Äitipuolien epävarmuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no juu vaan taas.. jos taas käytäydyttäis kuin aikuiset!!!
no alkuperäiseen kysymykseen!! no minä olen taas sitä mieltä että enempi ne on nää lähit epävarmoja kuin nää isin nykyiset!! entäpä jos lapset alkaakin pitää enempi osaa tehdä kivoja juttuja enemmän ym...
tulee epävarmuus! eipä ollu ainakaan mulla minkään sortin epävarmuutta mieheni lapsia kohtaan vaikka ei omia silloin vielä ollutkaan nyttemin jo kaksi! ja väitä todella että olin parempi kasvattaja ja edelleenkin.. kuin äiti joka ei sit tajunnu mistään mitään kävi soskun ja seurakunnantädi pitämäs hommaa kasassat!! pelkäsi vaan pirusti että lapset alkaa pitää minusta enempi!!! ja piti järkyttävää mustamaalimista lapsille meistä ja varsinkin minusta!! olen se karmea äitipuoli hänestä!! en todellakaan edes halua olla lapsille äitipuoli vaan isän nykyinen vaimo!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 13:37 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 19:20 jane kirjoitti:
Nonniin siinä on peuhu samanlainen

NÄÄ alkaa oikeesti naurattaa NÄÄ jutut.

Ensinnäkin. Tosi kiva, että oot sanonut kaverillesi että tulee rohkeesti vaan sanomaan jos olet itse sokea jollekin lapseasi koskevalle asialle. Entäs jos joku kerta tuleekin? Mites sitten suhtausut, jos kaverisi antaakin tulla täydeltä laidalta?

Oletpas tosi tekopyhä, kun pystyt sanomaan että tule vaan ROHKEESTI sanomaan mutta et ole ollut vielä itse vastaavassa tilanteessa. TOSI rohkeeta!

Toiseksi: Voiko ottaa ketään tosissaan joka ei osaa kirjottaa suomen kielen sanaa "nähdä". Kirjoitat sen toistuvasti väärin.

Meillä on kaverieitten kanssa tapana keskustella asioista eikä antaa " täydeltä laidalta" Ja ollaan usein just puhuttu tästä asiasta että oman lapsen virjeitä on vaikea nähdä kun rakstaa lastaan niin kovasta ( tulikohan se nähdä nyt oikein, ihan tässä hiki kihoaa otsalle tän näppäimistön kanssa kun sormet lipsuu :D :D ) Me ollaan kaveri piirissä TOSI ROHKEITA ja puhutaan asioista... jA AJATELLA KUKAAN MEISTÄ EI LOUKKAANNU TOISELLE VAIKKA EI OLISIKAAN SAMAA MIELTÄ. :D :D

Voi lässyn lässyn. Vai niin te oikein puhutte keskenänne? Kerrassaan mahtavaa

Ihanan kannustavaa tyttöenergiaa! Yhdessä voitetaan vaikeudet ja puhutaan jutuista!

Miten minusta tuntuu että et joko puhu totta tai sitten olet täydellinen ääliö. Jos tosiaan väität että kannustatte vaan toisianne ja positiivisessa mielessä huomattelette toistenne vioista, niin hyvää päivää.

Ja kukaan ei tosiaan ole suuttunut siitä vaikka ryhmässä leikkelette toistenne heikkoksia. Onpa erikoinen ystäväpiiri, sanon minä!

