Äitienpäivän itkuketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niinpäniin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyse ei ole siitä, että annetaanko kukka vääränä päivänä vaan se ASENNE!! On eri asia jos kukka annetaan hymyssä suin, rakastaen ja kysytään että kelpaako kuin että viskataan kukka ja kysytään että kelpaako - tämäkään, kun koskaan ikinä, ei mikään, ei viime vuonna tms... Mitä iloa on jostain julmetuista juhlallisuuksista tai koruista äitienpäivänä, jos kaikki muut päivät ovat yhtä helvettiä? Esittämistä?

Joo, edellinen kommentti varmaan tiivistää tosiaan ongelman ytimen. Jos parisuhde ei oo onnellinen niin tuskin se äitienpäiväkään kovin auvoinen on. Ja juhlapäiviin on ladattu odotuksia ym. niin ongelmat vaan kärjistyy ja väärällä äänenpainolla lausutut sanat tai väärän väriset kukat saa näennäisesti suhteettomat mittasuhteet. Hyvä pointti.

Kyse ei ole siitä, että annetaanko kukka vääränä päivänä vaan se ASENNE!! On eri asia jos kukka annetaan hymyssä suin, rakastaen ja kysytään että kelpaako kuin että viskataan kukka ja kysytään että kelpaako - tämäkään, kun koskaan ikinä, ei mikään, ei viime vuonna tms... Mitä iloa on jostain julmetuista juhlallisuuksista tai koruista äitienpäivänä, jos kaikki muut päivät ovat yhtä helvettiä? Esittämistä?

Lähinnä tuosta kelpaako kysymyksestä nousee mieleen ne aikaisemmat hetket, kun ei ole kelvannut. On olemassa naisia/miehiä joille ei kelpaa mikään, aina löytyy jotain moitittavaa.

Kaksi pientä on minulla kuollut ennen kuin ovat edes saaneet kasvaa oikeaksi vauvaksi. Kolmas koeputkihoito päättyi juuri pettymykseen. Mutta todella harmillista, että joku saa kukkia vääränä päivänä :(

Surullista, että sulle on käynyt noin. Mutta silti heillä joilla on lapsia on myös omat ongelmat ja murheet. Joten inhottavaa vedota tuohon omaan lapsettomuuteen. Jotenkin myötätunto häviää kun vöheksyt toisten ongelmia.

Siis kertakaikkiaan mitä ropleemaa porukoilla. Mulla opettelemista viettää äitien-ja kaikkia muita päiviä ilman toista lasta. Minä vien hänen haudalleen kukan huomenna. Tyttö koulussa tehny jotain ja mies haluaa viedä minut, lastensa äidin ulos syömään. Sopii ja riittää minulle mainiosti. Isänpäivänäkin minä haluan hemmotella lasteni isää.

Päivän naurut sain tästä :D. Kiiiitos!

Ole hyvä vaan :)

Mutta minäpä sain/saan 2 lahjaa :D kannatti avata suunsa. Mies toi tänään lahjan ja huomenna kuulemma saan toisenkin. Häntä hävetti kun jätti aiemmin ostamatta. Kysehän ei ole lahjasta, vaan toisen huomioinnista ja arvostuksesta. Ja ap:n tapauksessa ei tietenkään ollut kyse siitä että kukkia tulee vääränä päivänä, vaan siitä asenteesta millä ne annetaan. Palstalla toki kiitollinen pitää olla siitäkin vaikka ne kukat paiskattais päin naamaa.... Joopa joo.

Ps. TODELLA inhottavaa ratsastaa oman lapsen kuolemalla ja yrittää sillä syyllistää muita. Varmasti tässä ei nyt ole kyse siitä että yksikään lahja olisi tärkeämpi kuin lapsi. ! Jos minun lahjattomuus toisi teidän lapset takaisin niin luopuisin kaikista lahjoista, kyllä. Mutta kun se ei tuo teidän lapsia takaisin, olen pahoillani.

Ja keskenmenon olen itsekkin läpikäynyt. Enpä häntäkään takaisin saa vaikka mies ei ostaisi minulle ainuttakaan lahjaa. Hän ei takaisin tule vaikka päälläni seisoisin. Elämää on jatkettava. Ja kyllä, pitää osata arvostaa sitä mitä on ja oikeita asioita. Mutta kyllä itseäänkin saa arvostaa. Minä olen kuitenkin nuo kaksi sisälläni kantanut ja toisen rankan synnytyksen juuri läpikäynyt. Jos se että odotan miehen arvostavan minua äitinä sen verran, että antaa edes pienen muistamisen, tekee minusta paskapään, niin olkoon niin.

