Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko isovanhemman huomioitava lapsenlapset jouluna?
pitäisin outona jos ei huomioisi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko isovanhemman huomioitava lapsenlapset jouluna?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:mitä jos äitisi odottaa että teistä joku aikuisista lapsista kutsuisi heidät luoksenne,kun remppaa menossa , mutta ei kehtaa kysyä teiltä
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Onko ihmisellä joulunviettovelvollisuus B)
Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:Oletteko hyvissä väleissä niiden lasten kanssa jotka asuvat kotona? Mielestäni sinulta olisi fiksu ratkaisu pyytää nuo lapset teille joulua viettämään. Jos ei sinne sovi minne itse olette menossa,pysyisin kotona ja viettäisin sen siellä oman perheen sekä sisarpuoliesi kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vastaa:Ainut hankaluus on, että kun äitimme muutamaa päivää ennen joulua sitten näkee, että me olemmekin ostaneet hänelle lahjan niin lähteekö sitten paniikissa kauppaan ostamaan jotain vai antaa rahaa? Rahaa hän on useimmiten antanutkin, joskus harvoin jotain muuta. Lapsille on aina ostanut konkreettisen lahjan.
Harmillista vain, jos tekee noin että antaa rahaa sitten kun saa tuon lahjamme, koska se vasta kiusallista on ottaa vastaan jos joku, kun se annetaan selvästi vain kun tuntuu, että on pakko antaa.
Alkuperäinen kirjoittaja täh:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ymmärrän kyllä äitiäsi sikäli, että mäkin varmaan tuossa tilanteessa haluaisin remontin mahdollisimman pian valmiiksi. Tässä kun on elänyt rempan keskellä jo puoli vuotta, niin tiedän, millaista se on. Mutta pienet lahjat lapsenlapsille ehtii kyllä ostamaan, jos vain haluaa. Tosin ei kai se joulu nyt juuri mummin ja ukin ostamasta lahjasta ole kiinni?
Noihin äitisi nuorempiin lapsiin sen verran, että voihan olla, että joulunvieton peruminen tältä vuodelta on yhdessä sovittu juttu ja tarkoituksena vaikka tehdä sitten joulun jälkeen perheenä yhdessä jotain mukavaa. Isojahan nuo sun pienimmät sisaruksesi jo kuitenkin on.
isoja? tuo 11v on 5 luokkalainen ,kyllä hän varmasti on sen verran pieni että haluaa joululahjoja.Jättäisitkö itse noin pienen lahjatta jouluna? tuskin
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:meillä ainakin 11 v ymmärtäisi jo. Itse olemme muutama vuosi sitten rakentaneet ja joulun aikoihin muuttaneet vielä viimeistelyä vailla olevaan taloon ja joulu oli todellakin vähän "keskentekoinen" mutta ei traumoja tenavillekaan jättänyt vaan ilo siitä uudesta kodista.
Lapsi tosin tottuu sellaiseen mihin totutetaan. Joku on tyytyväinen pariin lahjaan ja lämpimään joulumieleen, joku "odottaa" lahjoja vielä aikuisenakin ja lahjatoivelistaa mummoille tarjoaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:meillä ainakin 11 v ymmärtäisi jo. Itse olemme muutama vuosi sitten rakentaneet ja joulun aikoihin muuttaneet vielä viimeistelyä vailla olevaan taloon ja joulu oli todellakin vähän "keskentekoinen" mutta ei traumoja tenavillekaan jättänyt vaan ilo siitä uudesta kodista.
Lapsi tosin tottuu sellaiseen mihin totutetaan. Joku on tyytyväinen pariin lahjaan ja lämpimään joulumieleen, joku "odottaa" lahjoja vielä aikuisenakin ja lahjatoivelistaa mummoille tarjoaa.
Alkuperäisen äitihän ei aikonut juhlia joulua lainkaan. Eli kyseinen yksitoistavuotias ei saane edes lämmintä joulumieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:en minä ainakaan lukenut tuosta ketjusta tuon 11 v äidin ajatuksia vaan toisen lapsen joka aikuinen sanoo jo olevansa.
Mistä ulkopuolinen tietää mm sen ilon mikä on kun pääsee uuteen rempattuun kotiin, saa omaan huoneeseensa vaikka uudet verhot tai vaikka pari tyynyä sängyn päälle. Tätä puolta kukaan ei tässä ketjussa ole kertonut asianomaisten ihmisten ajatuksin ja silmin
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vastaa:Mutta näistä lahjajutuista pitäisi sopia aiemmin eikä juuri ennen joulua, kun me monet olemme valmistautuneet asiaan jo kuukausia minkä äitini myös tietää.