Äitini ulkonäön arvostelu alkaa mennä aivan överiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Suuttui veljelleni niin haukkui minulle veljeni sekä hänen avovaimonsa ja avovaimosta käytti nimitystä "läski ämmä".

Toisen veljeni avovaimosta kommentoi taannoin sanoin "miten sekin jaksoi sen suuren perseensä kanssa pyöräillä sellaisen matkan".

Siskoni lapsuudenystävä oli vauvana pullukka vauva ja on edelleen lievästi ylipainoinen, mutta tosi kaunis nuori nainen niin siitäkin äitini nauroi miten kauhea läski se oli jo vauvana ja on edelleen.

Äitini on itse ollut reippaasti ylipainoinen ja on laihduttanut, mutta ei se hänenkään perseensä mikään pieni ole tai etteikö hänellä olisi liikakiloja.

Ja ihan sama vaikka ois liikakiloja tai ois tikkulaiha niin en ymmärrä sitä, että aikuinen ihminen arvostelee jatkuvasti muiden kiloja.

Ai niin ja kummitätini tytöstäkin sanoi, että se oli ennen niin kaunis ja hoikka ja nykyisin sillä on järjettömän suuri perse. Ihmetteli vielä perään, että miten se on mahdollista, kun on kasvissyöjä. Totesin,e ttä ei kasvissyöjä välttämättä syö terveellisesti ja kevyesti. Ei kasvissyöjä tarkoita sitä, että rouskuttaa vain porkkanaa.

Mutta siis.... onko tuo ihan oikeasti tervettä?

niistä reilun ylipainon laihduttaneista tulee kaikista vittumaisimpia ylipainoisten arvostelijoita. Se viha, mikä niistä kommenteista on kuultavissa, on uskomatonta. Luulisi olevan päin vastoin, niin, että entinen ylipainoinen ymmärtäisi sitä lihavaa.

On kauheaa miten aikuinen ihminen jaksaa vaahdota noin toisten ulkonäöstä.

Samaan tapaan arvostelee esim. lasten nimiä. Eräs tuttuni antoi lapselleen nimeksi Sisu niin äitini mielestä se oli sama kuin antaisi lapselle nimeksi "vittu". Ja hän kuulemma nauraisi niin paljon jos oma lapsenlapsi saisi jotain niin typerää nimekseen.

Mitä noihin voi oikein sanoa. Ainakin itse olen ihan sanaton tuon typeryyden edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ajattelin vaan:
Eiks se sisu juttu ollut viimekertomuksessa lehdestä luettu nimi?

Ai missä viime kertomuksessa? Kyllä se on ihan minun tuttaani/kaverin lapsen nimi ja äitini sai siitä kerran ihan kauhet kilarit vaikka ei ole koskaan edes tavannut kyseistä ihmistä. Siis tätä jonka lapsi kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Ootkohan sä mun miehen sisko? :xmas:
Mut oikeesti, kuulostaa et äidilläs on tosi huono itsetunto ja koettaa ylentää ittensä haukkumalla muita.

Ai että miehesi ois mun veli? No oletko sinä sitten tuo läski ämmä vai se jolla on suuri perse? : D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut oikeesti, kuulostaa et äidilläs on tosi huono itsetunto ja koettaa ylentää ittensä haukkumalla muita.

Ai että miehesi ois mun veli? No oletko sinä sitten tuo läski ämmä vai se jolla on suuri perse? : D :D

No varmaan sekä että :D
Mut kuulosti vaan niin elävästi mun anopilta että huh huh, voimia sulle :whistle:

Mut kuulosti vaan niin elävästi mun anopilta että huh huh, voimia sulle :whistle:

Tää on nyt viime viikkoina mennyt oikein rytinällä pahemmaksi. Vaikka siis tuota ulkonäön haukkumista on ollut jo vuosia ja sellaista älytöntä totuuksian suoraan laukomista, mutta nyt tästä on tullut todella räikeän törkeää. Ei millään jaksa kuunnella.

Ja tuo että haukkuu meitä muutenkin milloin mistäkin ja vetää hernesopat nenäänsä ihan mistä tahansa ja näkee piilomerkityksiä ihan kaikissa asioissa mitä niissä ei oikeasti edes ole. Se on todella väsyttävää.

Valkotakkisia ootellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suuttui veljelleni niin haukkui minulle veljeni sekä hänen avovaimonsa ja avovaimosta käytti nimitystä "läski ämmä".

Toisen veljeni avovaimosta kommentoi taannoin sanoin "miten sekin jaksoi sen suuren perseensä kanssa pyöräillä sellaisen matkan".

Siskoni lapsuudenystävä oli vauvana pullukka vauva ja on edelleen lievästi ylipainoinen, mutta tosi kaunis nuori nainen niin siitäkin äitini nauroi miten kauhea läski se oli jo vauvana ja on edelleen.

