Äiti ravintolassa - kolmevuotias harhaili yöllä kadulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
taas?!!! uskomattoman paljon näitä latvabeekakkosia rupee äidiksi!!! pitäisköhän kohta tehhä joku "testi" siihen että osaatko olla kunnollinen vanhempi? ne, jotka haluaa adoptoida, käydään niin tiheällä seulalla läpi ettet ees pääse käymään kusella etteikö sossuntätit sen tietäis, mutta sitte kuka tahansa hanttapuli saa purkaa muksuja ja jättää ne heitteille!!!

ei perk..... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall:

Ja mulla meinaa jo hätä olla, kun kävin postilaatikolla 20m päässä ja käytin samalla siitä postilaatikolta 50m päässä koiran pissalla. Pienempi nukkuu päikkäreitä ja isompi 3v9kk katto lasten dvd:tä. Sillonkin tuntuu, että on kiire kotiin ettei mitään satu, vaikka siinä aikaa meneeki n. 2min.

:headwall:

Lienee siksi reipas 3v kun joutuu itsestään huolehtimaan äidin baarireissujen ajan.
Varmaan ois saanut itselleen jotain aamupalaakin järkättyä jos äiti ois päättänyt lähteä jatkoille...

Surullista :/

Äitiä epäillään rikoksesta
5.2.2008 11:48

3-vuotiaan pikkutytön viikonloppuna yksin jättänyttä äitiä epäillään rikoksesta. Tutkinnanjohtaja Ari Salonen Helsingin poliisista kertoo, että naista epäillään heitteillepanosta.

Äiti oli jättänyt lapsensa nukkumaan Helsingin Malmilla lauantain vastaisena yönä, kun hän oli lähtenyt ravintolaan. 3-vuotias pikkutyttö oli kuitenkin herännyt, pukenut vaatteet päälle ja lähtenyt ulos yöllä kello kahden aikoihin asunnosta etsimään äitiään.

Ulkona tyttö oli kohdannut 700-800 metrin päässä kodistaan Kaupparaitilla parikymppisen miehen, jolta hän oli pyytänyt apua äitinsä löytämisessä. Nuorukainen oli saattanut tytön poliisiasemalle. Poliisi oli ottanut yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jotka ottivat tytön huomaansa.

Palattuaan ravintolasta yöllä kello neljän aikoihin tytön äiti oli soittanut hätäkeskukseen kertoakseen, että lapsi oli kadonnut kotoa.

- Onni onnettomuudessa oli, että tyttö kohtasi tuolla ulkona oikeanlaisen ihmisen, jolla ei ollut muuta mielessä. Ensisijaiset toimenpiteet ovat tietysti sosiaalipuolella. Rangaistuspuoli on tällaisissa tapauksissa toissijaista, Salonen summasi.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Uutislehti 100.
STT

miten voi olla että tuota pidetään pienenä laiminlyöntinä se että pieni lapsi 3v. jätetään yksin kotiin sen takia että äiti on ryyppäämässä kyllähän on kyse helkatin pahasta laiminlyönnistä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

3-vuotiaan pikkutytön viikonloppuna yksin jättänyttä äitiä epäillään rikoksesta. Tutkinnanjohtaja Ari Salonen Helsingin poliisista kertoo, että naista epäillään heitteillepanosta.

Ensisijaiset toimenpiteet ovat tietysti sosiaalipuolella. Rangaistuspuoli on tällaisissa tapauksissa toissijaista, Salonen summasi.

STT

Äiti oli jättänyt lapsensa nukkumaan Helsingin Malmilla lauantain vastaisena yönä, kun hän oli lähtenyt ravintolaan. 3-vuotias pikkutyttö oli kuitenkin herännyt, pukenut vaatteet päälle ja lähtenyt ulos yöllä kello kahden aikoihin asunnosta etsimään äitiään.

Ulkona tyttö oli kohdannut 700-800 metrin päässä kodistaan Kaupparaitilla parikymppisen miehen, jolta hän oli pyytänyt apua äitinsä löytämisessä. Nuorukainen oli saattanut tytön poliisiasemalle. Poliisi oli ottanut yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jotka ottivat tytön huomaansa.

Palattuaan ravintolasta yöllä kello neljän aikoihin tytön äiti oli soittanut hätäkeskukseen kertoakseen, että lapsi oli kadonnut kotoa.

- Onni onnettomuudessa oli, että tyttö kohtasi tuolla ulkona oikeanlaisen ihmisen, jolla ei ollut muuta mielessä. Ensisijaiset toimenpiteet ovat tietysti sosiaalipuolella. Rangaistuspuoli on tällaisissa tapauksissa toissijaista, Salonen summasi.

STT

no kyllä tommoselle talikolle pitäis se rangaistus antaa ehottomasti. ja enssijasesti niin. kunnon ruoskinta perseelle niin eiköhän opi!

