"äitipuolen" ja äidin eka tapaaminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuustinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole uo, mutta exälläni on uusi vaimo. En ole koskaan häntä tavannut enkä ole ajatellut tavatakaan ennen lapsen rippijuhlia 10 vuoden päästä (silloin on varmaan pakko, jos ovat vielä yhdessä).

Haluatko sinä tavata puolisosi exän vai haluaako tämä ex tavata sinut? Kuinka pitkään olette seurustelleet?

Kaikki tapasin kun olin ex:lle menossa lapsia viemään niin koko porukka tuli sinne samaan aikaan, ei siinä mitään ihmeellistä esiteltiin toisemme juteltiin niitä näitä, juotiin kahvit ja sovin ex:än kanssa milloin käyn hakemassa lapset ja se siitä :D

Hui...kuulostaa hurjalta että lapsesi on naisen seurassa jota et edes tunne?

ja niin sinulle toinen vieras,eli lasten isä ei ollut mukana ollenkaan?Ihan vain äitien kesken hoiditte lasten tapaamisen :)

Kyllä luulen että haluamme nähdä toisemme kun lapsia mukana jutussa kuitenkin.

ja niin sinulle toinen vieras,eli lasten isä ei ollut mukana ollenkaan?Ihan vain äitien kesken hoiditte lasten tapaamisen :)

Kyllä luulen että haluamme nähdä toisemme kun lapsia mukana jutussa kuitenkin.

No jos olet eronnut ja tapaat uuden miehen, niin esitteletkö hänet ensin exällesi etteivät hänen lapsensa vaan vietä aikaa sellaisen miehen kanssa, jota hän ei tunne?

Lapset ensin, sitten exän. Tapaamiset olleet ihan miellyttäviä. Ollaan soiteltukin puolin ja toisin. Välejä voisi sanoa tuttavallisiksi ja hyviksi. Koen, että exä luottaa minuun. On mm. sovittu, että mie käyn kaikissa vanhempainilloissa.

lisäys: palstaminäni on kuitenkin exälle tuttu vuosien takaa :D

Viimeksi muokattu:

En itse näe asiaa noin. Näen, että lapseni voi hyvin ja viihtyy hyvin isänsä ja tämän uuden perheen luona (asuu vuoroviikoin). Ei minulla ole mitään tarvetta tai halua tavata naista jota näin aikuisen näkökulmasta halveksin. Lapselle hän on kuitenkin hyvä ja turvallinen aikuinen. Ja vaikka lapsi ei hänestä pitäisikään, en asialle juuri mitään mahtaisi (pl. jos olisi tarvetta lastensuojelulle).

[QUOTE="vieras";26867347]En itse näe asiaa noin. Näen, että lapseni voi hyvin ja viihtyy hyvin isänsä ja tämän uuden perheen luona (asuu vuoroviikoin). Ei minulla ole mitään tarvetta tai halua tavata naista jota näin aikuisen näkökulmasta halveksin. Lapselle hän on kuitenkin hyvä ja turvallinen aikuinen. Ja vaikka lapsi ei hänestä pitäisikään, en asialle juuri mitään mahtaisi (pl. jos olisi tarvetta lastensuojelulle).[/QUOTE]

Kyllä,hyvin ajateltu :) tämä asia vain minulle niin uusi että pitää miettiä eri näkökulmista.Hienosti olet asian ajatellut :)

Minä en halunnut esitellä uutta miestäni exälle enkä tutustua hänen uuteen naiseensa. Me vastaamme vanhempina lapsiemme hyvinvoinnista ja siihen kuuluu olennaisena osana vastuu siitä että muut heidän elämäänsä tuomamme ihmiset ovat asiallisia. Hyvin meni lasten koko lapsuus ja nuoruus ilman että kumpikaan seurusteli toisen uuden puolison kanssa.

