mulle tuli jotenkin tästä aiheesta mieleen meidän tilanne, ja halusin sen kertoo teillekin..vaikka en nyt tiiä liittyykö otsikon alle kummiskaan..
meidän uusioperhe koostuu minun ja mieheni lisäksi hänen leikki-ikäisestä lapsesta, sekä minä viimeisilläni raskaana.Mieheni lapsi on meillä todella usein, ja kaikki sujuu muuten hyvin mutta lapsen bio äitiä en aina osaa ja jaksakkaan ymmärtää!!!
nimenomaan hän on ÄITI, silti vastuu lapsen asioista on meillä, jopa minulla, ja koen etten ole samassa mittakaavassa vastuussa tästä lapsesta kun vanhemmat, vaikka rakastankin tätä lasta kuin omaani!
esim.äiti on ilmoittanut että kaikki ns.sairaanhoidollinen hoito ja lääkitykset ym ovat MINUN vastuullani,koska olen terv.huoltoalalla työssä,en suinkaan mikään tohtori, kieltäydyin kyllä kunniasta, ja sanoin että tottakai otan vastuuta lääkehoidosta ym lapsen täällä ollessa,en suinkaan vastaa joka lääkärikäynnistä,enkä tarkkailusta,mitä äiti pyysi tai vaati!!
äiti kun tuo lasta tänne meille, yleensä puhuvat mieheni tai minunkin kanssa lapsen asioista joku hetki,saatetaan kahvitki juoda,niin joka kerta hän ilmoittaa että nyt on vastuu lapsesta siirtynyt minulle, kun lapsi minun kodissa, vaikka hän paikalla onkin, eihän se kyllä ihan noin mene!!
tai juhlissa, joissa harvoin satumme yhtäaikaa oleen, näitäkin on..minun ja mieheni vastuulla lapsi on, vaikka äidin kanssa tullut, perhepotretteihin minulla toki ei olisi asiaa,mutta onneksi miehenikään ei niihin osaa ota,kun eivät enään perhe ole!!
tässä näin pääpiirteittäin tämä meidän poppoon vastuukysymys, ja ja se että minä en katso todellakaan olevani epävarma äitipuoli,vaan hämmentnyt äitipuoli, sillä katson että kyllä se ensisijainen vastuu ja asioista huolehtiminen on vanhempien tehtävä!! tottakai kasvatan ja hoidan ja vastaan mieheni lapsen tarpeista yhdessä miehen kanssa kun hän miellä on, mutta en jotenkin koe kuuluvani enään sitä minulle kun esim.bio äiti tuo lapsen tänne, on itse paikalla, ja silti se vastuu minulla..mutta meillä näin!!!