Äiti nukkui - pikkupoika kiipesi kerrostalon ikkunalaudalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
hemmetin hieno homma että joku pistää omat unet lapsen etusijalle ja jättää tämän yksin! :flower:

No kyllä se uni vaan on aika tärkeää, etenkin pienten lasten vanhemmille. Ihan turha haukkua siitä tätä äitiä. Ikkunaa ei toki olisi saanut jättää auki eikä muutakaan vaaraa aiheuttavaa jättää lapsen ulottuville. Ihan yleistä on, että äiti nukkuu aamulla hiukan pidempään kuin lapsi/lapset tai ottaa päiväunet, kun lapsi katsoo piirrettyjä. Äiti tuntee oman lapsensa ja tuo on ihan ok, jos lapsi on rauhallinen eikä tee sillä aikaa tuhoja. Semmosta koiranunta se yleensä on.

sulla on vielä ruususen kuva lapsiperheen arjesta, mihin perustat väitteesi että ihan yleistä on että äiti nukkuu aamulla hioukan pidempään....ei, ei noin normaali äiti toimi.
Uni on todellakin tärkeää mutta EI se SAA mennä lapsen edelle.

saa täällä ilmaista oman mielipiteensä , ,mä teen sen nyt.
Hyvä että äidistä poliisi teki ls- ilmon.
Edesvastuuton äiti ja näitä kyllä sitten riittää myös tälläkin palstalla.Kirveellä olis töitä...
Onneksi pojalle ei käynyt kuinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Juu..
Mä oon eräänkin kerran herännyt 9-10 ja huomannut että lapset ovat jo pystyssä. Nuorin on 2,5v, kaikki osaavat ottaa jääkaapista itse syötävää jne.

Mulla on kamalasti yöherätyksiä, ja oon ihan yksin lasten kanssa. Joskus sitä on vaan niin taju kankaalla ettei kerta kaikkiaan pääse sängystä ylös.

Tuon kun tiedän, varmistan nukkumaan mennessä aina että ovet ovat kunnolla lukossa, ikkunat kiinni, vaaralliset jutut poissa lasten ulottuvilta jne.

En ole täydellinen, eikä varmasti kukaan muukaan.

:flower: :hug: Tämä oli oikeasti hyvä ja asiallinen viesti! Vaikken itse "harrasta" tuota nukahtelua lapsen valveilla ollessa ja vaikka herään aina ennen lasta niin silti joku muu voi nukkua ja tehdä mitä lystää.
En tuomitse sinua enkä muitakaan koska minulla ei ole siihen minkäänlaista oikeutta!

Ja muille kirjoituksiani lukeville tiedoksi: mielipiteet olivat omiani.En ole missään vaiheessa väittänyt että teidän kaikkien tulisi olla samalla linjalla kanssani. :wave:

ja miks ihmeessä kaikki hyökkää taas mua vastaan? niinku oisin jotain purassu nilkasta..

ENKÖ SAA EES OMAA MIELIPIDETTÄ ILMASTA ILMAN ETTÄ JOKU ALKAA RÄKYTTÄMÄÄN KUOLA VALUEN VASTAAn? ai niin..pääs unohtumaan SEHÄN tän palstan tarkotus tais ollakkin.. |O

on näköjään vähän hermot kireällä.... ehkä nukkuminen tekisi hyvää....

mut sitten varmaan lynkataan ja kunnolla....

mun lapset voivat olla lomalla aamuisin jopa 2h keskenään hereillä kun minä nukun. tosin ovat jo koululaisia mutta silti. kun olivat pienempiä, loikoilin usein sängyssä aamuisin kun lapset katteli vaikka piirrettyjä. silloin olin kyllä hereillä tai erittäin kevyessä unenomaisessa tilassa jossa kuulin kuitenkin mitä ympärillä tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja miks ihmeessä kaikki hyökkää taas mua vastaan? niinku oisin jotain purassu nilkasta..

