Äitienpäivästä ja uusperheestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokuvaan

Vieras
Mä en jotenkin ymmärrä mun miehen lasten äitiä. Aina kun on isän päivä, lapset ovat meillä, oli sitten isi viikonloppu tai ei, mutta kun on äitienpäivä, lapset on meillä jos on isi-viikonloppu nyt on jo kolmas vuosi peräkkäin kun äiti haluaa että lapset ovat meillä aamun ja menevät sitten päivällä vasta kotiin. Minä en vaihtais mihinkään sitä äitienpäivän aamua kun omat lapset tulee herättämään mutta kai minä olen sitten vain jotenkin kummallinen, kun tuo minulle jotain merkitsee?

Ei kait se sitten kaikille samanlailla merkkaa. Meillä on sopimuksessa, että miehen lapsi viettää äitienpäivä-viikonlopun äidillään ja isänpäivä-viikonlopun meillä. Ainoa huono puoli, että nyt tyttö ei tule kuukauteen tänne isänsä luokse, koska äitienpäivä osuu isiviikonlopulle. Mulle tämä sopii, voidaan sitten juhlia äitienpäivää keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
Ei kait se sitten kaikille samanlailla merkkaa. Meillä on sopimuksessa, että miehen lapsi viettää äitienpäivä-viikonlopun äidillään ja isänpäivä-viikonlopun meillä. Ainoa huono puoli, että nyt tyttö ei tule kuukauteen tänne isänsä luokse, koska äitienpäivä osuu isiviikonlopulle. Mulle tämä sopii, voidaan sitten juhlia äitienpäivää keskenään.

mies just sanoi että hän on tosi pettynyt kun ei oo mulle pystynyt järjestämään koskaan mitään kun montaa lasta pitää aamulla kaitsea ja musta on väärin että miehen lapset on läsnä kun minun äiteyttä juhlitaan, en ole heidän äiti.

no jaa, ei kaikille se äitienpäivä ole mitenkään merkityksellinen päivä.

mun mielestä kyllä siinä vaiheessa kun rupeaa tekemisiin ihmisen kanssa jolla on lapsia ennestään, ne lapset pitää ottaa osaksi perhettä ilman mitään erityisehtoja joidenkin äitienpäivien tai vastaavien suhteen. Ihan vaan kommenttina siihen että joku ei tykkää siitä että miehen lapset on paikalla kun hänen äitiyttään juhlitaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
no jaa, ei kaikille se äitienpäivä ole mitenkään merkityksellinen päivä.

mun mielestä kyllä siinä vaiheessa kun rupeaa tekemisiin ihmisen kanssa jolla on lapsia ennestään, ne lapset pitää ottaa osaksi perhettä ilman mitään erityisehtoja joidenkin äitienpäivien tai vastaavien suhteen. Ihan vaan kommenttina siihen että joku ei tykkää siitä että miehen lapset on paikalla kun hänen äitiyttään juhlitaan..

ei ole kyse siitä että lapset olis mun tiellä.. vaan mietin että miten kiusallista on miehen lapsille olla juhlimassa minun äitiyttä kun oma äiti ei halua koskaan viettää heidän kanssa äitienpäivää, mutta ei se kai sitten ole mun asia pohtia moista. miehen kuopus on vissiin yhden äitienpäivän elämässään ollut kotonaan

Uusperheessä on välillä pakko viettää juhlia eri päivinä kuin virallisesti. Tosin äitienpäivät taidetaan useimmiten viettää oman äidin kanssa - mutta onhan sinnekin lapset menossa päivällä? Eikä tarvii olla edes uusperhe, kun monet ovat töissäkin juhlapäivinä. En tiedä miten apn tapauksessa..

Yhteistyössä