Äiti/mummo kävi kylässä ja suuttui.. marttyyri linjalla taas mennään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihana äiti tytär suhde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28804285]En ole, vaan päin vastoin. Herätystähän tuollaisissa oloissa kasvaneet juuri tarvitsevat.
Nimim. Välit poikki äitiin vasta 30-vuotiaana. Paljolta olisin selvinnyt, jos olisin vaan uskonut mitä psykologia ja psykiatria asiasta sanovat enkä ollut ällöttävän hampaaton :D.[/QUOTE]
Nyt on riittävän hyvät hampaat, jotka näkyvätkin tuossa ja hymy on muutenkin herkässä.

[QUOTE="vieras";28804285]En ole, vaan päin vastoin. Herätystähän tuollaisissa oloissa kasvaneet juuri tarvitsevat.
Nimim. Välit poikki äitiin vasta 30-vuotiaana. Paljolta olisin selvinnyt, jos olisin vaan uskonut mitä psykologia ja psykiatria asiasta sanovat enkä ollut ällöttävän hampaaton :D.[/QUOTE]

On mullakin molempiin vanhempiin välit poikki ollut jo 10v (ja olen alle 30! vaikka en tajua miten se tähän liittyy missä vaiheessa sä olet välit katkaissut) enkä vastaa jos yrittävät soittaa... Mutta en silti ole noin ilkeä kun sinä! Asiat voisi ilmaista nätimminkin eikä alkaa haukkumaan!

On mullakin molempiin vanhempiin välit poikki ollut jo 10v (ja olen alle 30! vaikka en tajua miten se tähän liittyy missä vaiheessa sä olet välit katkaissut) enkä vastaa jos yrittävät soittaa... Mutta en silti ole noin ilkeä kun sinä! Asiat voisi ilmaista nätimminkin eikä alkaa haukkumaan!
Kuten sanoin, kyse ei ollut haukkumisesta vaan herättelystä. Mutta saat toki loukkaantua muiden ihmisten puolesta, jos haluat.

Olisit ensimmäisen ruokalautasen ojentanut äidillesi/ mummolle.
Pitkä matka takana ja verensokeri alhaalla.
Jälkiruuaksi kahvi tippumaan.
Sitten ruokkinut lapsesi.
Kahvimukin kanssa olisitte yhdessä menneet grillaan. Olisi ollut paljon leppoisampaa.

Nälkä pistää ihmisen käyttäytyyn omituisesti.

[QUOTE="Vieras";28804466]Olisit ensimmäisen ruokalautasen ojentanut äidillesi/ mummolle.
Pitkä matka takana ja verensokeri alhaalla.
Jälkiruuaksi kahvi tippumaan.
Sitten ruokkinut lapsesi.
Kahvimukin kanssa olisitte yhdessä menneet grillaan. Olisi ollut paljon leppoisampaa.

Nälkä pistää ihmisen käyttäytyyn omituisesti.[/QUOTE]

Eikö tuo mummo ovesta sisään astuessaan ollut jo kovaääninen? Miksi vielä pitäisi kahvit laittaa tippumaan ja viimisenä vasta ruokkia lapset jos aloittajalla oli kerran ruoka valmiina kuten kirjoituksesta käy ilmi ja käsitin jotenkin niin että oli sitä jo nostelemassa kait lautasillekin. Kuka sen jälkeen jaksaa grillata kun on jo syönyt?
Käsitin että aloittajan äiti olisi halunnut heti nyt ne makkarat ja vain lähinnä se makkara kelpasi vaan ei lopulta sekään. Eiköhän pontti ollut tulla kiukuttelemaan oma paha olo pois.
Ei kannata pitää yhteyttä ja muuttakaa niin ei jatkossa tiedä osoitettanne ja vaihtakaa puhelin numeronnekin.

[QUOTE="venus";28804101]no heh,sinäkö oot äitilles diagnoosin antanut? ei narsisti toimi noin...
sehän olis mielin kielin manipuloimassa kaikkia saadakseen mitä tahtoo.[/QUOTE]

Narsisti toimii noin uusien tuttavuuksien kanssa, oma kotiväki on ihan toinen asia, heihin voi käyttää mitä mielikuvituksellisempia hallintakeinoja.

Minkä ikäinen äitisi on? Onko hänellä sairauksia? Onko elämä ollut poikkeuksellisen rankkaa?
Kuulostaa siltä että hän on uupunut.

Minunkin äidilläni on ajoittain marttyyriasenne. Hän on uupunut. Mistään asioista ei voi kunnolla keskustella hänen kanssaan. Äiti on aina oikeassa ja tietää miten asiat ovat. Jos pääset voitolle keskustelussa järjellä ja ystävällisyydellä hän alkaa itkeä ja tekeytyy marttyyriksi. Topredoi siis keskulstelun itkulla, jos ei määräyksillään saa torpetoitua.

