Äiti osti lapsille hiukan lahjoja, muut vahemmat suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutama joululahja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutama joululahja

Vieras
No jokainen tavallaan ja saahan sitä halvalla tosiaan lahjoja kun ostaa alesta ja paketoi kuten tuossakin näyttää paketoineen jokaisen kirjan vihkon lelun jne erikseen.
Ex anoppini eli lapseni mummo oli juurikin tuollainen että saattoi ostaa ison paketin tennissukkia jossa sen 10 paria, siitä tuli 10 pakettia. Samoin jos hän osti paistinlasta setin niin jokaisen hän paketoi erikseen, syy näyttää että on enemmän joululahjoja :D
No itse en tuota syytä "ymmärrä" mutta tapansa kullakin, itse mielummin yhdistelen hiukan ja säästän tälläkintavoin joulunajan turhaa roskaa joka papereista tulee :)

http://m.mtv.fi/lifestyle/koti/arti...siaalinen-media-tuomitsi-valittomasti/5603838

no joo, eipä tulis mieleenkään alkaa paketoimaan jokaista sukkaa tai lapasta eri pakettiin. vaan sukat omaansa ja lapaset omaansa.
No ei tullut minullekaan koskaan tuollainen mieleeni ja olinkin ihan ihmeissäni kun ex anoppi aikoinaan alkoi näin toimimaan:LOL:
Hänelle pienituloisena oli vaan niin tärkeä antaa sellainen kuvitelma lapselle että hän saa paljon lahjoja :rolleyes: Kuten sanoin, jokainen tavallaan ja eipä se minulta ollut pois jos toinen paketoi kaiken erikseen.
Tosin huvittavintahan tuossa oli se että kyseinen ihminen ei edes pitänyt paketoinnista :ROFLMAO:

Kerran tehtiin pienemmälle sisarukselle barbien vaatteita. Ne pakattiin kaikki erikseen. Sen lisäksi ostettiin sellainen monen kenkäparin paketti, avattiin se ja pakattiin ne kenkäparit kukin omaan pakettiinsa. Oli siinä paljon paketteja :LOL:

No tässä mentiin jo heti vikaan kun osoitetaan rakkaus materiaalilla. Miten olisi halaus tai yhteinen ulkoiluhetki?

Sähän et tiedä kyseisestä perheestä yhtään mitään, että en mä nyt ton jutun perusteella lähtisi tuomitsemaan vanhempia siitä, että osoittavat rakkauttaan vain materiaalilla.

Ylilyönti, kyllä. Kuuluuko se kenellekkään muulle? Mikä tarve muilla on lähteä arvostelemaan jotakuta noin typerästä jutusta? Ihankuin kyseinen äiti olisi tehnyt jotain aivan kamalaa...

Onhan tuo ihan järjetön ylilyönti, tosin ihmettelen miten ilmeisesti fellow Brits tuomitsevat, kun siellä on tapana lahjoa lapsia aivan älyttömästi. Ja ne lahjat ovat ihan täyttä krääsää, jota aletaan haalimaan heti joulun jälkeen. Itse olen tehnyt aikamoista työtä vuosien ajan ettei brittimieheni sorru tuohon samaan, minusta jonkinlainen tolkku pitää olla. Lapsihan menee aivan sekaisin kymmenistä ja taas kymmenistä lahjoista.

Jokainen tavallaan tietysti...

Onhan tuo ihan järjetön ylilyönti, tosin ihmettelen miten ilmeisesti fellow Brits tuomitsevat, kun siellä on tapana lahjoa lapsia aivan älyttömästi. Ja ne lahjat ovat ihan täyttä krääsää, jota aletaan haalimaan heti joulun jälkeen. Itse olen tehnyt aikamoista työtä vuosien ajan ettei brittimieheni sorru tuohon samaan, minusta jonkinlainen tolkku pitää olla. Lapsihan menee aivan sekaisin kymmenistä ja taas kymmenistä lahjoista.

Jokainen tavallaan tietysti...

Vai että 13v lapsi menee sekaisin lahjojen avaamisesta? Kaikkea te kateelliset keksitte :D.

On jokaisen oma asia miten joulunsa viettää. Kannattaa keskittää negatiivinen energia sinne minne se kuuluu: oikeisiin epäkohtiin. Lasisiin jouluihin. Narkkareiden lasten säälimiseen....

Ai jaa, että lahjojen määrä on rakkauden mittari. No meillä lapset ovat saaneet joka joulu ihan kohtuullisen määrän lahjoja, emmekö rakastakaan lapsiamme tarpeeksi :(
No eipä! Eilen illalla 7-v. tyttö nukahti kainalooni sohvalla. :love: Pidin sitäkin tilannetta miljoona kertaa tärkeämpänä, mitä iso läjä joululahjoja....

Ai jaa, että lahjojen määrä on rakkauden mittari. No meillä lapset ovat saaneet joka joulu ihan kohtuullisen määrän lahjoja, emmekö rakastakaan lapsiamme tarpeeksi :(
No eipä! Eilen illalla 7-v. tyttö nukahti kainalooni sohvalla. :love: Pidin sitäkin tilannetta miljoona kertaa tärkeämpänä, mitä iso läjä joululahjoja....

En ole ikinä ymmärtänyt miten joku voi ajatella noin suppeasti.

Ajatteletko tosissasi että sinä rakastat lastasi enemän kuin joku sellainen joka antaa jouluna paaaljon lahjoja?

Vai että 13v lapsi menee sekaisin lahjojen avaamisesta? Kaikkea te kateelliset keksitte :D.

On jokaisen oma asia miten joulunsa viettää. Kannattaa keskittää negatiivinen energia sinne minne se kuuluu: oikeisiin epäkohtiin. Lasisiin jouluihin. Narkkareiden lasten säälimiseen....
Haloo, sulla taitaa olla jotain katkeruuden tunteita jotain kohtaan. Kysyin mun 12-vuotiaalta, hän sanoi että 6-8 lahjaa on just passeli määrä, kunhan joukossa on the lahja. Mutta jos sä haluut lahjoa lapsiasi 80 lahjalla, siitä vaan.

Haloo, sulla taitaa olla jotain katkeruuden tunteita jotain kohtaan. Kysyin mun 12-vuotiaalta, hän sanoi että 6-8 lahjaa on just passeli määrä, kunhan joukossa on the lahja. Mutta jos sä haluut lahjoa lapsiasi 80 lahjalla, siitä vaan.

Sinun 12v ei vaan kehtaa sanoa totuutta ;)

P.S. Meillä ei kukaan saa 80 lahjaa, ei edes sinne päinkään. N.10/lapsi yleensä. Aikuiset 1-2.