Äitiyspakkauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Oon saanut itselleni muodostettua ongelman äitiyspakkauksesta... Tai lähinnä ottaako uudelle tulokkaalle pakkaus vai ei? Esikoinen syntyi 2010 ja tähän asti ajattelin, että jos toinen joskus tulee en pakkausta ota. MUTTA nyt kun olen kuvat sisällöstä nähnyt, olen aivan myyty... Varsinkin makuupussi ja vanupuku on aivan ihanat! Onko mitään järkeä ottaa toiselle äitiyspakkausta, kun edellisen vaatteetkin on vielä aivan hyvät?

Miten te olette tehneet?

Siellähän on banaaneja, kirahveja, antilooppeja ja seeproja käärepakkauksissa, kuola lappukin on tarkoitettu aikuiselle kaulaan. On alkanut kela ihan tosissaan vedtämään kotouttamis ohjelmaa somali porukalle.

Itse otin vain esikoiselle pakkauksen, toisen ja kolmannen aikaan ei ollut ollenkaan mieleiset ne pakkaukset mitä oli tarjolla niin en ottanut. Mutta ottaisin varmasti tuon uuden vaikka olisikin entinen pakkaus tallella! :)

[QUOTE="Jenni";29618840]Itse otin vain esikoiselle pakkauksen, toisen ja kolmannen aikaan ei ollut ollenkaan mieleiset ne pakkaukset mitä oli tarjolla niin en ottanut. Mutta ottaisin varmasti tuon uuden vaikka olisikin entinen pakkaus tallella! :)[/QUOTE]

Mäkin salaa toivoin, että olisi ollut joku ei-niin-mieluisa kuosi, ei olisi tarvinnut edes pähkäillä tällaista... :p

Tuo uusi pakkaus on kyllä aivan helmi! Nyt on Kelassa ollut joku ihan samalla maulla varustettu sisäänostaja. Oman lapseni pakkaus oli tylsääkin tylsempi. Kaikki jotain valkoista.

En ottanut, mut vähä harmittaa. Ois ollu jotenkin kiva saada se pakkaus, vaikka hyötyä siitä ei kyllä toisen lapsen kohdalla paljon ole.
Oo vaan tarkkana, jos otat sen, että jaetaan varmasti jo sitä uutta pakkausta, ettet saa viime vuotista. Keväällä alkaa uuden jako, mut millon?

En ottanut, mut vähä harmittaa. Ois ollu jotenkin kiva saada se pakkaus, vaikka hyötyä siitä ei kyllä toisen lapsen kohdalla paljon ole.
Oo vaan tarkkana, jos otat sen, että jaetaan varmasti jo sitä uutta pakkausta, ettet saa viime vuotista. Keväällä alkaa uuden jako, mut millon?

La on vasta syksyllä, että olen "pikkasen" aikaseen liikkeellä tän mietinnän kanssa. Mutta mä oon vaan tällainen, vaunujakin aloin vertailemaan jo siinä vaiheessa, kun alettiin esikoista yrittämään... -_- Eipä tuu tehtyä hätiköityjä ratkaisuja! :D

Mä en ottanut esikoiselle pakkausta (oli niin sysiruma), mutta seuraavalle otin, vaikka en olisi tarvinnut. Kaikki esikoisen vaatteet olivat vielä jäljellä, mutta perustelin asian sillä, että haluan seuraavallekin jotain uutta vaatetta. Oikea syy oli se, että pakkaus oli sinä vuonna aivan ihana :D .

En ottanut toiselle pakkausta, koska niille vaatteille ja makuupussille ym. jutuille ei ollut varsinaisesti tarvetta, rahan taas pystyi hyödyntämään oikeasti tarpeellisiin hankintoihin :) Eli ennemmin raha kuin muutama vaate jota tekee mieli, mutta jonka käyttöikä on olemattoman lyhyt, ja jota ei oikeasti tarvitse. Koitan pitää asunnon tavaramäärän minimissä (ja säästää rahaa) niin suhtaudun tähän ennemmin järjellä kuin tunteella ;D

Jos laskettuun aikaan on noin pitkä aika, hyvässä lykyssä saat ostettua ne muutamat vaatteet ja makuupussin jopa käyttämättömänä ja halvalla joltain, joka ei niitä ole tarvinnut. Mä olen ostellut joitakin äp:n vaatteita kirppikseltä.

Otin nuoremmalle pakkauksen (tämä mitä vielä jaetaan) ja eipä siitä kyllä tullut juuri mitään käytettyä, paitsi toppahaalaria, makuupussia ja tiikeritumppuja. Niin ja ruokalappu on käytössä. Otin vaan sen fiiliksen vuoksi, en käyttänyt esikoisellakaan kovin monia pakkauksen vaatteita. Jos saisimme kolmannen, niin en kyllä ottaisi enää tota pakkausta, kun tykkään ostella mieluisampia vaatteita vaikka kirppareilta. Niitä tulee sentään vauvalla pidettyä päällä, toisin kun noita ihmeellisen mallisia hehtaarihousuja ja epäkäytännöllisiä potkuhousuja.

Minä otin esikoiselleni paketin, ja sain sen viime vuoden mallin... nyt ku katsoin tuon uuden setin, olin niiiiiin kateellinen ihanista kuoseista :DD todellakin ottaisin, vaikka oisinkin jo pari vuotta sitten otettu aikaisemmin.. sillä 140 e ei nimittäin saa mitään verrattuna tuohon pakettiin!

En ottanut toiselle pakkausta, koska niille vaatteille ja makuupussille ym. jutuille ei ollut varsinaisesti tarvetta, rahan taas pystyi hyödyntämään oikeasti tarpeellisiin hankintoihin :) Eli ennemmin raha kuin muutama vaate jota tekee mieli, mutta jonka käyttöikä on olemattoman lyhyt, ja jota ei oikeasti tarvitse. Koitan pitää asunnon tavaramäärän minimissä (ja säästää rahaa) niin suhtaudun tähän ennemmin järjellä kuin tunteella ;D

Jos laskettuun aikaan on noin pitkä aika, hyvässä lykyssä saat ostettua ne muutamat vaatteet ja makuupussin jopa käyttämättömänä ja halvalla joltain, joka ei niitä ole tarvinnut. Mä olen ostellut joitakin äp:n vaatteita kirppikseltä.

Järjellä mäkin näihin asioihin yleensä suhtaudun. Yleensä. En tiedä, mikä viimeisen vauvan hormonimyrsky muhun on iskenyt... Esikoiselle melkein kaikki vaatteet on ostettu käytettynä, juuri sen takia, ettei se käyttöikä ole kovin pitkä.

Jossain vaiheessa (ennen kuin olin nähnyt pakkauksen) olinkin varma, että ostan vaan sen makuupussin, kun joku omastaan luopuu. Ikäänkuin muistoksi vauvasta. Onneksi tässä on vielä aikaa pähkäillä.

Meillä kaksi lasta noin 4 vuoden erolla. Molemille halusin pakkauksen. Ihan sama onko niitä kynsisaksia yhdet vai viidet. Aina käyttöä löytyy saksille. Nyt olen molempien laatikoihin suloisia pieniä vaatteita kerännyt. Makuupussit ja lakanat on sellaiset mitkä olen itselleni jättänyt, samoin patja, huppupyyhe ja hymynaamahelistin. Jos lapsia tulee lisää niin ehdottomasti taas laatikko.

Yhteistyössä