Erikoista, että kun minä olen eri mieltä asioista tällä palstalla niin minun kimpussani on heti 10 palstan hyeenaa oikomassa minua ja laittamassa lyttyyn. Ainiin. Tällä palstalla ei olekaan sinun kavereitasi. HE eivät toimisi näin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 14:53 vierailija kirjoitti:
no juu vaan taas.. jos taas käytäydyttäis kuin aikuiset!!!
no alkuperäiseen kysymykseen!! no minä olen taas sitä mieltä että enempi ne on nää lähit epävarmoja kuin nää isin nykyiset!! entäpä jos lapset alkaakin pitää enempi osaa tehdä kivoja juttuja enemmän ym...
tulee epävarmuus! eipä ollu ainakaan mulla minkään sortin epävarmuutta mieheni lapsia kohtaan vaikka ei omia silloin vielä ollutkaan nyttemin jo kaksi! ja väitä todella että olin parempi kasvattaja ja edelleenkin.. kuin äiti joka ei sit tajunnu mistään mitään kävi soskun ja seurakunnantädi pitämäs hommaa kasassat!! pelkäsi vaan pirusti että lapset alkaa pitää minusta enempi!!! ja piti järkyttävää mustamaalimista lapsille meistä ja varsinkin minusta!! olen se karmea äitipuoli hänestä!! en todellakaan edes halua olla lapsille äitipuoli vaan isän nykyinen vaimo!!!

Et halua olla lapsille äitipuoli koska itse sana - äitipuoli - kalskahtaa niin karulta. Se sinä kuitenkin olet. Muuten jutussasi oli jopa ihan asiaa. (Yleensä kyllä jaana on hoitanut nämä totuuden sanomiset - hän näkee nimittäin sivusta paremmin) Minusta kuitenkin - vajavaisella käsityskyvyllä tässä jutussa oli ihan pointti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 15:53 jane kirjoitti:
Erikoista, että kun minä olen eri mieltä asioista tällä palstalla niin minun kimpussani on heti 10 palstan hyeenaa oikomassa minua ja laittamassa lyttyyn.

Tajuatko itse edes mitä #&%?$!* jauhat???!!!
Koko ketju oli suurinpiirtein asiallinen ennen sinun ensimmäistä tekstiäsi.
Nyt syytät "palstan hyeenoita" asioista joita teet itse-vastailet kärkkäästi, "laitat lyttyyn" (paitsi,että täällä sinä et siihen pysty, kukaan ei juttujasi ota tosissaan), teet psykoanalyysejä tuntemattomista, nimittelet tuntemattomia. Mikä itseäsi risoo? Kenelle sinä olet niin vihainen, että täällä pitää mesota???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:03 eräs kirjoitti:
\
Erikoista, että kun minä olen eri mieltä asioista tällä palstalla niin minun kimpussani on heti 10 palstan hyeenaa oikomassa minua ja laittamassa lyttyyn.

Nyt syytät "palstan hyeenoita" asioista joita teet itse-vastailet kärkkäästi, "laitat lyttyyn" (paitsi,että täällä sinä et siihen pysty, kukaan ei juttujasi ota tosissaan), teet psykoanalyysejä tuntemattomista, nimittelet tuntemattomia. Mikä itseäsi risoo? Kenelle sinä olet niin vihainen, että täällä pitää mesota???

Eräs - sinustahan on tullut tosi puhelias! Eikös sinun pitänyt lopettaa vastaamasta minulle?

En minä syytä ketään. Totean vaan asioita - Totuuksia - kuten jaana sanoisi. Ei hänen ystäväpiirissään tällaisesta loukkaannuttaisi. Miksi sitten täällä. En muuten ole vakituinen palstalainen - joku teistä sen ehkä tajusikin..

Ettekö olekaan sitä mieltä että kun sivusta katsoo - näkee paremmin =)
Kovin huonosti uppoaa minun huomiot tähän maaperään

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:09 eräs kirjoitti:
Ja vielä jane: ennenkuin ehdit kuitata, että enkös luvannut olla kommentoimatta-totta, en pysty siihen, netissä riiteleminen on niin #&%?$!* hauskaa !!! :laugh:

Eikö olekin.. minustakin tämä on mukavaa!

Olen vilpittömästi iloinen, että alat tajuta! Tämä on ikäänkuin terapeuttista. Samalla näkee, kuinka ihmiset käyttäytyy kun heitä vastaan hyökätään. Tämä on vähän niinkuin harjoitusta tosielämää varten. vai mitä?

