Äitiysloma+ lomarahat töistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aa

Vieras
Olen nyt äitiyslomalla syksyyn asti (jään sen jälkeen tosin vielä hoitovapaalle). Palkanlaskija kyseli haluanko, että mulle maksetaan nyt heinäkuun lopussa kertyneet (kesä)lomarahat. Mietin onko mun sallittua saada nuo rahat nyt, vai voiko Kela alkaa valittamaan asiasta jotain, vanhempainrahaa kun nyt saan?

Mulla on ihan sama tilanne :attn:
Hoitovapaa alkaa syyskuun puolessa välissä. Ei ole kyllä kukaan töistä soitellut mun lomien perään. Miten tässä pitää toimia?

Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Kannattaa pyytää että maksetaan vasta ku oot hoitovapaalla. Kelan kanssa kun on aina niin hankala asioida.

Näin. Olen itse pitänyt kertyneet lomat kahdellakin kerralla heti vanheimpainvapaan loppuun, kun olen jäänyt kh-tuelle. Ja saanut silloin sen lomapalkan. Tosin, lomarahat on ollut maksettuna jo aikaisemmin, kun meillä maksetaan ne aina kaikille samassa kuukaudessa. Ne eivät ainakaan ole vaikuttanut mitenkään kelan rahoihin.

Vielä lisäkysymys: äitiyslomani loppuu 8.10, jolloin siirryn siis hoitovapaalle. Voinko nostaa nuo lomarahat esim. 30.10 ja saada saman aikaisesti kodinhoidontukea? Vai pitääkö kotihoidontuki aloittaa vasta marraskuulta?

mä olin äitiyslomalla ja töistä maksettiin lomarahat. Soitin heti kelaan ja kysyin että vaikuttaako jotenkin kelan tukeen, mutta ei vaikuta raha on jo ansaittu. Eli aivan hyvin voit ottaa rahat nyt kun ei vaikuta mihinkään kun äippälomalla. Luultavasti vaikuttaa sitten jos ne maksetaan kun oot kh-tuella.

Olen nyt toista kertaa äitiyslomalla tästä nykyisestä työpaikasta, ja molemmilla kerroilla olen saanut lomarahat ihan normaalisti kun olen soittanut palkanlaskijalle että milloin ne haluan ottaa ulos. Ei vaikuta äitiyspäivärahaan mitenkään.

Yhteistyössä