Äitiysloma loppuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
tai siis se vanhempianrahakausi ensi perjantaina. Sit romahtaa tulot roimasti. :/ Mutta jos mä nyt veisin vauvan hoitoon, ni hoitotäti varmaan soittais ekan päivän jälkeen ja käskis mun olla vielä kotona. Vauva on vielä niin mussa ja varsinkin tississä kiinni, ettei hoitoon vieminen tule kuuloonkaan. Mitä mä tässä nyt yritän sanoa on, että musta äitiysloman pitäis kestää niin kauan kunnes lapsi täyttää vuoden.

No todellakin! Ihan samaa mieltä. Mun asiani ei oo sanoo koska kukakin voi lapsensa hoitoon laittaa mut se 9kk on vaan niin vähän. Ei mein poika olis pärjänny, tai MINÄ en ainakaan olis pärjänny. Onneks alkoi uusi äitiyloma taas vähäks aikaa :D

No miulla on "onneksi" niin paska vanhempainpäiväraha että tulot ei juurikaan hetkahda suuntaa eikä toiseen hoitovapaan alkaessa.

Mutta onhan se ihan kiva että edes jotakin käteen saa jos ipanoita jää kotia katsomaan sen 9kk jälkeen, ei jää ihan täydellisesti tyhjänpäälle.

Onneksi sentään on se 9 kk ä-lomaa, eikä muutamasta viikosta kuukauteen kuten monessa muussa maassa. Mut liian lyhyt on tuo 9 kk, en millään olisi malttanut silloin vielä töihin ja onneksi oonkin saanut olla kotona.

Yhteistyössä