Aivan ihme mies, siis minun mies :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuitenkin rakastan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuitenkin rakastan

Vieras
Olen alkanut miettimään, että mieheni taitaa olla perin ihmeellinen tyyppi..

Minun kanssani suhteessa hän on tosi kiltti, mukava, empaattinen, huolehtiva. Ja luotetettava, mitä lupaa niin sen myös pitää. Kaikkensa yrittää jos toivon jotain asiaa, että sen pystyisi minulle toteuttamaan. Mies näyttää tunteensa ja kertoo rakkaudestaan minuun joka päivä, kuinka tärkeä ja rakas olen jne. Kotona hän tekee kotitöitä ja laittaa usein minulle ruokaa. Hänen kanssaan on turvallinen ja hyvä elää. Pahan mielen sattuessa voin aina puhua hänelle ja saada lohtua. Ihmissuhteissaan hän on "sosiaalisesti taitava" ja on pidetty hyvänä seuramiehenä ja kaverina ja usein hänestä sanotaan, kuinka mukava ihminen hän on. Hänellä on taito saada erilaiset ihmiset tykkäämään itsestään ja mukaan kaikenlaisiin projekteihin. Hän on hyvin älykäs, mutta ei koskaan leveile sillä. Hän ei puhu toisista koskaan paskaa eikä juoruile. Hän on rauhallinen ja miellyttävä. Ei kiroile, eikä harrasta alatyylin juttuja. Ei ole tyypillinen junttimies. Pitää kaikesta kauniista esim. kukista ja siististä kodista. Lapsi ja eläinrakas. Myötätuntoinen heikkoja ja "elämänkolhimia" kohtaan. Ahkera ja pidetty työmies. Auttaa mielellään mummoja :)

Kuten tulikin jo ilmi näistä hyvistä puolista, että hän on varsin kelvollinen mies.. Mutta, mutta.. Tässä tuleekin jutun pointti, että ne hänen huonommat puolet on sitten varsin ristiriidassa näiden ominaisuuksien kanssa ja usein mietinkin onko hänessä kaksi aivan erilaista persoonaa päällekäin?

Kun mennään talous ja elämänhallinta-asioihin alkaa paljastua paljon kuraa. Talousasiat hänellä päin peetä. Luottotiedot kuralla, ulosotossa velkaa vaikka kuinka (tuskin saa koskaan maksettua, vaikka palkasta menee 1/3 tai 2/3 kaksi kertaa kuukaudessa ulosottoon). Miehellä on tyylinä jättää lähes kaikki maksut maksamatta ja päästää ne perintään ja ulosottoon. Hän myös helposti vippailee rahaa yksityisiltä ihmisiltä ja sitten tyynen rauhallisesti jättää ne maksamatta ja "unohtaa" koko asian. Hän on vippailut rahaa siskoiltaan ja veljiltään, äidiltään ja joiltakin tuttaviltaan. En voi ymmärtää, että hän voi ihan rauhassa vain elää menemään vaikka jättää kaiken maksamatta. Hän myös liioittelee ja suorastaa valehtelee paljon asioita, mutta ei kovin vakavia (sellaisia asioita joissa ei tarvitsisi valehdella ollenkaan) esim. jos kysyn "oletko pelannut Kenoa" hän kieltää vaikka löydänkin pelikuponkeja myöhemmin, aivan viattomissa asioissa usein valehtelee silmät kirkkaina. Minusta se on outoa. Hän saattaa jollekin tuttavalle luvata tehdä jonkun pienen homman auliisti, mutta sitten lykkää ja viivyttelee asian hoitamista ja lopulta "unohtaa" senkin.

Toisaalta mies on siis aivan ihana ja luonteeltaan kultainen, mutta usein kovin vastuuttoman ja suorastaan häiriintyneen oloinen raha-asioiden ja velvollisuuksien hoitamisessa ja se piirre, että voi täysin rauhassa sitten unohtaa kaikki rikkeensä mietityttää minua..

Onko kellään muulla tällaista miestä tai kokemuksia tällaisesta?

Niin hyviä ominaisuuksia ei kenessäkään olekaan, etteikö niitä yksi todella huono nollaisi. Olenkin aina sanonut, ettei puolisossa tarvitse olla mitään erityisen hyvää, muttei saisi olla mitään oikein ärsyttävääkään. Siihen kun ei ajan myötä totu vaan se päinvastoin alkaa ärsyttämään entistäkin enemmän.

