Äitiyspäiväraha ja verotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa tyhmää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa tyhmää

Vieras
Sain eilen postissa päätöksen äitiyspäivärahasta ja vanhempainrahasta.
Onko siinä ilmoitetuista summista jo vähennetty verot?
Eli kun maksuerien kohdalla lukee, että minulle maksetaan esim. 11.9.2009 1112,50?, niin tuleeko tililleni tuo summa, vai meneekö tuosta vielä verot?

Näistä Kelan papereista kun kapulakielestä ei ota erkkikään selvää...

Menee vielä verot verokortin mukaan ei maks 20% just selitti Kelasta meille viime viikolla et pitää tilata muutosverokortti verottajalta etuuksia varten, jonka lähettävät sitten suoraan kelaan, niin sitten tarvittaessa menee vähemmän kuin 20.

Se että aina menee 20% on yleinen harhaluulo koska lukee hassusti paperissa.. Mun miehelt menee ainakin 14%

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Minä saan minimin. :( Paljonko se nyt oli päivältä? Ja montako päivää kuussa lasketaan siihen? Sunnuntailta ei vissiin saa?

25 päivää kuukaudessa. en tarkkaan tiiä paljonko se minimi nykyään on mutta saman verran pitäs olla kun kelan työttömyyspäiväraha minimissään

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Minä saan minimin. :( Paljonko se nyt oli päivältä? Ja montako päivää kuussa lasketaan siihen? Sunnuntailta ei vissiin saa?

25 päivää kuukaudessa. en tarkkaan tiiä paljonko se minimi nykyään on mutta saman verran pitäs olla kun kelan työttömyyspäiväraha minimissään

Kuinka tiedän että saan minimin vai mistä sen sais tietoon??

Yhteistyössä