Olemme olleet mieheni kanssa nyt 6v. Ekat 5v näin lasten äidin pari kertaa ohimennen kun haimme lapsia. Tervehdyksiini ei vastattu kertaakaan.
Viime kesänä poika pääsi ripille, kävimme kirkossa silloin, kahville ei kutsuttu. Tuolloin vaihdoimme äidin kanssa pari muodollista sanaa.
Sen jälkeen minua ei ole taaskaan tervehditty. Muukin suku tuijottaa pitkään, arvioivat aina, sentään he nyökkäävät minulle.
En ole mielestäni ihan ansainnut tällaista kalseaa kohtelua, olivat eronneet jo pari vuotta ennenkuin tapasin miehen, lapset vierailee säännöllisesti, mies maksaa kohtuullista elatusta, vien lapsia vaateostoksille pari kertaa vuodessa ja kohtelen lapsia kuin omiani. Ehkä se vika onkin sitten siinä.

Nomuuta en osaa sanoa kuin elä hitossa tituleeraa ittees äitipuoleks, lapsilla on äiti sinä olet isin nainen. Jos äiti kuolee niin sitten vapautuu äitipuolen paikka :)

Entä jos lapsi itse haluaa tai sattumalta kutsuu isän uutta vaimoa äidiksi? Torunko? En ole sille linjalle lähtenyt. Lapset saavat itse päättää kutsuvatko minua etunimeltä vai miten. Toisinaan sanovat äidiksi.

No jos lapset ottaa äidiksi ei sille mitään voi. Mutta tavallaan nostaminen siihen rooliin ei mun mielestä ole ok. Ex-anoppi käski lapsiaan aikoinaan kutsumaan uutta miestään isänä ja kaikki muksut oli todella vaikeena siitä asiasta kun ei he sitä ukkoa isänään kokenu ja heillä siis oli ihan oikea kunnollinen isäkin olemassa...

No jos lapset ottaa äidiksi ei sille mitään voi. Mutta tavallaan nostaminen siihen rooliin ei mun mielestä ole ok. Ex-anoppi käski lapsiaan aikoinaan kutsumaan uutta miestään isänä ja kaikki muksut oli todella vaikeena siitä asiasta kun ei he sitä ukkoa isänään kokenu ja heillä siis oli ihan oikea kunnollinen isäkin olemassa...

Meillä lapset halusivat välttämättä kutsua iskäksi. Ja nyt se on jo isi ja isukki.
Miehen tyttö kutsui mua alussa äidiksi, mutta sanoin että ehkä heidän oma äiti ei tykkää ja että kysyisi häneltä haittaako jos tyttö sanoo minuakin äidikseen. No ei varmaan tule yllätyksenä, että seuraavasta tapaamisesta lähtien kutsui vain nimeltä :D

Lapset keskenään kutsuvat toisiaan siskoiksi ja veljiksi. Vaikka miehen lasten äiti oli senkin kieltänyt ;)

Viimeksi muokattu:
Nomuuta en osaa sanoa kuin elä hitossa tituleeraa ittees äitipuoleks, lapsilla on äiti sinä olet isin nainen. Jos äiti kuolee niin sitten vapautuu äitipuolen paikka :)

höpöhöpö, lapselle se on paljon helpompi ymmärtää äitipuolena/isäpuolena. Tai mulle ainakin oli. Ja helpompi se on lapselle puhuakin äitipuolesta/isäpuolesta kuin isin/äidin uudesta miehestä/naisesta. Aikuisten ei kannattais olla liian reviiritietoisia näissä asioissa vaan ajatella ennemmin sen lapsen kannalta. Ero on muutenkin vaikee niin ei tarvis enää siihen päälle alkaa miettiin mitä termejä käyttää ettei äiskä loukkaannu...

höpöhöpö, lapselle se on paljon helpompi ymmärtää äitipuolena/isäpuolena. Tai mulle ainakin oli. Ja helpompi se on lapselle puhuakin äitipuolesta/isäpuolesta kuin isin/äidin uudesta miehestä/naisesta. Aikuisten ei kannattais olla liian reviiritietoisia näissä asioissa vaan ajatella ennemmin sen lapsen kannalta. Ero on muutenkin vaikee niin ei tarvis enää siihen päälle alkaa miettiin mitä termejä käyttää ettei äiskä loukkaannu...

Minun lapsillani ei ole ollut mitään vaikeuksia kutsua isän uutta vaimoa nimellä. Jos joku ei tiedä, kuka tämä N on, sanovat että isän vaimo.

Yhteistyössä