Niin hyviä ominaisuuksia ei kenessäkään olekaan, etteikö niitä yksi todella huono nollaisi. Olenkin aina sanonut, ettei puolisossa tarvitse olla mitään erityisen hyvää, muttei saisi olla mitään oikein ärsyttävääkään. Siihen kun ei ajan myötä totu vaan se päinvastoin alkaa ärsyttämään entistäkin enemmän.

Vähän samantyyppinen "pimeä puoli" on minunkin avomiehelläni. Hänenkin raha-asiansa ovat rempallaan, velkaa ulosotossa, minimaaliset tulot eikä yritystäkään maksella velkoja pois. Pahinta kai on, että velat ovat tulleet pokerin pelaamisesta ja kai muidenkin pelien pelaamisesta. Alkoholiin menee myös rahaa minun mielestäni vähän liikaa, vaikkei mies juoppo olekaan.

Kaipa kaikilla pitää joku pimeä puoli olla, harmi vain jos se häiritsee liikaa yhteiselämää. Miehen mielestä minä olen sitten tiukkapipoinen kontrollifriikki noissa elämänhallinta-asioissa, vaikken edes ole kovin turvallisuushakuinen.

Minä tiesin nämä piirteet miehessäni, kun yhteen menimme, joten ei auta valittaa. Ajattelen, että tämä on kuitenkin pieni murhe. Mies on fiksu, hyväntahtoinen ja hurmaava. Kaipa tässä asiassa minun vastuuntuntoni kompensoi hänen vastuuttomuuttaan.

hui, kyllä mua ahistais tällaiset "pimeät puolet".... esikoinen syntyy hetkenä minä hyvänsä, ja on kyllä turvallinen olo kun miehenä on kaikinpuolin kunnollinen ja turvallinen mies, johon voi luottaa joka asiassa, ja joka varmasti tekee kaikkensa meidän hyväksi.

Joskus seukkasin miehen kanssa, joka oli täysin 12-vuotiaan tasolla omien perusasioiden hoidossa, ja täytyy sanoa, että kyllästytti olla aikuisen jannun äitinä (ei olis suoraa kotoa äitin helmoista pitänyt ottaa avopuolisoksi), ei ois ollu kaapissa ruokaa eikä puhtaita vaatteita jos en olisi ollut olemassa, istui ja pelasi tietokonetta kaiken vapaa-aikansa....

Ylivelkaantuminen masentaa, eikä ihminen jaksa hoitaa asioitansa (talous) koska se tuntuu aivan ylivoimaiselta. Niitä ei ehkä pysty edes ajatella, keino suojautua masennukselta.
Teidän EHDOTTOMASTI kannattaa tilata aika velkaneuvontaan, vaikka velat olisivatkin vain toisen osapuolen, sillä niiden järjestely on velalliselle hyvin raskasta ja maailma näyttää paljon mustemmalta kuin onkaan. Tätä kautta puolisosi saa asiantuntija apua, sillä aika harvoin on tilannetta jota ei voisi hoitaa. Oli ne henkilökohtaisia velkoja tai muita. Myöskin velkaneuvonnassa esim. yritysvelkojen vanhenemisesta huolehditaan.
Velkojen hoitoon on monia tapoja, velkasaneeraus, takuusäätiön laina yms.
Puolisoasi ei tee huonoksi se että on velkaantunut, harvoin kukaan tahallaan, mutta puolisosi voi kokea itsensä todella huonoksi..
Näissä velkajärjestely tavoissa joka ainoassa on se hyvä puoli että ne ovat huomattavasti inhimillisempiä henkisesti kuin tämä palkan ulosmittaus. Myöskin niillä tavoin velka oikeasti tulee maksetuksi, joko osittain tai kokonaisuudessaan, ulosoton kautta ainakin suurempien velkojen maksu niin että pääoma lyhenisi oleellisesti, on aika epätodennäköistä.
Minä koen olevani hyvä ihminen, vaikka olinkin velkaantunut, se painoi minua hyvin paljon, mutta älysin hakeutua velkaneuvontaan ja sitä kautta sain tietoa neuvoa ja opastusta. Tänä päivänä olen velkani maksanut ja elämän laatu todellakin kohentunut.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma-79:
hui, kyllä mua ahistais tällaiset "pimeät puolet".... esikoinen syntyy hetkenä minä hyvänsä, ja on kyllä turvallinen olo kun miehenä on kaikinpuolin kunnollinen ja turvallinen mies, johon voi luottaa joka asiassa, ja joka varmasti tekee kaikkensa meidän hyväksi.