ENKÖ SAA EES OMAA MIELIPIDETTÄ ILMASTA ILMAN ETTÄ JOKU ALKAA RÄKYTTÄMÄÄN KUOLA VALUEN VASTAAn? ai niin..pääs unohtumaan SEHÄN tän palstan tarkotus tais ollakkin.. |O

on näköjään vähän hermot kireällä.... ehkä nukkuminen tekisi hyvää....

ei oo kireellä :) laitoin vaan tummemmalla että kans varmasti painuu sinne jakeluun tämä asia mitä tarkoitin! :/

elä sinäkään tee nyt omia johtopäätöksiä ja tuomitse sieltä kun et tunne! :$

hemmetin hieno homma että joku pistää omat unet lapsen etusijalle ja jättää tämän yksin! :flower:

Jaa.... mäkin nukahdin kerran, kun kuopuksella oli tapana 3kk iässä herätä 04.00 ja esikoisella taas 08.00, siis samaan aikaan, kun kuopus simahti uudelleen. Kuopusta siis nukuttelin, olin itsekin uinahtanut, ja kun herään, ei esikkoa löydy mistään.. Oli kaikessa hiljaisuudessa mennyt keittiöön, vetänyt tuolin tiskipöydän eteen, kiivennyt pöydälle, ja söi kaapista sokeria. Onneksi oli avannut oven ennen kiipeämistään.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Juu..
Mä oon eräänkin kerran herännyt 9-10 ja huomannut että lapset ovat jo pystyssä. Nuorin on 2,5v, kaikki osaavat ottaa jääkaapista itse syötävää jne.

Mulla on kamalasti yöherätyksiä, ja oon ihan yksin lasten kanssa. Joskus sitä on vaan niin taju kankaalla ettei kerta kaikkiaan pääse sängystä ylös.

Tuon kun tiedän, varmistan nukkumaan mennessä aina että ovet ovat kunnolla lukossa, ikkunat kiinni, vaaralliset jutut poissa lasten ulottuvilta jne.

En ole täydellinen, eikä varmasti kukaan muukaan.

:flower: :hug: Tämä oli oikeasti hyvä ja asiallinen viesti! Vaikken itse "harrasta" tuota nukahtelua lapsen valveilla ollessa ja vaikka herään aina ennen lasta niin silti joku muu voi nukkua ja tehdä mitä lystää.
En tuomitse sinua enkä muitakaan koska minulla ei ole siihen minkäänlaista oikeutta!

Ja muille kirjoituksiani lukeville tiedoksi: mielipiteet olivat omiani.En ole missään vaiheessa väittänyt että teidän kaikkien tulisi olla samalla linjalla kanssani. :wave:

Kiitos. :)
Mielelläni mä olisin sellanen äiti joka on reippaana pystyssä puurokattila hellalla jo kun lapset heräävät. Ehkä sitten kun kukaan ei enää herättele mua jatkuvasti yöllä. :)

Luulen että on pienempi paha että mun lapset "joutuu" joskus olla hereillä ennen mua ja katsoa lastenohjelmia, kuin että mä en saisi niitä ylimääräistä paria tuntia joskus nukkua ja olisin ihan seko ja sairas (sydänvaivatkin pahenee kun en nuku tarpeeksi)väsymyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

mun lapset voivat olla lomalla aamuisin jopa 2h keskenään hereillä kun minä nukun. tosin ovat jo koululaisia mutta silti. kun olivat pienempiä, loikoilin usein sängyssä aamuisin kun lapset katteli vaikka piirrettyjä. silloin olin kyllä hereillä tai erittäin kevyessä unenomaisessa tilassa jossa kuulin kuitenkin mitä ympärillä tapahtuu.

Sä et tainnut ymmärtää lukemaasi? Koululainen on vähän eri kuin 2-vuotias...

et tainnut sinäkään ymmärtää.... :D

kerroin että harrastin puoliunessa loikoilua silloinkin kun lapset oli pienempiä.

voi vittujen vittu että olen täynnä tätä naisten touhua. nainen on naiselle susi pätee kyllä niin hyvin ettei tosikaan.

sitä luullaan itse olevansa niin täydellisiä ja eihän mulle noin käy ja minä kyllä osaan ja plaa plaa.

anteeksi kiroaminen, sitä en todellakaan usein tee, mutta nyt tähän tartti voimasanoja.