Ihanaa pupu!

\

Ja erikoista, että et ole vielä edes ollut mitään mieltä aiheesta (ainakaan tässä ketjussa). Aloitit vain suoraan toisten pilkkaamisella.
Joten hanki ensin mielipide ja tule sitten todistamaan verbaalista lahjakkuuttasi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:17 jane kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:09 eräs kirjoitti:
Ja vielä jane: ennenkuin ehdit kuitata, että enkös luvannut olla kommentoimatta-totta, en pysty siihen, netissä riiteleminen on niin #&%?$!* hauskaa !!! :laugh:

Eikö olekin.. minustakin tämä on mukavaa!

Olen vilpittömästi iloinen, että alat tajuta! Tämä on ikäänkuin terapeuttista. Samalla näkee, kuinka ihmiset käyttäytyy kun heitä vastaan hyökätään. Tämä on vähän niinkuin harjoitusta tosielämää varten. vai mitä?

Ihanaa pupu!

Hmm..tämä palsta on tuohon tarkoitukseen samalla tosi väärä mutta toisaalta otollinen, olitko ajatellut senkin valmiiksi- että uusperheellisillä on monesti tunteet niin pinnassa, että ei tarvitse sohia paljon ampiaispesää kun saa jonkun riitelemään...?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:18 eräs kirjoitti:
\

Ja erikoista, että et ole vielä edes ollut mitään mieltä aiheesta (ainakaan tässä ketjussa). Aloitit vain suoraan toisten pilkkaamisella.
Joten hanki ensin mielipide ja tule sitten todistamaan verbaalista lahjakkuuttasi.

Puppeliii.. älä suutu..

Olihan minulla jotain mielipidettäkin. Luet kovin valikoivasti kirjoituksiani. Jollekin taisin ihan sanoakin että hänen kirjoituksessaan oli pointti.

Oletko puppeli sitä mieltä että olen verbaalisesti lahjakas. Ihanaa! Sinähän imartelet :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:25 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:18 jane kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:06 eräs kirjoitti:
Vielä omia sanojasi lainaten: Sinähän se täällä ojennat tuntemattomia ja toimit "totuudentorvena"...

Tiesinhän minä että sinulla on hoksottimet..

Voi kiesus!

Mitä voi kiesus? Ei se ole itsestäänselvyys että on hoksottimet! - Jos katsoo mitä kirjoituksia täälläkin on kirjoitettu!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:14 jane kirjoitti:
\
\

Eräs - sinustahan on tullut tosi puhelias! Eikös sinun pitänyt lopettaa vastaamasta minulle?

En minä syytä ketään. Totean vaan asioita - Totuuksia - kuten jaana sanoisi. Ei hänen ystäväpiirissään tällaisesta loukkaannuttaisi. Miksi sitten täällä. En muuten ole vakituinen palstalainen - joku teistä sen ehkä tajusikin..

Tiedoksi muuten, että jaana, peuhu ja eräs ovat (edelleen) eri nimimerkkejä :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:31 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:14 jane kirjoitti:
\
\

Tiedoksi muuten, että jaana, peuhu ja eräs ovat (edelleen) eri nimimerkkejä :whistle:

Älä lähde kireyslinjalle. Olen vähän pettynyt. Juuri kun aloit vapautumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:29 jane kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:25 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:18 jane kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 17:06 eräs kirjoitti:
Vielä omia sanojasi lainaten: Sinähän se täällä ojennat tuntemattomia ja toimit "totuudentorvena"...

Tiesinhän minä että sinulla on hoksottimet..

Voi kiesus!

Mitä voi kiesus? Ei se ole itsestäänselvyys että on hoksottimet! - Jos katsoo mitä kirjoituksia täälläkin on kirjoitettu!

Minkä NERON maailma minussa onkaan menettänyt...! :whistle:

\

[/quote]

Älä lähde kireyslinjalle. Olen vähän pettynyt. Juuri kun aloit vapautumaan.

