Äitiysrahan maksu takautuvasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli,työnantaja mokasi eikä lupauksista huolimatta ole lähettänyt Kelalle yhtä lomaketta ajoissa (siis joku tuloselvitys tms),ja tämän vuoksi en ole saanut Kelalta päätöstä äitiysrahasta vieläkään,vaikka äitiysloman (eli myös ä-rahakauden) pitäisi alkaa ensi viikolla. En löytänyt Kelan sivuilta niin ajattelin kysyä tietääkö joku täällä,maksaako kela äitiysrahaa takautuvasti,eli sit kun päätös on valmis niin myös mahdolliset "puuttumaan jääneet päivät"?

Mä myös odottelen kyseistä lappua palkkurista :kieh: Reilun kuukauden päästä alkaa ä-loma. Meneehän siinäkin aikansa kun kela (tunnetusti nopeasti) käsittelee ... Lapsi varmaan jo syntynyt kun tulee rahaa.
Mutta eiköhän ne maksa takautuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä myös odottelen kyseistä lappua palkkurista :kieh: Reilun kuukauden päästä alkaa ä-loma. Meneehän siinäkin aikansa kun kela (tunnetusti nopeasti) käsittelee ... Lapsi varmaan jo syntynyt kun tulee rahaa.
Itsellä ainakin joka kerta on lapsi ollut syntynyt ennen kun rahaa on tullut. Ekan kerran maksetaan tuo joskus lasketunajan aikoihin, eli ei sitä rahaa tipu samantien kun äippäloma alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Onhan siinä vielä aikaa toimittaa niitä, kun ekat rahathan maksetaan vasta kuukauden kuluttua ä-loman alkamisesta.

Okei,no hyvä. *huokaus* Olis niin paljon helpompaa jos työnantaja maksais "palkkana" eikä tarttis ite tehä mitään :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Itsellä ainakin joka kerta on lapsi ollut syntynyt ennen kun rahaa on tullut. Ekan kerran maksetaan tuo joskus lasketunajan aikoihin, eli ei sitä rahaa tipu samantien kun äippäloma alkaa.

No joo. Mutta kun kela voi käsitellä kuukausiakin niitä lappusiaan.

Yhteistyössä