Äiti soitti, oli huono lahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkimus

Vieras
Ostin äitille kirppikseltä ehjiä viimevuoden virkkaus lehtiä koko vuosikerran kun äiti pitää virkkaamisesta. Äiti myös pitää oluesta joten tein pikku jekun ;)
Laitoin ne lehdet olut lootaan ja siihen lootan päälle yhden kerroksen olutta eli 6 tölkkiä :D Äiti hehkutti jo ennen joulua kuinka varmaan saakin olutta ja pitääkö lahja laittaa kylmään.
Kielsin tietenkin sillä olin ostanut äitille myös erään käsirasvan joka oli samassa laatikossa.
Nyt aamulla äitini soitti ja haukkui minut kun jonkun vanhoja lehtiä laitoin hänelle joululahjaksi ja vain muutama olut oli.
Huvittavinta oli se että hän väitti maksaneensa tuon rasvan
(kuten oli aikasemmin puhe että tilaa minun kauttani ja hän maksaa mitä ei sitten kyllä ole maksanut)
Nyt äiti siis on naama nurin perin kun vaan tuollasen lahjan annoin eikä edes kunnon lahjaa tullut.
Että hyvää joulua vaan taas, en sitten osta mitään ensijouluna :/ niin ei tarvi valittaakaan. Ja niin muuten loppui minun kauttani tilaukset rasvoistakin, hankkikoot jonkun muun välittäjän kun kertaakaan en ole exstraa pyytänyt tai saanut rasvoista, nyt laitoin kalliin rasvan ja saan kuulla kuinka hän onkin sen muka maksanut.

[QUOTE="eeee";22739721]Jätä lahjomatta ensi vuonna. Niin minä tekisin jos kehtais valittaa. Joku ryyppärikö se on kun ei 6 kaljaa riittäny? :O[/QUOTE]

Tähän voisi jatkoksi heittää että mitä olutta laitoit pakettiin?

Jätä ostamatta kaljat ens vuonna, sano että saa ihan itse kävellä sinne siwaan hakemaan omat bissensä!!! Juoppo mikä juoppo, enpä ole muiden koskaan kuullut kaljaa lahjaksi toivovan...

No höh.
Minä olisin kovin ilahtunut noin osuvasta lahjasta.

Itse lähetin äidilleni Mazzarellan kirjan "Matkalla puoleen hintaan" sekä hänelle ja isälle yhteiseksi itse askarrellun valokuvakalenterin ensi vuodeksi.

Tuo kirja oli riskivalinta koska kertoo ikääntymisestä eikä se välttämättä ole jotain mitä 69- vuotias nainen haluaa ajatella.
Äidin kantti kuitenkin kesti ja ihan innoissaan soitti kiitokset siteeraten kohtaa, jossa naureskeltiin ajatukselle vanhojen ihmisten konservatiivisuudesta: Vanhoillahan juuri on kanttia olla rebellejä, verrattuna nuoriin aikuisiin, joilla paljon enemmän menetettävänä...
:D

Viimeksi muokattu:
höh, minusta oli tosi kivan ja hauskankuuloinen lahja. oliko äitisi ehkä hivenen laskuhumalassa tai muuten pahapäinen otettuaan jonkun verran, ja sanoi sitten harkitsemattomia sanoja? voisi sitten huomena ehkä lahja näyttääkkin paremmalta..

Olen aivan ihmeissäni näistä aloituksista, joissa aikuiset ihmiset ovat näreissään lahjoista. Kieli pitkällä odotetaan jotain kalliita lahjoja ja läheisten pitäisi olla jotain selvännäkijöitä, jotta osaisivat oikean lahjan ostaa. Miten ihmiset kehtaavat.

Siis äitisi olisi halunnut lavan kaljaa lahjaksi? o.O Musta tuntuu, että "väärä lahja" ei tällasessa tilanteessa paljoa merkkaa. Hyi hitto, kuka nyt jotain tavallista kaljaa (A ei takaa, että se olis keppanaa kummempaa jos kuitenkin näitä karhu-karjala-lappari linjalla olevia) haluaa lahjaksi? Ymmärtäisin jos olisit tuonut ulkomaanreissulta olutharvinaisuuksia tai tehnyt hienoja löytöjä alkosta ja laittanut lahjakoriin esimerkiksi elintarvikkeita jotka sopivat kyseisten oluiden kanssa. Esimerkiksi riistaa ja jotain vahvaa ja makeaa olutta.

Mutta että jotain massapanimolageria olisi pitänyt lava saada? Ohhoh.

Yhteistyössä