Äitipuoli ahdingossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä haluat vaan vääntää, mutta kyllä suurin osa yh-vanhemmista on yhteishuoltajia. Yhteishuoltajuudessa molemmilla vanhemmilla on lapsen huoltajuus, mutta kyllä tällä nimikkeellä tarkoitetaan niitä joilla ei asu vanhemmat saman katon alla. Eli Kun Pirkko on yh-äiti, niin silti Pirkolla oletettavimmin on NicoPetteristä yhteishuoltajuus NicoPetterin isän Markun kanssa kuin että Pirkolla olisi yksinhuoltajuus NicoPetteristä.

Joten bbieras taitaa nyt haluta vaan hämmentää keskustelua?

Enemmän hämmentää keskusteluita kun puhutaan yksinhuoltajista silloin kun ei tarkoiteta yhteishuoltajia.

Onks tää bbieras ihan tyhmä? Yh-äiti on siis yh vain jos on oikeasti yksinhuolto? Yh on vanhempi jonka luona asuu lapsi eikä toista vanhempaa, vaikka olisi merkitty yhteishuoltajuus. Ja tämä on näin kelassa, työkkärissä ja jokapuolella. Sillä ei ole tukien kannalta mitään merkitystä, että onko lastenvalvojan luona merkitty yhteishuolto vai yksinhuoltajuus, se vanhempi on yksinhuoltaja kenen luona se lapsi asuu.

Eli kaikista eronneista toinen on yh. Esim minä olen eronnut ja nyt minulla on uusi avomies, en ole enää yh, enkä saa mitään yksinhuoltajan tukiakaan. Koska en huolla lapsia enää YKSIN, koska taloudessa asuu toinen aikuinen

perheellinen opiskelija kuuluu yleisen asumistuen piiriin eikä asumistukea saa opiskelija jonka ruokakunnan tulot ylittävät tietyn rajan.
Ruokakuntaan voi kuulua opiskelevan vanhemman työssäkäyvä puoliso joka ei ole ruokakunnan lapsen/lasten suhteen elatusvelvollinen ja jonka tulot eivät yksin edes riittäisi koko talouden pyörittämiseen.
Yksinhuoltaja saa kyll'ä yhteiskunnalta hyvät tuet, avo/avioliitossa oleva ei saa
:kieh:

Näin se menee. Itse opiskelin vielä kun esikoinen syntyi. Pian sen jälkeen mies meni töihin. Ei saatu enää asumistukea. Kuitenkin parit joilla ei ole lasta saavat asumistuen puolison tuloista riippumatta! Eli lapsellisia opiskelijaperheitä rangaistaan. Jos tulot ei vaikuta lapsettomalla pariskunnalla ei pitäisi vaikuttaa vaikka olisikin lapsi!

Yhteistyössä