[/quote]

Ei siinä ollut mitään kireää :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 13:52 äippä kirjoitti:
Hei,

Onko niin että kaikki äitipuolet jolla ei ole omia lapsia, ovat tuhottoman epävarmoja?
En usko. Itse olen tällainen toistaiseksi lapseton äitipuoli, joka saa vauvan itsekin lähiaikoina. mun kahdella siskolla on yhteensä 8 muksua ja tällä miehelläni siis yksi lapsi edellisestä suhteesta. Nämä ovat lähimmät muksut, joiden kanssa olen tekemisissä. Ketään näistä lasten vanhemmista en ole kasvatuksessa neuvonut, koska en ole a.) kasvattaja, b.)vanhempi. Mutta joskus joku heistä on kysynyt mielipidettäni johonkin asiaan ja silloin olen oman näkemykseni heille kertonut. Toivottavasti en ole mitään tuputtanut, koska periaatteisiini kuuluu, että jokainen hoitakoon oman ristinsä. Miehen kanssa on tietysti jotain juttuja jouduttu puimaan yhteisten sääntöjen saamiseksi, ja myönnän että silloin olen joskus tuntenut epävarmuutta. Nimittäin epävarmuutta siitä, millä tavalla ehdotukseni otetaan vastaan...
\
Minulla on eräs rasittava tuttava joka on pienen lapsen etä-äitipuoli. Hänellä ei ole omia lapsia. Itse olen pienen lapsen biologinen äiti. Tämä rasittava tuttavuus kertoo tavatessamme usein miten lasta pitää kasvattaa ja mitä kaikkea minulla on vielä edessä. (Hänen lapsipuolensa on vanhempi kuin omani joten luonnollisesti edellä kehityksessä)

Olen suunnattoman kyllästynyt tähän. Hän kai haluaisi niin kovasti olla samassa veneessä ja ymmärtää minua, mutta hän ei vaan kertakaikkiaan ole. Jos näkee lasta kerran viikossa yhden illan ja joka toinen viikonloppu, se ei vielä ole samaa kun 24 h kotiäitiys. Lisäksi hänellä on kovin opettavainen suhtautuminen äitiyteeni. Ja tämä jo itsessään on aika rasittavaa.
Meillä miehen lapsi viettää noin puolet kuukaudesta, joskin epäsäännöllisessä aikataulussa. Annan kuitenkin miehen hoitaa lapsensa ja autan sen verran kuin minulta sitä pyydetään/toivotaan. En kuitenkaan suurin surminkaan neuvoisi lapsen äitiä lapsen kasvatuksessa! En uskaltaisi, jotten aiheuttaisi vanhempien välille enempää hankausta, kuin mitä lapsenhoitojärjestelyt ym. jo muutenkin aiheuttavat. Joskus kysyn mieheltäni, mitä mieltä hän tai lapsen äiti voisi olla tällaisesta ja tällaisesta ajatuksesta.

\
Ei ole vielä ollut sydäntä sanoa että en pidä häntä oikeana äitinä ja että me emme mielestäni ole samassa veneessä. Minusta tuntuu että ongelma on ko. henkilön epävarmuus. Äitipuolta - lapsetonta sellaista varsinkaan ei juurikaan pidetä vakavasti otettavana äitinä.. Eikä varsinkaan varmaankaan ex-vaimon taholta. Hän sitten purkaa tämän epävarmuuden aihettaman ahdistuksen minuun haluamalla päteä..
En itsekään pidä itseäni oikeana äitinä, joskus tulen sitä olemaan, mutten koskaan miehen pojalle. Toivoisin kuitenkin, että jollain tasolla pojan äiti ymmärtäisi sen asian, että koska pojan isällä kuitenkin on joku toinen puoliso kuin hän, niin pyrin olemaan sille pojalle se paras mahdollinen "äitipuoli". Osallistumalla lapsen kasvatukseen sopivassa määrin ja vanhempien ratkaisuja tukien.
\
Onko muilla vastaavia ongelmia?

