Äitiys on tätäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmi:
Ärsyttää noissa monissa virallisissa tukiperheissä se, että nuo motiivit paistavat läpi (raha, omalle kaveri), ja se, että jotkut ajattelevat olevansa jotenkin parempia arvoiltaa kuin ne tukilasten perheet.

Että katsotaan (täälläkin joku maininnut) millaiset vaatteet on niillä tukilapsilla(huonommat, likaisemmat ym) ja miten hienot itsellä, ja miten niillä vanhemmilla on sellaiset arvot ja moraalit ja meillä tällaiset... jotenkin ylennetään itsensä sen takia, että on kelvannut tukiperheeksi, vaikka kaikki varmaan tietävät että niistä on pula, kun muuttojen takia on vain paljon yksinäisiä perheitä.
Meidän kotikin on aika asteekkinen, lähinnä kierrätyskamoilla sisustettu. Mutta kyse ei ole siitä etteikö mulla olisi varaa ostaa uutta ja hienoa vaan elämänkatsomuksestani, jonka mukaan mieluummin kierrätän kuin ostan uutta. Mitään fiiniä ja luksusta ei tästä huushollista löydä, koirankarvojakin on - imuroinneista huolimatta - aina vähän siellä ja täällä. Eikä kesäisin pihassakaan pelakuut kuki vaan pikemminkin kuolevat veden puutteeseen :laugh: Mutta hyvää ruokaa meiltä löytyy aina, aina olen luopunut omasta sängystäni ja nukkunut vaikka epämukavasti yöni nojatuolissa antaakseni lasteni kavereille yösijan. Meillä myös on aikuinen elikä minä ollut aina iltamyöhään kotosalla, tässä teidän kanssanne palstailemassa mutta kotosalla kuitenkin. Ja monesti se on noille nuorille tuntunut levan aika tärkeä juttu. Mieluummin edelleen tuo nuoriso nakottaa viikonloppuilllat meillä kuin hengailee kaljakassien kanssa ostarilla. Minusta se on hyvä juttu ja niin taitaa olla monien junnun kavereiden vanhempienkin mielestä. "Parempi mukula Keittiönoidan huushollissa kuin 10 ostarilla" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Luin ketjun läpi, ja oikeasti tippa tuli linssiin! Sinä olet tehny ihailtavaa ja kunnoitettavaa vapaaehtoistyötä! Koko tämä asia olisi julkaisemisen arvoinen. Arvostan just tämmösiä ihmisiä todella korkealle, jotka voivat pyyteettömästä antaa tarvitsevalle sen tuen ja huolenpidon, mitä toinen tarvitsee. Olet aivan mahtava ihminen, ja sanon tämän pelkästään tän ketjun perusteella. Kaikki voisi ottaa sinusta mallia! Ja jos Suomenniemi olisi kaltaisisiasi pullollaan, niin kenenkään ei tarvitsisi elää lähimmäisenrakkauden puutteessa. Toivotan sinulle oikein mukavaa syksyn jatkoa!! =) :flower:

tällaisia ei ole enää. On ne omat kullanmurut ja toisten ...

Tästä tulikin mieleen aurinkokunta. Hän vaikuttaa myös mahtavalta äiti-ihmiseltä, samantapaiselta kuin keittiönoita tämän ketjun perusteella. Ei ole näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
kaltaisesi suvaitsevainen,järkevä ja lämminsydäminen ihminen ansaitsisi patsaan. :heart:
Kiitos =) Mutta en halua patsasta enkä muutakaan "gloriaa". Jos jotain toivon, niin toivon, että joku muukin tekisi samoin kuin minä olen tehnyt. Ei se ihan oikeasti ole edes kovin vaikeaa ja niiden lasten silmistä saa parhaimman kiitoksen, mitä ikinä voi mistään saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kaltaisesi suvaitsevainen,järkevä ja lämminsydäminen ihminen ansaitsisi patsaan. :heart:
Kiitos =) Mutta en halua patsasta enkä muutakaan "gloriaa". Jos jotain toivon, niin toivon, että joku muukin tekisi samoin kuin minä olen tehnyt. Ei se ihan oikeasti ole edes kovin vaikeaa ja niiden lasten silmistä saa parhaimman kiitoksen, mitä ikinä voi mistään saada.

Mä luulen, että sinä olet saanu aikalailla saman henkisen tyydytyksen tästä pyyteettömästä asiasta, kuin mitä minä saan työstäni pph:na. On ihana nähdä lapset aamulla hymyssäsuin tulossa hoitoon, ja se, kun he tulevat syliin ilman "syytä" ja halaavat ja rutistavat... Kai tämä on sitä lähimmäisenrakkautta!

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Kyllä nykyään yksinhuoltaja kelpaa tukiperheeksi ja jopa ihan sijaisvanhemmaksikin. Tietysti siis jos on muutenkin sopiva.

Rikastumaan sillä ei kyllä todellakaan pääse joten aika köyhä pitää olla jos rahan takia siihen hommaan rupeaa, ihan harmaalle vierailijalle tämä...
Nykyisin varmaan, mutta ei 15 vuotta sitten. 15 vuotta sitten en saanut adoptoitua edes monivammaista lasta Romaniasta. Onneksi ajat ovat ainakin sen suhteen muuttuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

tiedän,mutta laitoin mitä ajattelin ;)

ja olet oikeassa,pieni hyvä teko (vaikka suurempikin) ei vaadi paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Luin ketjun läpi, ja oikeasti tippa tuli linssiin! Sinä olet tehny ihailtavaa ja kunnoitettavaa vapaaehtoistyötä! Koko tämä asia olisi julkaisemisen arvoinen. Arvostan just tämmösiä ihmisiä todella korkealle, jotka voivat pyyteettömästä antaa tarvitsevalle sen tuen ja huolenpidon, mitä toinen tarvitsee. Olet aivan mahtava ihminen, ja sanon tämän pelkästään tän ketjun perusteella. Kaikki voisi ottaa sinusta mallia! Ja jos Suomenniemi olisi kaltaisisiasi pullollaan, niin kenenkään ei tarvitsisi elää lähimmäisenrakkauden puutteessa. Toivotan sinulle oikein mukavaa syksyn jatkoa!! =) :flower:
Kiitos =) Mä toivon, että jokainen, jolla olisi pienikin mahdollisuus antaa jotain omastaan, olipa sitten aikaa, taloudellista apua, yösijaa tai ihan mitä tahansa toiselle, tekisi sen eikä jäisi miettimään. Koska jokainen pienikin hyvä teko on osa suurempaa hyvien tekojen virtaa. Ja mä sinisilmäisesti uskon - ja sen mukaan tätä elämääni elän - että pienistä puroista kasvaa suuret virrat. Meistä jokainen voi tehdä aina jotain, jos vain haluamme ja osaamme katsoa asioita muutenkin kuin pelkästään "oman napamme ympäriltä". Se "oma napa" on toki tärkeä, koska ensisijaisesti meidän pitää pitää huolta omista läheisistämme. Mutta ei ole kovinkaan vaikeaa pitää huolta myös muista niissä rajoin kuin se itse kullekin on missäkin elämäntilanteessa mahdollista. Ja kuten tänään juuri totesin - vuosien jälkeen - siitä tulee ihan mielettömän hyvä mieli =)

Uusimmat

Yhteistyössä