Äitini on alkoholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
hei olen 17-vuotias vielä kotona asuva nuori. Asun yhdessä 13-vuotiaan pikkuveljeni, äidin ja isän kanssa. Äitini on alkoholisti. Hän juo joka pälvä 14 olutta ja on räkäkännissä. Eilen sanoin hänelle että hänen juominen ahdistaa minua niimpä hän haukkui minut juopoksi (käytän alkoholia satunnaisesti) ja kävi päälle. Pelkään äitiäni. Hän uhkaa kertoa sossuille minun alkoholi käytöstä jos kerron hänestä jollekkin esim. Psykiatrilleni. Hän myös uhkaa lopettaa koirani jos kerron hänestä jollekkin. Isäni ei tee mitään koska hänkään ei uskalla ja taloudellisentilanteen takia emme pääse muuttamaan pois. Pikkuveljeni on äitini kanssa ok väleissä mutta minua äiti vihaa. Viiltelin eilen kädet täyteen koska olin niin ahdistunut äidin juomisesta ja haukuista. Tänään mielessäni on pyörinyt vain itsemurha ja äitini ei ole sanonut minulle sanaakaan koko päivänä. Olen neuvoton

Hei!Olen todella pahoillani sinun puolestasi,että äitisi käyttäytyy noin ikävästi sinua kohtaan.Äitisi on alkoholisti,ja se muuttaa äitisi käytöstä sellaiseksi,mikä on väärin teitä lapsia kohtaan.Lapsiaan ei saa pelotella ja uhkailla.Ethän tee itsellesi mitään pahaa,koska olet todella arvokas ihminen ja asiat järjestyvät varmasti!Ensimmäiseksi,voitko soittaa ulkoa esim Mannerheimin lastensuojeluliiton nuorten puhelimeen?Se on auki tänään klo 20 asti.Koet nyt voimakasta pelkoa,ja se tekee olon tosi kurjaksi.On tosi tärkeää,että kerrot ulkopuoliselle henkilölle,mitä teillä kotona tapahtuu.Äitisi uhkailee,koska ei alkoholistina osaa nyt olla äiti sinulle.Haethan varmasti itsellesi apua!Älä luovuta,asiat järjestyvät!

Hei oma äitini on "alkoholisti" myös ollut ei mikään totaali juoppo mutta kun kävin vierailemassa viikonloppuisin oli aina kännissä muutin sieltä pienempänä pois isäni luo ja isoveljeni jäi sinne. Mutta on joku sossusta sun muut ottanyt yhteyttä kun ilmeisesti jotkun katso aikuiset ihmiset en tie ketkä varmaan äitin ystävät ottanu sinne yhteyttä. Nyt äiti juo kyllä mutta asiat ovat nyt paremmin veljelläni menee koulussa hyvin ja itselläni asiat vielä paremmin tärkein on positiivinen asenne joskus vain itsestäsi huolehtiminen. Asiat menee parhaiten muista vain se että jos se siihen menee sinun ei tarvitse välittää äitistäsi tai mitä hän sinulle sanoo koska saat vain katsoa ja päässäsi nauraa kuinka sinusta ei tule sellaista. Jos haluat yrittää pelastaa äitisi ota yhteyttä tuttuihin ei äitisi kaikkea voi tietää varsinkaan jos ei ihan selvin päin ole hae apua varmista että myilla perheenkin jäsenillä kaikki ok ja muista että et ole tästä vastuussa olet vasta lapsi❤ ja aattele kuinka siistii on kun saat ihan ite rakentaa itselles sikasiistin elämän jossa voit tehä mitä haluat kenen kanssa haluat ja se tapahtuu pian koska oothan jo melkein aikuinen. ps kantsii säästää rahaa ja hankkia vaikka kesätöitä ja sellasta ja katso että pidät huolta niistä..ja se että miksi tahansa hän sinua haukkuu aika varmasti et ole sitä joten sillee teet sellasen blokkausmuurin jolöa sä kuuntelet ba hymyilet kun äitis esim huutaa ja oikeesti aattelet vaan kukkasii ja perhosii heheh