Mites muuten lähiäidit - saako uudet äitipuolet teiltä tällaisia kasvatus arvioita ja ohjeita vai onko tämä tuttavapiirissä oleva tuttavani harvinaisen röyhkeä tapaus?
Eli yhteenvetona vielä tähän loppuun: Ei ollut tarkoitus hurskastella. Enkä varsinaisesti ole sellainen henkilö jollle tämä kysymyskään oli esitetty, mutta toivottavasti vastauksestani saa kuitenkin sen kuvan, ettei minulla ole tarvetta päteä kenellekään äidille hänen omista kasvatusperiaatteistaan.

-pyllis-

\
\
\

Ihanan kannustavaa tyttöenergiaa! Yhdessä voitetaan vaikeudet ja puhutaan jutuista!

Miten minusta tuntuu että et joko puhu totta tai sitten olet täydellinen ääliö. Jos tosiaan väität että kannustatte vaan toisianne ja positiivisessa mielessä huomattelette toistenne vioista, niin hyvää päivää.

Ja kukaan ei tosiaan ole suuttunut siitä vaikka ryhmässä leikkelette toistenne heikkoksia. Onpa erikoinen ystäväpiiri, sanon minä!

Erikoista, että kun minä olen eri mieltä asioista tällä palstalla niin minun kimpussani on heti 10 palstan hyeenaa oikomassa minua ja laittamassa lyttyyn. Ainiin. Tällä palstalla ei olekaan sinun kavereitasi. HE eivät toimisi näin.

Mä en ainakaan halua olla mitenkään sun kimpussas. Mä kyllä ihan oikeesti uskon että että sä et usko hyviin ystävyys suhteisiin...oikeesti KUKAAN mun ystävistä ei ole edes ihmisille joista ei pidä puhunut tuohon sävyyn kun sä täällä kirjoittelet.Sulla ei varmaan oikeesti ole samanlaista ystäväpiiriä tai et tunne tai pysty vastaanottamaan sellaista ystävyyttä.Elämään kuuluu myös asioita joista ei itse välttämättä tykkää eikä siitä kenenkään kannata vetää hernettä nenään.Meitä ihmisiä on erilaisia niinkuin mielipiteitäkin ja se on vaan pakko hyväksyä, ei kaikkia ihmisiä voi pakottaa samaan muottiin.Mä toivon että säkin saat joskus niin hyviä ystäviä että voitte puida myös kipeitä asioita keskenään :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 19:06 peuhu kirjoitti:
\
\
\

Mä en ainakaan halua olla mitenkään sun kimpussas. Mä kyllä ihan oikeesti uskon että että sä et usko hyviin ystävyys suhteisiin...oikeesti KUKAAN mun ystävistä ei ole edes ihmisille joista ei pidä puhunut tuohon sävyyn kun sä täällä kirjoittelet.Sulla ei varmaan oikeesti ole samanlaista ystäväpiiriä tai et tunne tai pysty vastaanottamaan sellaista ystävyyttä.Elämään kuuluu myös asioita joista ei itse välttämättä tykkää eikä siitä kenenkään kannata vetää hernettä nenään.Meitä ihmisiä on erilaisia niinkuin mielipiteitäkin ja se on vaan pakko hyväksyä, ei kaikkia ihmisiä voi pakottaa samaan muottiin.Mä toivon että säkin saat joskus niin hyviä ystäviä että voitte puida myös kipeitä asioita keskenään :hug:

Jaahas. Nyt otetaan tuo tyttöjen käyttämä hali-kortti esille kun muut aseet loppui. Ei se mitään. Se usein tehoaakin parhaiten - tehoaa minuunkin.

Eihän tällaista tekstiä TIETENKÄÄN sanota päin naamaa, ei edes vihamiehelle. Mutta kun netti antaa mahtavat mahdollisuudet sanoa mitä huvittaa ja olla ottamatta siitä vastuuta.

