Äiti työelämään ja lapsi koko ajan sairaana:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies on, mutta hällä kolmivuorotyö ja työmatkat pitkät. Ja kun hän on käyttänyt kaikki "lapsen sairaspäiviin" varatut päivät jo loppuun.. Lähimmät sukulaisetkin 600km:n päässä.

niinhän se alkuaikoina yleensä on että lapsi sairastaa paljon ennen kuin tottuu hoitopaikan pöpöihin jolloin vastustuskyky kasvaa.Ja riippuu tietysti lapsen iästä et jos on just sen 1-2v jolloin lapsi muutenkin sairastaa yleensä paljon niin hoitoon vienti vielä lisää sitä.
Kannattaa tosissaan vuorotella miehen kanssa jos on se mies.

Kolmivuorotyössähän tulee vapaatakin ihan kivasti. Kai miehesi käyttää ne? Ettet joudu hänen vapaapäivänään sairasta lasta kotona hoitamaan? Meillä oli eka puoli vuotta ihan kamalaa: lapsi oli varmaan enemmän sairaana kuin hoidossa. Sit vähän on jo helpottanut. Viimeisen puolen vuoden aikana olen ollut puolitoista päivää sairaan lapsen vuoksi kotona, mies sen yhden puolikkaan päivän.

Kenkää et kyllä ko asian takia saa. Mutta hyvässä asemassa et ole jos tulee neuvotteluja työntekijöiden vähentämisestä.

Miten niin mies on käyttänyt kaikki hoitopäivät? Laita nyt vaan se mies hoitamaan lasta kotiin. Pakkohan niiden on siellä sen duunissa päästä se hoitamaan lasta.

Kyse on sun elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sellastahan se on pienten lasten kanssa :) ymmärrystä ja pitkää pinnaa vaaditaan pomoltakin, mut ei sen takia potkuja saa antaa!

Toivon tosiaan! Ei myskään kiva, että pomon suhtautuminen minuun kireä asian takia. No jospa tuo lapsi pian ois valmis noiden tarha pöpöjen kanssa:)

Mulla oli vuosi sitten ihan sama juttu. Vaikka mies oli kotona puolet ajasta, niin olin lapsen kanssa sairastamassa n. viikon kuukaudessa. Odotin tänä syksynä taas samaa rumbaa, mutta nyt on menty jo kesästä saakka vain yhdellä sairaspäivällä. Yritän siis sanoa, että toivottavasti työnantajasi ymmärtää ettei tilanne kestä ikuisesti ja tsemppiä, ei ole herkkua sairaan lapsen kanssa kotona olokaan.

Meillä oli kans niin, että ekat kaks vuotta lapset oli koko ajan kipeenä. Työkaveri tästä alkoi kettuileen, että etkö voi pitää sitä työpuhelintas auki, kun kotona oot? Nämä puhelut kun menivät sit hänelle, kun en vastannut. Jonkin aikaa näin teinkin, mut sit ajattelin, että mähän hoidan sairasta lasta kotona ja mun ei todellakaan tarvi hoitaa työasioita samalla.
Pomo onneks asian ymmärsi paremmin. Tietty tähän vaikutti sekin ettei työkaverilla oo omia lapsia.

Kolmivuorotyössähän tulee vapaatakin ihan kivasti. Kai miehesi käyttää ne? Ettet joudu hänen vapaapäivänään sairasta lasta kotona hoitamaan? Meillä oli eka puoli vuotta ihan kamalaa: lapsi oli varmaan enemmän sairaana kuin hoidossa. Sit vähän on jo helpottanut. Viimeisen puolen vuoden aikana olen ollut puolitoista päivää sairaan lapsen vuoksi kotona, mies sen yhden puolikkaan päivän.

? Ota huomioon, että myös kolmivuorotyössä olevan ihmisen on joskus nukuttava. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
siis mitkä "lapsen sairaspäiviin" varatut päivät??Mä oon luullut että kolme päivää saa lakisääteisesti hoitaa sairasta lasta kotona?

Joihinkin työehto sopimuksiin kuuluu tietty määrä päiviä vuodessa sairaan lapsen kotihoitoon, näin myös miehelläni, onneksi ei kuitenkaan minulla.

Mutta sitä jäin ihmettelemään että miten ap.n miehen sairaspäivät ovat jo tältä vuodelta käytetty?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

? Ota huomioon, että myös kolmivuorotyössä olevan ihmisen on joskus nukuttava. :xmas:

Toki.
Mut jos mä olen kotona vapaapäivällä niin toki lapsenkin hoidan. Ja on sitä tullut hoidettua lasta yövuoron jälkeenkin.... ei se nyt niin kamalaa ole. Ohimeneviä vaiheita. Sit on miehen kans vaihdeltu ja pompoteltu et miten saa asiat järjestyyn. Mut en mä ole sanonu miehelle et nyt sun pitää jäädä kotiin et mä saan nukkua...

meillä hoito alkaa kk päästä, tyttö vuoden ja pelkään et sama edessä, mutta niin ne on vaan työkavereidenkin lapset sairastaneet, minkäs teet ja kuten moni totesi niin ei se vuosia jatku, saas nähdä kivetetäänkö mutkin.. :/

Yhteistyössä