Äitini luona tänään mielestäni hieman outo tilanne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
ei voi kulkea rappusissa yksinään. Meillä muksu on tottunut rappusia laskemaan ja nousemaan niin sisällä kuin ulkona, ja sen kerran kun menin edeltä viemään kamppeet autoon, muksu tuli portaat ryminällä alas pihaan asti. Pahempaa ei sattunut onneksi, säikähdys oli suuri. Aijon vielä pitkään pitää kädestä kiinni kun portaita laskee. Ja juurikin muutama päivä sitten 3v sukulaispoika meinasi lentää nenälleen samoissa portaissa.

Niinpä, niinpä. :(

Meidän koirakaan ei ollut tottunut kulkemaan rapuissa ja anoppilassa tuli ne kaksi kertaa kierien alas. ONNEKSI ei sattunut mitään, mutta enää ei koira edes harkitse menevänsä rappuja alaspäin.

Raput on oikeasti vaaralliset ja minusta on parempi mieluummin kieltää ne kuin ottaa turha riski.

Mulla on kaks ja puoli vuotias poika ja meillä on kotona rappuset, enkä kyllä luota että osais itse tulla rappusia alas. Aikamoista välinpitämättömyyttä jättää tuon ikäistä itse kulkemaan rappusissa missä voi käydä tosi huonostikkin pudotessa...Eli et ole yhtään ylihuolehtivainen mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
en osaa sanoa tuosta porrasasiasta. omat lapset isompia. Mutta jotkut isovanhemmat ja muutkin ihmiset ovat kateellisia lasten saamasta tuesta ja huomiosta, kun eivät itse ole sitä saaneet eivätkä myöskään omille lapsilleen antaneet, kun sitä ei silloin saanut antaa. He haluaisivat, että lapset saisivat olla heitteillä niin sitten he saisivat vähän antaa turvaa ja että me lasten vanhemmat paapoisimme heitä itseään. (siis lastemme isovanhempia)

Tää oli kyllä mun mielestä tosi hyvä ja varteenotettava pointti.

Minä olisin myös huolissani tuosta äitisi muistista kun nuo muistisairaudet voi tulla yllättävänkin nuorelle. Avokin äitikin sairastaa ja se alkoi tosi nuorena melkein kun sen kuopus oli ala-asteikäinen.

on kovasti muuttunut niin itselläni herää kysymys, juoko hän paljon alkoholia? Alkoholi ja ikääntyminen on huono yhdistelmä. Omat vanhempani ovat nykyään erittäin itsekkäitä, katkeria ja pahantahtoisia. Olen joutunut tästä syystä katkaisemaan välit. Vuosia ovat käyttäneet alkoholia reilusti nyt viimeiset 5vuotta sanoisin, että rajusti.

Ainoa asia, mikä minua ihmetyttää, on, miksi ihmeessä käyt paikassa, jossa kohtaat noin paljon henkistä (ja melkein fyysistä) väkivaltaa? Voisitko jo aikuistua ja jättää sen äitisi elämään omaa huithapelin elämäänsä miten taitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Omainen:
Voi alkaa jo joskus noinkin nuorena, ja niitähän on monia, muistisairauksia. Tietysti muutkin sairaudet esim. kilpirauhasen, voi aiheuttaa huonomuistisuutta. Tarkkailepa tilannetta vaivihkaa, ja jos muistiongelmia on enemmän, yritä saada äitisi lääkäriin...tärkeää puuttua ajoissa mikäli kyse muistisairaudesta. Siihen liittyy joskus myös persoonallisuuden muutokset, tosin ei nyt kyllä yleensä ihan alkuvaiheessa. Tai jos äitisi on vaikka masentunut, sekin huonontaa muistia. Monta mahdollisuutta.

Äidilläni on oikeastaan aina ollut vähän kehno muisti, mutta kyllä se meidän lasten mielestä on huonontunut selvästi viimeisen vuoden tai parin aikana. Lisäksi tullut tuo vihamielisyys ja seläntakana paskan puhuminen.

Äidilläni ei kyllä oikein ikinä ole ollut oikeaa ystävää eikä juuri kavereitakaan ja syykin lienee kyllä ihan siinä, että hän on aina ollut tuollainen riidanhaastaja. Nyt vain alkanut kohdistaa sitä omiin lapsiinsa. Haukkuu siis selän takana muitakin lapsiaan eikä vain minua. Mutta koska minä olen ainut, jolla on lapsia niin tämä lastenhoito kohdistuu vain minuun siis.

Yleensä alzheimer oireilee ensin monella juurikin sellaisena vihaisuutena ja riidankylvämisenä , itsepäisyytenä ja unohtelulla. Kyllä kannattaa tutkituttaa pääkoppa, ei minusta terveen 50 vuotiaan kuulu unohdella vielä tärkeitä asioita vaikka huonomuistisuutta voikin esiintyä kellä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
1v6kk saa kulkea rapuissa melko vapaasti, varsinkin jos isoveljet lähettyvillä. Vaikutat ap hieman ylihuolehtivaiselta. Anna lapsellesi hieman vapautta myös :)

No, jokainen kuitenkin omalla tavallaan, olisin huolestunut äitisi muistista.. :(

Kerrostalon portaita? Vai. tai millaisia. Meillä on yläkerrasta alakertaan menevät portaat, ja ei varmana anneta alle 3 vuotiaan kulkea, sitävaerten on turvaporttkin ettei pääsei. Sensijaan muutaman, enintään 10 rappusta saa kulkea, eihän siinä kompastuessa isoa vahinkoa tule mutta onhan 4m pudotus vähän turhan iso riski.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ainoa asia, mikä minua ihmetyttää, on, miksi ihmeessä käyt paikassa, jossa kohtaat noin paljon henkistä (ja melkein fyysistä) väkivaltaa? Voisitko jo aikuistua ja jättää sen äitisi elämään omaa huithapelin elämäänsä miten taitaa.

Aika harvoin käynkin.

Yhteistyössä