Äitiys taitaa olla v:mäistä puuhaa, kun mammat on toistensa kimpussa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsetonn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsetonn

Vieras
Aika kovat suorituspaineet ja syyllisyys tuntuu olevan monella. Eihän toisten mammojen kimppuun hyökkääminen ja sihinä selity muulla. Oli aihe mikä hyvänsä, niin mammat mielellään ylentää itsensä ja haukkuu muut. Taitaa olla rankkaa se äitiys, kun noin käyttäytyy niin moni?

Elämä on rankkaa ja v:mäistä, ei äitiys sinänsä. Ei ainakaan mun tuntemilla lapsettomilla elämä ole aina jeejee ja jipiijipii, samoin niillä lapsettomillakin elämää on väliin rankkaa ja v:mäistä.

No ei oo yhtärankkaa kun vissiin sulla olla lapseton kun itse siellä leimaat ja haukuskelet:-D Etsihän oma elämä niin ei tarvi miettiä muitten asioita. Jännä juttu, onkohan se kateus vai mikä kun mun mielestä yhtä useammin lapsettomat naiset haukkuu naisia joilla on lapsia??

Miksi se vanhemmuus on niin vaikeaa, vaikka nykyään on kaikki mahdollinen tuki käytössä?

Ai mikä tuki, missä? Ei oo täällä näkynyt. Ennen oli mummut, papat, tädit, sedät, naapurit... Nyt monet pärjää ihan itsekseen. Toki monella on sukunlähellä, muttabyhänuseampi lerhe asu eriellään suvusta, suvut ovat kuihtuneet olemattomiin, tai välit on poikki...

[QUOTE="vieras";25369097]Mikä kaikki mahdollinen tuki ja kenen käytössä?[/QUOTE]

Päiväkodit joissa mahdollisuus olla virikehoidossa, vaikka vanhempi itse kotona, kerhot, tukiperheet / tukihenkilöt tarvittaessa, avohuollon tukitoimia, ketkä vaan älyävät niitä käyttää ym ym

Lisäksi nykyään ei kenenkään tarvitse pestä pyykkiä käsin, usealla on tiskikoneet, ja kaikki mahdolliset vempaimet helpottamassa taloudenpitoa

Monilla on myös kattava tukiverkko

[QUOTE="vieras";25368994]Ja sinä olet nyt sitten äitien kimpussa =)[/QUOTE]

Täysosuma! Noinhan se menee, että keino pyhittää tarkoituksen. Kun hyökkää muiden hyökkäävyydestä, niin ei oikeastaan hyökkää ollenkaan, vaan pitää vain välttämätöntä kuria.

Hyvä kurinpitäjä haluaa kuitenkin ymmärtää kuritettavaa. Hyökkääjä haluaa vain puremisen ilon.

Yhteistyössä