Ei hän ennen ole ollut sellainen, mutta ikä ja vuosikymmenten omaishoitajana toimiminen ovat tehneet hänestä onnettoman. Posiitiivsesta ihmisestä on tullut iän ja sairauksien myötä hyvin rasittava läheisilleen.

Mulla alko äitini kanssa ongelmat, kun rupesin tytärtä odottamaan ja ne ongelmat selkeni hieman viime vuoden marraskuussa. Raskauteen kommentoi, että en nyt tiedä, mitä tähänkin sanois, ei tunnu sille yhtään, että haluisin tässä iässä mummoks ja kun tässä on muutenkin vaikeeta. Ero isästäs ja veljes aiheuttamat ongelmat ja sä ilmotat, että musta tulee mummo. Tuli olo, että sori paljon, että sulle ilmotin asiasta.

Mun veljellä on päihderiippuvuus, tunnollaan varkauksia, pahoinpitelyjä ja yksi puukotus. Istu vankilassakin melki pari vuotta. Äitini syyllisti, huusi ja valitti mulle noita aina puhelimessa. Säkin asut siellä kaukana, mitähän sä nyt muka sieltä käsin voit veljes hyväks tehä, mulla on veljees ja siskoos hyvin läheiset välit ja onhan meilläkin, mutta veljes nyt sattuu olemaan ainoo poika, jokaisella vanhemmalla on aina suosikki lapsi, mutta en suosi ketään, vaikka mulla onkin aivan erityiset välit valjees ja siskoos jne.

Meillä käydessään kommentoi mun ulkonäköä. Eli sain hyvin nopeesti raskaukilot karisemaan, kun tein hikilenkkejä. Vatsanahka hieman repsottaa, mutta ei sitä kyllä juurikaan huomaa. Oon pitkä ja hoikka ollu aina. Mutta, äitini kommentoi, että oot laihtunu, niin paljon, että sun vatsanahka on sen takia löysä. Ootko harkinnu, että käyt kiristämässä sitä jossain. Hämmennyin, sen verran paljon, että saanu sanaa suustani.

Nyttemmin lähinnä kommentoi, että miten oot päästäny ittes noin laihaks? Kyllä aikuisen ihmisen sen verran pitäis jaksaa laittaa ruokaa, että sais syötyä jne. Laitan ruokaa melki joka päivä ja syön paljon, mutta mulla on fyysinen työ ja kuljen paljon kävellen.

On paljon muutakin kommentointia ollu. Sen muistan hyvin, kun vanhemmat eros, olin jo sillon muutanu kotoa. Olin äitini luona käymässä, että olisin tukena ja apuna, koska tiesin, että äitillä oli vaikeeta. Niin, silti oli pakko tölviä ja nälviä, että asun kaukana ja omat menot tärkeempiä, kuin omat vanhemmat. Itelläni oli noihin aikoihin vaikee tilanne omassa parisuhteessa. Exäni oli nimittäin väkivaltanen ja en siitä kertonu kenellekkään suhteeni aikaan, vaikenin siitä ja kärsin itekseni. Sillon, noi äitini kommentit sattu paljon. Äitini myös puhisi sillon sitä, että suosin enempi isän puolen sukua ja oon ihan innoissani isän uudesta vaimosta, joka yrittää leikkiä mulle ja sisaruksille äitiä. Nykysin lähinnä haukkuu isän vaimoa ja ite istun sillon hiljaa, en jaksa kommentoida mitään. En ite pysty pahasti isäni vaimosta sanomaan, koska hänestä on tullu hyvä ystävä mulle, ei mitään sen kummempaa. Mutta, äitilleni jos ton sanoisin, niin siitähän se helvetti repeis ja kuulisin siitä lopun ikääni. Sitä ihmettelen, että koskaan äiti ei ole sisaruksiani kohtaan tolla tavalla käyttäyny, niin en tajua, miksi se mun kimpussa on, kun jotain vastoinkäymisiä tulee?!? Sitä en vaan tajua. Omaa tytärtäni kohtaan en tuolleen tuu käyttäytymään ikinä, en kykenis sellaseen.

vastasin tänään vihdoin äitini soittoon,oli huolissaan minusta, Ai olitko? :O
Ja huusi että "Miksi helvetissä sinä minut heitit pihalle? Turha odottaa että tulisi takaisin"

Kai oletti saavansa sääliä, sanoin että pysy vaan poissa ja, löin luurin kiinne :D

Yhteistyössä