Tuskin kuule poliisi pitää puhuttelun äidille ja ilmoittaa lastensuojeluun jos äiti on kovan sairauden kourissa. Eiköhän ollut ihan viina- tai krapulahöyryissä...Nimittäin pitää olla aikamoinen kuumetauti että äiti nukahtaa ikkuna auki 3- vuotiaan kanssa.

Juu ei missään nimessä saa kritioida äidin käyttäytymistä, odotetaan vaan suosiolla että isä tekisi saman virheen :saint: Jos täällä erehtyy jonkun äidin käytöstä ihmettelemään niin heti ollaan mukamas omaa sädekehää kiillottamassa ja ollaan ihan varmoja että noin voi käydä kenelle tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

et tainnut sinäkään ymmärtää.... :D

kerroin että harrastin puoliunessa loikoilua silloinkin kun lapset oli pienempiä.

No montako kertaa jäi kuulematta, kun lapsesi avasi ikkunan, nosti mahdollisesti jotain siihen eteen että pääsi kiipeämään, ja meni ulos ikkunalaudalle? Puoliunessa loikoilu on vähän eri asia kuin sikeä uni.

Onko tuossa tiedossa, että ikkuna oli auki? Uusissa (ja remontoiduissa) taloissa on nykyään usein tuuletusikkunat, joissa ei ole välttämättä verkkoa ollenkaan. Kolmivuotias osaa takuulla halutessaan hakea jonkun tuolin ja avata ikkunan. Meillä on ikkunassa rajoitin, joka estää sitä aukeamasta kokonaan, mutta se on saattanut olla säädettynä niin, että ikkuna aukeaa hieman liikaa ja kolmivuotias mahtuu välistä. Tai sitten lapsi on osannut avata senkin, en pitäisi mahdottomana.

Tuskin tuohon menee kolmivuotiaalta kauaakaan aikaa tehdä. Meillä jo reilun vuoden ikäinen osasi avata ikkunan, eikä siihenkään mennyt montaa sekuntia.

Onneksi tässä ei käynyt huonosti, vaikka tilanne olikin erittäin vakava.

Syyttävillä sormilla on niin hyvä osoittaa, mutta onko joku teistä / meistä täydellinen?
En oikein usko, että on :/

No kyllä se uni vaan on aika tärkeää, etenkin pienten lasten vanhemmille. Ihan turha haukkua siitä tätä äitiä. Ikkunaa ei toki olisi saanut jättää auki eikä muutakaan vaaraa aiheuttavaa jättää lapsen ulottuville. Ihan yleistä on, että äiti nukkuu aamulla hiukan pidempään kuin lapsi/lapset tai ottaa päiväunet, kun lapsi katsoo piirrettyjä. Äiti tuntee oman lapsensa ja tuo on ihan ok, jos lapsi on rauhallinen eikä tee sillä aikaa tuhoja. Semmosta koiranunta se yleensä on.

ei helvetti..no mulla ei sorry vaan oo tapana nukkua kun oma pikkuinen on hereillä?! tiisus että on vissiin huolimatonta porukkaa...
ehkä puhut itsestäsi? minusta on vastuutonta todellakin nukkua ja olla täysin tietämätön lapsen tekemisistä.

ja oonko haukkunu tätä äitiä? ilmaisin vain että HEMMETIN hienoa!!
:o
mistä sä sen tiedät jos toinen herää yöllä ja hiljaa hiippailee jonnekkin

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:

ei helvetti..no mulla ei sorry vaan oo tapana nukkua kun oma pikkuinen on hereillä?! tiisus että on vissiin huolimatonta porukkaa...
ehkä puhut itsestäsi? minusta on vastuutonta todellakin nukkua ja olla täysin tietämätön lapsen tekemisistä.

no mut eihän niin VOI tapahtua jos on täydellinen äiti. täydellinen äiti virittää kilikellon lapsensa sängyn viereen, jos lapsi nousee, alkaa kilikello soimaan ja vaara on ohi.

Näinpä. En mä tiennyt, ettei äiti saa nukkua nykyään enää ollenkaan. Just yksi päivä täällä joku kyseli mitä tehdä, kun taapero kiipeää pois pinnasängystä keskellä yötä ja lähtee omiin puuhiinsa niin hiljaa, ettei edes itkuhälytin reagoi.