Itse opetan omalle pojalleni toivottavasti jotain muuta ja isä toimii isona esimerkkinä sille, miten naisia ja äitejä arvostetaan.

Ekana äitienpäivänä sanoin kyllä miehelle jo hyvissä ajoin, että jos ei mitään äitienpäivänä tapahdu, niin saa kuulla siitä ja pitkään. Sen jälkeen en ole niin välittänyt, mutta se "eka kerta" oli jotenkin tärkeä ;DD

Eipä mulla mitään oo hampaan kolossa. Vaikka en saa aamiaista sänkyyn aamulla kun mies töissä yön,11v koulusta tullessaan perjantaina ilmotti että unohti lahjan kouluun, toinen koululaisista meni kaverilleen ja sain jo tänään yhteisen lahjan, tein myös tänään itse itselleni äitienpäivä kakun :D
Tällanen on vähä joka vuotista meillä kun mies paljon v-loppuna töissä.

Saa taas olla tyytyväinen omaan mieheen. :) asenne niin kohdillaan, muinakin päivinä. Kiva sitten muistaa sitä vuorostaan ja välillä muutenkin kiva keksiä sille jotain jännää.

Minua "itkettää" se että unohdin lähettää mummulle kortin!
Ajantaju petti, ja tajusin torstai-iltana ettei enää ehdi. Jotenkin ajattelin että äitienpäivä olisi vasta ensi viikolla.
Sanoin asiasta mummulle pe, ja käski olla murehtimatta, kuulin että hänelle tuli paha mieli kun. Moista murehdin.
Täytyy huomenna lasten kanssa skypetetään pitkä puhelu mummulle, ja lähettää hänelle jotain ensi viikolla. Ja saatan skypetettää äidin haudalta, kun mummu ei sinne pääse, ja on hänelle tärkeää, on ikäänkuin sitä kautta tyttärensä ja lapsenlapsensa ja vävynsä haudalla käymässä.
Omilta lapsilta haluan halauksen, sainkin jo kaikilta kunnon rutistuksen jo ennakkoon tänään, huomenna uudestaan:heart:
Mies huomioi minua arjessa koko ajan, ja jos ei olisi töissä niin auttaisi aamupalan tekemisessä lapsia. Lettuja epäilen saavani aamulla, jos vanhat merkit paikkansa pitää...

Itse nousin aamulla lasten kanssa, mies kun oli myöhään yöhön töissä. Keittiöstä löytyi valmiiksi ladattu kahvinkeitin,lasten tekemä kortti,ruusut sekä suklaakakku. Lahjan olin avannut jo muutama päivä sitten :) Lasten kanssa syötiin kakkua ja katseltiin piirrettyjä, pojan hokiessa "äitin päivä, äitin oma päivä" <3 Kunhan mies herää, juodaan kahvit yhdessä ja sitten vietän normaalin päivän lasten kanssa touhutessa kun mies lähtee töihin. Ainut mitä olisin tälle päivälle toivonut olisi ollut miehen vapaapäivä, mutta onneksi meillä huomioidaan myös arjessa niin ei sinällään harmita :) Huomenna sitten muistetaan anoppia kun kotiutuvat mökiltä ja käydään oman äitini haudalla.

Minen tajua koko äitienpäivää
Ensinnäkin mä en ole mieheni äiti eikä hänen velvollisuus oo mulle lahjoja kantaa. Toki kiva jos mutta yleensä ei oo tspana ollu. Yhdessä perheenä mennään lounaalle ja vietetään mukava päivä. Se riittää! Mitään sänkyaamupaloja en edes taho :D Mutta miks tehdä yhdestä päivästä hirveä show. Kyllä mun mies arvostaa mua äitinä joka päivä ilman mitään ruusuja tai kultakoruja! Saanhan olla kotona ja hän hoitaa talouden rahapuolen. Etuoikeutettua!
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Minen tajua koko äitienpäivää
Ensinnäkin mä en ole mieheni äiti eikä hänen velvollisuus oo mulle lahjoja kantaa. Toki kiva jos mutta yleensä ei oo tspana ollu. Yhdessä perheenä mennään lounaalle ja vietetään mukava päivä. Se riittää! Mitään sänkyaamupaloja en edes taho :D Mutta miks tehdä yhdestä päivästä hirveä show. Kyllä mun mies arvostaa mua äitinä joka päivä ilman mitään ruusuja tai kultakoruja! Saanhan olla kotona ja hän hoitaa talouden rahapuolen. Etuoikeutettua!
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Ei siitä showta tartte tehäkään. Ei se sitä ollu lapsuudessakaan,sillonkin äiti herätettiin sänkyaamupalalla ja lapset anto lahjansa. Muuten oltiin perheenä päivää viettämässä.