Oikeassa olet että ihmisiä on erilaisia ja heitä ei voi pakottaa samaan muottiin. Miksi siis yritätte laittaa minua muottiinne? saan kai rauhassa räyhtätä täällä. Joku arvosteli sitä, etten ole ilmaissut omaa mielipidettäni. Varmaan kysyjä ihan vilpittömällä mielellä kysyi mielipidettäni? :laugh:

Ja katin kontit - hän kysyi mielipidettäni siksi että saisi jotain kosketuspintaa ja voisi iskeä takaisin. Olinhan aiemmin arvostellut häntä.Sellaisia me ihmiset olemme. Ja peuhu ei saa minua vakuuttuneeksi siitä että hänellä on ihana ja puhtoinen ystäväpiiri jossa kaikki toimii konsensuksessa eikä koskaan aiheuta toisilleen mielipahaa.

Ihmiset ovat tsemppauksen ja välittämisen lisäksi MYÖS kateellisia ja panettelevia. Jokainen. Myös peuhun ystäväpiiri. Kysymys lienee on enemmänkin että kumman enemmän antaa näkyä ja kummalle antaa valtaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 22:45 jane kirjoitti:
Joku arvosteli sitä, etten ole ilmaissut omaa mielipidettäni. Varmaan kysyjä ihan vilpittömällä mielellä kysyi mielipidettäni? :laugh:

Ja katin kontit - hän kysyi mielipidettäni siksi että saisi jotain kosketuspintaa ja voisi iskeä takaisin. Olinhan aiemmin arvostellut häntä.Sellaisia me ihmiset olemme.

Ihmiset ovat tsemppauksen ja välittämisen lisäksi MYÖS kateellisia ja panettelevia. Jokainen. Myös peuhun ystäväpiiri. Kysymys lienee on enemmänkin että kumman enemmän antaa näkyä ja kummalle antaa valtaa.

Väärin. Hän kysyi mielipidettäsi siksi, että ei ollut (eikä ole vieläkään) osannut päättää, onko nimimerkin jane takana kirjoitteleva henkilö vakavasti otettava keskustelija vai joku ikävystynyt hullu eksyneenä väärälle saitille.

Kaikki ihmiset eivät suinkaan ole kateellisia ja panettelevia. Työelämässä selkäänpuukotusta varmasti esiintyy paljonkin alasta riippumatta, mutta ei kaveripiireissä ainakaan siinä mittakaavassa kuin sinä annat ymmärtää.
Peuhun ystäväpiiristä en tiedä, mutta kyllä minun ystäväpiirissäni on tapana keskustella lasten kasvattamisesta. Ehkä ei nyt sentään "laukoa niitä täyslaidallisia" mutta ihan on tapana ohimennen puolin ja toisin kysyä ja antaa neuvoja. Itsestä ja itsetunnosta on kiinni miten kukakin asiat ottaa, kuka suodattaa mitäkin ja mistä ottaa onkeensa. Lasten kasvattamiseen kun ei ole mitään tiettyä oikeaa tapaa joka tehoaisi kaikkiin (jos ei nyt lasketa "Älä lyö" ym. itsestäänselvää.)

Miksi muuten käytät useasti nimitystä "pupu", "puppeli" yms. ?
Kuuluuko sekin harjoituksiisi tosielämää varten?
Miten tuntematon ihminen reagoi kun häntä kutsutaan naurettavilla nimillä? (En suosittele kokeilemaan baarissa, jos sellaista harrastat.)
Harmittiko, kun siihen ei reagoitu?
Oletko mies?
Oletko niin varma minun sukupuolestani, että katsot uskaltavasi käyttää ko. nimitystä?

Ja tämäkö se on sitten aikuisten ihmisten keskustelupalsta? :headwall: Taitaa jollakin kotiäipällä olla jo sen verran tylsää et kannattaiskohan palata työelämään tai etsiä jokin muu kehittävä harrastus?

Yhteistyössä