No toivotaan että järjestelmä toimii niin hyvin, että tämä tyttö saa turvallisen kasvuympäristön ja aikuisten tuen itselleen. Valitettavasti pelkään että itkuinen ja katuva äiti saa lapsensa pikapikaa takaisin. Ja oviin hankkii turvalukot ettei lapsi pääse enää karkuun kun äiti on yökaudet ryyppäämässä. Ihan tekee pahaa. Oma 3-v tyttö olisi ihan kauhuissaan jos hetkenkin joutuisi olemaan yksin yöllä.
:'( :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja prkl:
miten voi olla että tuota pidetään pienenä laiminlyöntinä se että pieni lapsi 3v. jätetään yksin kotiin sen takia että äiti on ryyppäämässä kyllähän on kyse helkatin pahasta laiminlyönnistä!!!!

niimpä ja voi jäädä pikkuiselle ikuisia traumoja kun herää yksin kotoa.

Kuulostaisi siltä,että äiti on ennenkin ollut ravintolassa jättäen tytön yksin,koska miten 3-vuotias ossa jo "tietää" sanoa,että äiti on ravintolassa,ventovieraalle..:O

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen:
Kuulostaisi siltä,että äiti on ennenkin ollut ravintolassa jättäen tytön yksin,koska miten 3-vuotias ossa jo "tietää" sanoa,että äiti on ravintolassa,ventovieraalle..:O

No niinpä.
Voi miksi tuollaisilta ihmisiltä ei oteta lapsia pois!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
No toivotaan että järjestelmä toimii niin hyvin, että tämä tyttö saa turvallisen kasvuympäristön ja aikuisten tuen itselleen. Valitettavasti pelkään että itkuinen ja katuva äiti saa lapsensa pikapikaa takaisin. Ja oviin hankkii turvalukot ettei lapsi pääse enää karkuun kun äiti on yökaudet ryyppäämässä. Ihan tekee pahaa. Oma 3-v tyttö olisi ihan kauhuissaan jos hetkenkin joutuisi olemaan yksin yöllä.
:'( :'( :'(

Justjust. luinkin koko ketjun ja taisin olla oikeassa :'( :o |O |O |O |O .

Tässäpä olis Kaksplus-lehdellekin oikean jutun aihe: SUOMESSA RIKOTAAN LAPSENOIKEUKSIA MENNEN TULLEN. Jos joku vaivautuisi lasten tähden tekemään ilmoituksen kaikista näistä tapauksista joissa lapsi palautetaan äidille vaikka tiedetään kyvyttömäksi lasta hoitamaan (ja sit " äiti hukuttaa 5kk poikansa" ym uutisia luetaan lehdistä ). Niin Suomen viranomaiset olisivat todella pulassa, ei auttaisi enää arvostella muden maiden ihisoikeusloukkauksia kun oman maan lapset on ihan tieten vaikka minkälaisten kyvyttömien hullujen hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no kyllä tommoselle talikolle pitäis se rangaistus antaa ehottomasti. ja enssijasesti niin. kunnon ruoskinta perseelle niin eiköhän opi!

Mie ymmärsin, että tuossa tarkoitettiin sitä, että ENSISIJAISESTI pitää turvata lapsen turvallisuus sosiaalipuolelta ja sen jälkeen vasta mietitään sitä rangaistusta.

Miks ihmeessä se lapsi palautettiin äidille takaisin??? Ja vielä samana iltana, kun äiti oli vielä krapulassa, jos ei jopa päissään!!!

Kylläpä tämä uutinen herättää paljon negatiivisia kommentteja! (siis ihan syystäkin)

Mielenkiintoista kuitenkin on, että tällä palstalla tuntuu olevan yleisesti hyväksyttävää jättää pieni lapsi nukkumaan yö- tai päiväunia ja lähteä kauppaan/viemään isosisaruksia päiväkotiin/pissattamaan koiraa jne. Eihän se lapsi näiden kommentoijien mukaan herää ja huomaa vanhemman poissaoloa...

Mistäs löytyy nyt ne lapsen yksin jättämisen polustajat? Kehtaatteko tähän ketjuun vastatakaan???

Malmin Kaupparaitilla tyttö kohtasi noin 20-vuotiaan miehen, jolta hän pyysi apua.

- Tyttö oli sanonut miehelle, että hänen äitinsä on lähtenyt ravintolaan, ja pyysi häneltä apua. Mies sitten vei tytön poliisisasemalle, kertoo tutkinnanjohtaja Ari Salonen.

Hyvä kun sanoi näin!!

