Äitiyslomalle 30 tai 50 pv ennen LA:ta, saako itse valita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vai onko 30 pv ennen normiaika, ja 50 pv ennen pääsee vain lääkärin luvalla? Vai miten? Vanhempainvapaahan loppuu sitten vastaavasti aikaisemmin, jos jää aikaisemmin äitiyslomallekin?

Miksi haluat jäädä äitiyslomalle 50 pv ennen LA? Monella se äitiysloma alkaa sen 30 pv ennen LA ja jos ei pärjää töissä enää loppuaikana, niin voi jäädä saikulle.

Kyllä sen saa itse valita. Mut ei mitään järkeä ottaa tuota 50 päivää aiemmin. Jos pelkää ettei pysty työskentelemään, niin ainahan sitä sairaslomaa voi ottaa. :)

Mulla tuli tuosta sellainen kysymys mieleen, et miten tuo jääminen äitiyslomalle lasketaan? Otetaanko mukaan vain arkipäivät...kelan sivujen kautta en pääse katsomaan koneeltani.
Mä ainakin jään 30 päivää ennen laskettua ja jos, tulee ongelmia haen toki saikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Marraskuu08:
Mulla tuli tuosta sellainen kysymys mieleen, et miten tuo jääminen äitiyslomalle lasketaan? Otetaanko mukaan vain arkipäivät...kelan sivujen kautta en pääse katsomaan koneeltani.
Mä ainakin jään 30 päivää ennen laskettua ja jos, tulee ongelmia haen toki saikkua.

arkipäivät ja lauantait

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Marraskuu08:

arkipäivät ja lauantait

Ok! Kiitos paljon:)

Yhteistyössä