Ja kuten aiemmin sanoin, multa on lapsi "karannut" vaikka nukuttiin ihan kylki kyljessä ja minä sentään nukun mielestäni todella kevyesti.

no mut eihän niin VOI tapahtua jos on täydellinen äiti. täydellinen äiti virittää kilikellon lapsensa sängyn viereen, jos lapsi nousee, alkaa kilikello soimaan ja vaara on ohi.

tai lukitsee kellariin ettei pikku eemelille ikinä satu mitään

Mä ainakin uskallan tunnustaa että silloin kun kuopus oli alle 2,5 vee ja nukkui vielä päiväunia, nukuin minäkin ja esikoinen katseli dvd:tä. Toisinaan olin niin väsynyt että vaikka kuulin että dvd loppui, en yksinkertaisesti pystynyt nousemaan ylös, vaan nukahdin uudestaan, KOSKA olin niin p*rkeleen väsynyt.

Tää oli hyvä esimerkki muille, että se koti on tehtävä lapselle turvalliseksi. Ikkunaan joku salpa tms. meillä on laitettu turvaketjukin ulko-oveen tuosta vähän aikaa sitten kadonneesta 2-vuotiaasta lähtien! Se aina yöksi kiinni. Jos lapsi herää yöllä ja alkaa touhuileen jotain, niin ei siihen välttämättä aina herää. Uunista napit pois jne. mutta aina vahinko ei tule kello kaulassa. Vaikka kuinka vahtisi, niin pienille lapsille sattuu tapaturmia :( onneksi enimmäkseen varmaan lieviä, matalalta putoamisia tms.

Aikas uskomattomia akkoja tällä palstalla. Ne ei nukukkaan enää! Kyllä mä olen vaan torkahtanut ihan silkasta väsymyksestä useitakin kertoja.

Se on hyvä, että waaka on saanut nukkua yönsä kunnolla, niin ei tarvitse enempää unta..

Minkäs ikänen pirpana sulla on? Taitaa olla sen kokoinen ettei yltä edes oven kahvaan tai pinnasängystä pois? Kyllä meillä vaan 3 vuotias osaa aamulla omasta sängystään lähteä , herää yleensä 6-8 välillä vaihtelevasti, on sillointällöin herännyt 5.3 0kin nyt kesäisin satunnaisesti. Mun vaihtoehdoksi ei jä kuin herätyskello 5.20 varulta joka aamu jos meinaan estää tällaisen. Vai pitäiskö mun nyt luoja soikoon lukita sisäovet, ettei lapsi pääse yksin liikkeelle vai mitä :) Tosin ei kovin fiksua tulipalon sattuessa, että ovet olisi sisältä lukittuna, mutta eipä ainakaan putoaisi. Joo ei. Ja Kyllä, hän osaa avata ikkunat, on jo 1,5vuotta osannut avata tuuletusräppänät. Eikö teidän muiden lapset osaa? :D

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Juu ei missään nimessä saa kritioida äidin käyttäytymistä, odotetaan vaan suosiolla että isä tekisi saman virheen :saint: Jos täällä erehtyy jonkun äidin käytöstä ihmettelemään niin heti ollaan mukamas omaa sädekehää kiillottamassa ja ollaan ihan varmoja että noin voi käydä kenelle tahansa.

No sähän olet aina kiillottamassa joka ketjussa missä saa vaan syytellä, syytä vaan jos sä olet täydellinen. Mut kun mä en ole täydelliseen ihmiseen vielä törmännyt koskaan.

Mä en jaksa sen vuoksi syytellä lehtijutun perusteella ketään, kun a. siitä ei ole mitään hyötyä, b. mä en tiedä puoliakaan taustoja ja c. tiedän että meille kuolevaisille tapahtuu virheitä ja vahinkoja. Että silleen.

Mun mieleestä se on tosi surkea tyyli aina ensimmäisenä osoitella ja syytellä, tulee väkisin mieleen että sellainen asenne varmaan tarttuu laspiinkin kotona. Heti on äidillä sormi ojossa ja suu soikeana kun lapsi kaataa lasin tai pudottaa lattialle riisinjyvän.