Äitini kylmä käytös lastani kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on 2 lasta (alle 5-vuotiaita). Äitini ihastui esikoiseen ensinäkemältä. Halusi isovanhemman rooliin ja onkin ollut lämmin mummi esikoiselle kaikki nämä vuodet. Sitten saimme toisen lapsen. Häntä kohtaan äitini on kylmä. Yrittää näennäisen ulkokultaisesti jutella / ottaa syliin, mutta erilaiset tilanteet paljastavat hänen todelliset tunteensa.

Jos lapsi pyytää lukemaan kirjan, äitini ehdottaa että tämä katselisi telkkaria. Jos lapsi satuttaa itsensä äitini mielestä itku on "huomion hakua" tai "tekoitkua". Jos esikoinen satuttaa kuopusta ja tämä alkaa itkeä, on itku "muka itkua". Jos lapsen nuorempi serkku satuttaa tätä, on itku "mielenosoitusta". Ei koskaan sitä, että pientä lasta sattuu ja hän itkee - ilman mitään taka-ajatuksia. Kyse on kuitenkin alle 2-vuotiaasta. Lapsi on tosi kiltti, ei kitisi eikä kiukuttele.

INHOTTAA että äitini on noin vajaa ja suhtautuu niin eriarvoisesti lapsiimme. Lapset ovat saman isän ja äidin, saman näköisiäkin. Kumpikin olleet rauhallisia ja kilttejä perusluonteeltaan. Ja meillä on perheessä kaikki hyvin, ei ole mitään syytä sille, että toinen lapsi olisi jonkun mielestä ei-toivottu.

Mä voin kertoa että se menee noin. Mun äiti on huonoissa väleissä mun keskimmäisen kanssa tai oikeestaan ne ei oo tekemisissä kun pakosta. Sillonkin se on aina ollu sellasta koko ajan sellasta ihme napinaa siltä ja valittamista sille. Se ei siedä oikein mitään siltä ja löi litsarin naamaan jo kauna sitten ja siitä se alko. Tyttö on lyöny myöhemmin takasin ja potkassu kun se on alkanut huitomaan ja repimään. Nyt se on ominut mun nuorimman mä voisin nostaa siitä syytteen ja pistää sen vankilaan. Olkoot siellä sitten ei sielä kukaan kestä olla.

Yhteistyössä