Äitini on itse ollut reippaasti ylipainoinen ja on laihduttanut, mutta ei se hänenkään perseensä mikään pieni ole tai etteikö hänellä olisi liikakiloja.

Ja ihan sama vaikka ois liikakiloja tai ois tikkulaiha niin en ymmärrä sitä, että aikuinen ihminen arvostelee jatkuvasti muiden kiloja.

Ai niin ja kummitätini tytöstäkin sanoi, että se oli ennen niin kaunis ja hoikka ja nykyisin sillä on järjettömän suuri perse. Ihmetteli vielä perään, että miten se on mahdollista, kun on kasvissyöjä. Totesin,e ttä ei kasvissyöjä välttämättä syö terveellisesti ja kevyesti. Ei kasvissyöjä tarkoita sitä, että rouskuttaa vain porkkanaa.

Mutta siis.... onko tuo ihan oikeasti tervettä?[/quote

muohahahahahahahahahahah.anteex aivan pakko,mutta siis eihän tuo niin ihan terveeltä kyllä kuulosta

Tää on nyt viime viikkoina mennyt oikein rytinällä pahemmaksi. Vaikka siis tuota ulkonäön haukkumista on ollut jo vuosia ja sellaista älytöntä totuuksian suoraan laukomista, mutta nyt tästä on tullut todella räikeän törkeää. Ei millään jaksa kuunnella.

Ja tuo että haukkuu meitä muutenkin milloin mistäkin ja vetää hernesopat nenäänsä ihan mistä tahansa ja näkee piilomerkityksiä ihan kaikissa asioissa mitä niissä ei oikeasti edes ole. Se on todella väsyttävää.

Kuulostaa siltä ettei äidilläsi oikein ole muuta elämää kuin te lapset eikä mitään harrastuksia (voin tietty olla väärässäkin) . Mut että pitää sitten saada jotain puhumista ja sisältöä elämään vaikka sitten haukkumalla muita.
Mutta jos oikeasti alkaa käydä vainoharhaiseksi niin kannattaisi varmaan harkita ammattiapua.

Kuulostaa siltä ettei äidilläsi oikein ole muuta elämää kuin te lapset eikä mitään harrastuksia (voin tietty olla väärässäkin) . Mut että pitää sitten saada jotain puhumista ja sisältöä elämään vaikka sitten haukkumalla muita.
Mutta jos oikeasti alkaa käydä vainoharhaiseksi niin kannattaisi varmaan harkita ammattiapua.

En tiedä onko jo käynyt puhumassa jossain. On ainakin asiasta sanottu, mutta en ole taas hetkeen viitsinyt kysyä, kun ei jaksaisi jankata koko ajan samasta asiasta.

Työkavereita olisi, mutta en ymmärrä miksi ei kutsu heitä kylään. Sisältö on joo lähinnä meissä lapsissa, sekä kotona asuvissa että meissä aikuisissa. Harrastaa hiukan jotain sauvakävelyä ja vesijuoksua.

Mutta on selvästi muuttunut hieman vainoharhaiseksi ja kauheasti pilkkaa ihan pienistäkin jutuista. Eilen minua siis käsien pesusta ja jos kertoo unohtaneensa jonkin jutun ja heittää jotain dementia-juttua niin äitini nauraa ihan räkäistä naurua ja alkaa parjata vanhukseksi. Siis että se mikä on alunperin ollutkin vitsi niin menee ihan naurettavaksi pilkaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta siis.... onko tuo ihan oikeasti tervettä?

Sullakin äiti jonka elämänsisältö on toisten paino. Mun äitini ei osaa suunnilleen muusta puhuakaan kun toisten kiloista ja lastenlasten käyristä, eikä itsekään ole normipainonen. samalla kertaa jauhaa kuinka ei sais herkutella meidän ja tuo aina pullaa jne tullessaan käymään. Siinä vaiheessa mua alko tosissaan keittää kun poika syntyi ja kasvoi vauhdilla, aina tenttaamassa mihin suuntaan käyrä menee (menivät kauniisti omalla kohdallaan ja aivan rajoissa) ja vaan se kelpas että meni väliin vähän alaspäin kun poika alko liikkumaan enemmän. Joka kerta piti tentata tilanne ja lopulta lopetin kertomisen kokonaan kun tuntu että poika=kasvaminen eikä se lapsi itsenään ja muuten. Kaikille jaksoi kertoa kuinka suuri oli syntyessään (siis 3,5kg, 51cm, ei todellakaan suuri vaan sellanen rimppakinttu, pää oli suuri kuten mullakin). Sekin loppu siihen kun kerran avauduin tollasessa huutelussa ihmisten keskellä ja sanoin serkkutytön olleen suurempi ja että poju ei tosiaan ollu mikään jätti kuten äitini on aina puhunut. Ja tää tyttö oli mitoiltaan enemmän ja rotevampi.
Ei vissiin äidillä oo muuta sisältöä kun lapset, lastenlapset ja se mitä kukin painaa ja syö... :headwall:

Yhteistyössä