Minä nousin taas ekana ja keitin ihan itse kahvin, nautin sen auringonpaisteessa pihakeinussa. Mies ja poika nukkuu yhä edelleen ja itse tykkään kun saan olla vain ihan yksin ja rauhassa tämän aamuhetken, varsinkin kun sekä mies että poika on sairastelleet monta viikkoa. Miehellä paha keuhkokuume ja pojalla viikkoja kestänyt flunssa jonka seurauksena paha poskiontelontulehdus ja keuhkoputkentulehdus ja kolmas kuuri jo menossa. Ah tätä hetkeä kun kukaan ei yski ja pärski ja kissa kehrää vieressä. Hyvää äitienpäivää!

Mies kehotti mua hyssyttämään vauvaa aamulla ja antamaan vauvalle vettä ja peittoa. Tässä vaiheessa jo vihjasin, että 'munhan kuuluis vielä nukkua''. Sitten mies paijasi päätäni jonkin ajan päästä ja sanoi, että kakkua tulee päivällä sitten vasta. Heräsin vauvan kanssa ja puin vauvan ja mies jäi nukkumaan. Jossain välissä sanoin miehelle vihjaavan kysymyksen taas 'keititköhän kahvit jo'. Ei ole kuulemma keittänyt. Ilmoitin miehelle, et minä äitinä sitten taidan nukkua pitkät väiväunet päivällä. Mies jäi itse nukkumaan. Keitin itselleni mikroteetä. Hieman murtunut olo, kun mies ei ymmärtänyt tänään herätä vauvan kanssa oma-aloitteisesti ja antaa mun nukkua. Pelkään, et itku tulee, jos ei ole tajunnut edes lahjaa hankkia. Eilen mies jo ilmoitti, ettei kukkia ole ostamassa, koska hänellä on astma eikä kestä sitä. itku tuli mulle silloin jo. Sanoin, et viherkasvitkin kelpaa ja koko elämän kukattomuus mieheltä saamana on liian kamala ajatus.Jää nähtäväksi. itse ostin miehelle lahjan ja kortin isänpäivänä. Pitää pitää miehelle palaveria kyllä myöhemmin tästä. Ainoa lieventävä asianhaara on, että tämä on miehenkin ensimmäinen vauva ja ehkä hän ei vielä ymmärrä, kuinka äitiä pitää huomioida äitienpäivänä.

Ei meilläkään mies lahjaa osta. Antoi ruusun jonka oli lasten kanssa käyny ostamassa. Toivat lahjat sänkyyn ja toivottivat hyvää äitienpäivää. Vanhin tyttö keitti kahvit ja nuorimmainen teki näkkärin :) Se riittää. Hassua on ladata kauheita odotuksia ja tiettyjä lahjoja ja muuta ja sitten kaikki kaatuu niskaan, kun ei mennyt omien ajatusten mukaan.

Lapset ovat tänään miehellä. Mutta lukiessani noita juttujanne tuli mieleeni sellainen asia, kuin että tällaisissa päivissä näkee parisuhteen hyvinvoinnin. Puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillänäin;30818893:
Siis täähhhh????
Kyllä mä vaan ilomielin otan kukkia
Vastaan vaikka joka päivä. Jos mies kysyy kelpaako, toki huudan et
Totta maar kelpaa ,oli päivä mikä tahansa.

Sama täällä!!

Meillä on maatila. Ja jos joku vielä kaipaa tähän täsmennystä, niin: joka ikinen äitienpäivä mies ajaa traktorilla pelloilla perässää milloin lietevaunu, milloin kylvökone, tai jos sataa niin vahtii säätiedotusta milloin sade loppuu ja milloin voi taas jatkaa peltotöitä. Perinteisesti olen käynyt lasten kanssa keskenämme hänen äidillään syömässä :D Lapset on nyt jo niin isoja että olivat itse voidelleet sämpylän ja tulivat aamulla laulamaan. Lounaan jälkeen minä menen miehen kanssa töihin. Meillä juhlitaan enemmän sitä kun kylvöt on saatu tehtyä :)

Miksi mammoja pitäs juhlia ja ne oottaa saavansa vaikka mitä? Itsehän naiset yleensä niitä lapsia haluaa ja vauvakuumeilevat. Miesparka sitten sopeutuu tilanteeseen ja on lähinnä rahapussi.

Yhteistyössä