Multa voitte tulla hakemaan lapset ihan suoriltaan pois. Ja juu, olen ihan tasan tosissani. Ehkä mä sitten olen sairas tai alkoholisti, ja tosiaan mulle ei tarviis lapsia suoda! Ja jos nyt saisin valita sillä tietämyksellä, että tulen jäämään yksin, niin en TOD. olis mitään lapsia edes alkanut tehdä! Mutta kun on 24/7 yksin vastuussa näistä kakaroista ja nytkin on molemmat sairaana, niin mä olen USEANA iltana/yönä miettiny, että jätän kakarat keskenään nukkumaan ja lähden vaikka käymään yhdellä jossain tai edes lenkillä yksin. Toistaiseksi järki on voittanut, mutta vain toistaiseksi. Että seuraavan kerran kun lehdessä lukee, että joku on jättäny lapsensa yksin kotiin ja lähtenyt baariin, niin ajatelkaa, että se ei välttämättä ole mikään umpihullu alkoholisti, vaan ihan tavallinen yh, joka on vaan niin vitun väsynyt kaikkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Multa voitte tulla hakemaan lapset ihan suoriltaan pois. Ja juu, olen ihan tasan tosissani. Ehkä mä sitten olen sairas tai alkoholisti, ja tosiaan mulle ei tarviis lapsia suoda! Ja jos nyt saisin valita sillä tietämyksellä, että tulen jäämään yksin, niin en TOD. olis mitään lapsia edes alkanut tehdä! Mutta kun on 24/7 yksin vastuussa näistä kakaroista ja nytkin on molemmat sairaana, niin mä olen USEANA iltana/yönä miettiny, että jätän kakarat keskenään nukkumaan ja lähden vaikka käymään yhdellä jossain tai edes lenkillä yksin. Toistaiseksi järki on voittanut, mutta vain toistaiseksi. Että seuraavan kerran kun lehdessä lukee, että joku on jättäny lapsensa yksin kotiin ja lähtenyt baariin, niin ajatelkaa, että se ei välttämättä ole mikään umpihullu alkoholisti, vaan ihan tavallinen yh, joka on vaan niin vitun väsynyt kaikkeen!

Puhu neuvolassa ja pyydä apua!Mulle ehdotettiin apuja kun kolmas syntyi.Toiset lapset oli silloin 1v7kk ja 5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin harmaana:
Kylläpä tämä uutinen herättää paljon negatiivisia kommentteja! (siis ihan syystäkin)

Mielenkiintoista kuitenkin on, että tällä palstalla tuntuu olevan yleisesti hyväksyttävää jättää pieni lapsi nukkumaan yö- tai päiväunia ja lähteä kauppaan/viemään isosisaruksia päiväkotiin/pissattamaan koiraa jne. Eihän se lapsi näiden kommentoijien mukaan herää ja huomaa vanhemman poissaoloa...

Mistäs löytyy nyt ne lapsen yksin jättämisen polustajat? Kehtaatteko tähän ketjuun vastatakaan???

Mietityttää että jos jotain oli tapahtunut lapselle niin heti oltais sanomassa että ei saa syyllistää äitiä eihän kukaan voi 24/7 vahtia.
Missä on nyt nää puolustajat......
Ei kukaan kehtaa.......
Oli syy mikä tahansa ei pikkuisia jätetä yksin ihan sama meneekö raflaan tai kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin harmaana:

Minä en käy missään muualla ku naapurin ovella (rivitalo) tai postilaatikolla, tai pissatan tuon koiran tuohon tavallaan talon taakse tien reunaan. Ja senkin teen mahdollisimman nopeasti, ettei mitään ehdi tapahtua. Kuitenkin aina on oltava pienemmän nukkumassa, jotta uskallan edes 2min. lähteä, sillä kahdestaan nuo keksii ummet ja lammet, juoksevat ja kiljuvat ja saattavat loukata itsensä. Esikoinen istuu nätisti ja odottaa, tänään katsoi lastenohjelmaa. Eikä tämä meillä ole edes joka viikkoista, vaan ehkä kerran kolmessa viikossa on tilanne, jossa näin täytyy tehdä. Josko edes niinkään "usein".

Tai no postilaatikolla kyllä 20m päässä käyn useamminkin, kun kuopus nukkuu ja esikoinen on hereillä.

Puhu neuvolassa ja pyydä apua!Mulle ehdotettiin apuja kun kolmas syntyi.Toiset lapset oli silloin 1v7kk ja 5v.

Arvaappa miten monta kertaa olen puhunut! En saa apua, kun en ole tarpeeksi hullu! Jos se lasten isä nyt voisi auttaa, tai mummi tai kummi tai joku. En saanut edes lääkärintodistuksella kodinhoitajaa kun esikoinen oli 8 kk vauva ja multa oli leikattu vatsa auki ja kuukauteen en saanu nostaa maitopurkkia painavampaa. Siinä sitten konttaamalla mentiin ja yritettiin lapsen kanssa selvitä!

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja vihainen:

No niinpä.
Voi miksi tuollaisilta ihmisiltä ei oteta lapsia pois!!!!

Oon tän saman sanonu ennenkin, mutta Suomessa biologiset vanhemmat saavat loputtomasti uusia tilaisuuksia, lastensa hyvinvoinnin kustannuksella. Veljeni on ollut 2 vuotiaana useampia päiviä yksin kotona.

Yhteistyössä