomuudesta ja just sen takia toivoisivat wttä oma lapsi ei joutuis koke,aan samaa, mistä sen tietää.

[QUOTE="Vieras";27233466]Tätä samaa ajattelin sanoa. Ei liene ne Tulevat isovanhe,,at kovin lapsirakkaita jos lapsia on vaan yks. Tietty ovat saattaneet kärsiä lapsettomuudesta ja just sen takia toivoisivat wttä oma lapsi ei joutuis koke,aan samaa, mistä sen tietää.[/QUOTE]

Joo mutta jos ovat kärsineet lapsettomuudesta, luulisi heidän tietävän, kuinka rankka asia se voi olla. Näin ollen tuollainen uteleminen ja painostus olisi aika kummallista heiltä.

[QUOTE="vieras";27233418]Jos noin paljon lapsenlapsia toivoo, eikö sitten olisi aikoinaan äiti ja isäkin voineet moninkertaistaa mahdollisuutensa ja hankkia enemmän lapsia?[/QUOTE]

Toki, niin aion kyllä tehdäkin. Tosin en ainoastaan lastenlasten vuoksi, tietenkään. Mutta voihan se olla järkytys, jos ajattelee,että se yksi lapsi tekisi sen yhden lapsenlapsen, eikä sitten teekään.

vasta aina kyselyihin, et viiden vuoden päästä ja kun sit parin vuoden päästä kysyvät, et eikös pitäis jo kolmen vuoden päästä, niin voit vastata että viiden vuoden päästä viimeisestä utelusta voidaan alkaa yrittää.

[QUOTE="vieras";27233412]Mielenkiinnosta, miksi hengailet juuri äitien/isien keskustelupalstalla?
Siis ymmärrän, että täällä puhutaan muustakin kuin lapsista, mutta jos et edes haaveile lapsista?[/QUOTE]

No juuri sen takia, että täällä on muutakin. Ja onhan sitä kiva naureskelella palstamammoille

Yhteistyössä