Äitiyspäivärahoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Jos tässä kierrossa raskautuisin, laskettu aika olisi n. 20. helmikuuta. Jos aloittaisin äitiysloman varhennettuna eli 50 arkipäivää (?) ennen laskettua aikaa, kai se vielä laskettaisiin vuoden 2013 tulojen mukaan?

Googletus varmisti asian eli näin menisi. Jos jää v. 2015 aikana äitiyslomalle, voidaan käyttää 2013 vuoden verotusta (kun sen jälkeen olen ollut kotona, ei ole juurikaan tuloja).

Minkä takia olet ollut kotona, jos työtön niin saat laskettaa myös työtulojen mukaan
Saako laskettaa työtulojen mukaan vaikka putoaisi pois ansiosidonnaiselta ennen äitiyslomalle jäämistä? Ja työstä siis jo pidemmän aikaa. Jossain luki että rahat voidaan laskea myös ansiosidonnaisen mukaan, milloin näin sitten toimitaan jos työtulojenkin mukaan voi laskea... äh, onpa hankalaa.

Heh, mulle oli suuri yllätys, kun sain äitiyspäivärahan vuoden 2012 tulojen mukaan. Jäin äitiyslomalle lokakuussa -14. Sitä ennen olin ansiosidonnaisella. En tiennyt, että huomioitavissa tuloissa voidaan mennä noin kauas taaksepäin. Kerrankin tuli tunne, ettei sitä turhaan ole töissä ollut ja veroja maksellut! Ja hyvin tuo äitiyspäiväraha määrässään ansiosidonnaisen peittoaa ;)

Heh, mulle oli suuri yllätys, kun sain äitiyspäivärahan vuoden 2012 tulojen mukaan. Jäin äitiyslomalle lokakuussa -14. Sitä ennen olin ansiosidonnaisella. En tiennyt, että huomioitavissa tuloissa voidaan mennä noin kauas taaksepäin. Kerrankin tuli tunne, ettei sitä turhaan ole töissä ollut ja veroja maksellut! Ja hyvin tuo äitiyspäiväraha määrässään ansiosidonnaisen peittoaa ;)

Siis noinhan se juuri menee eli maksetaan edellisen valmistuneen verotuksen mukaan. Kuulostaa oudolta ettei tuollaisesta asiasta selvää oteta.

Yhteistyössä