Joskus seukkasin miehen kanssa, joka oli täysin 12-vuotiaan tasolla omien perusasioiden hoidossa, ja täytyy sanoa, että kyllästytti olla aikuisen jannun äitinä (ei olis suoraa kotoa äitin helmoista pitänyt ottaa avopuolisoksi), ei ois ollu kaapissa ruokaa eikä puhtaita vaatteita jos en olisi ollut olemassa, istui ja pelasi tietokonetta kaiken vapaa-aikansa....

Niinpä, mielessä on joskus käynyt, että olisinpa valinnut aikuisen miehen... toisaalta minä olen aina vastannut yksin kaikesta ja taloudellinen turvallisuus on heitellyt häränpyllyä joskus enemmänkin kuin vähän. Koskaan ei ole ollut ketään rinnalla, joka olisi ottanut vastuuta asioista, joten kai siihen on jo tottunut. Lapsia ei luoja paratkoon ole edes tarkoitus hankkia.

Vaikuttaa todella oudolta mielestäni sun miehen käytös.
Minä ainakin pelkäisin tulevaisuutta perustaa tuollaisen miehen kanssa. Millaiset perhetaustat hänellä on, onko ainut lapsi jne?
Kuulostaisi epätasapainoiselta tyypiltä kaikesta kuvailemastasi huolimatta. Vaikea tilanne kertakaikkiaan. Päätellä mikä hän todellisuudessa on. En käsitä kuinka joku pakenee omaa vastuutaan elämässä, talous ym asioissa. Pilaa oman ja samalla sinun mahdollisuudet pärjätä kuin oikeasti voisi pärjätä. Saavuttaa omaa kotia jne.Mieti kaksi kertaa onko järkevää rakentaa noin epävarmaan koko elämää. Vaikkei raha ratkaisekaan vaan tässä kohtaa tuo pointti puhuu syvempää..en puhu siis rahasta ja tarkoita että se on ensisijaista vaan tuo käytös paljastaa kumppanistasi sen puolen joka ei ole enää helpolla nieltävissä..

Joko hänellä on kaksosveli tai kärsii lievästä narsismista tai peter pan -syndroomasta. Parempi ottaa pitkät ennen kuin se ei enää jaksa näytellä sulle miellyttävää. Ja mitä enemmän on sanahelinää, kuten sinun ylistämistä ja sanoja "rakastan sinua", sitä todennäköisemmin hän ei ole tosissaan kanssasi. Olet mahdollisesti jonkin tasoinen hyväksikäytön uhri. Muista, että sanat eivät merkitse mitään vaan teot!

On siinä oikea huijari nyt saanut otteen alkuperäisestä kirjoittajasta.
Ei ihmisessä voi olla kahta noin erilaista puolta - ellei hän ole jotenkin häiriintynyt/sairas, niin oudolta tuo mies vaikuttaa.
Mielestäni, hän on löytänyt tavan selvitä helpolla tästä elämästä - ja kun on niin mukavaa miestä kuin esittää.. niin kukaan ei velvoita häntä koskaan tilille tekemisistään.
Sanoisin että kyseessä on toimintatavaltaan ja tekniikaltaan huijariluonne - joka etsii vain omaa hyvää elämäässään - ja ei siitä syystä viitsi kieltäytyä mistään - vaikka ei aiokaan toteuttaa lupauksiaan.

Siis haloo, miten tuo huono talousasioiden hoitaminen on jotenkin "pimeä puoli" miehessäsi.

Sanoisin, että kyseessä on tyypillinen taivaanrannanmaalari, joka osaa olla empaattinen, rakastava jne., mutta ei vain yksinkertaisesti osaa hoitaa raha-asioitaan niin, että tulot-menot=+. Todennäköisesti hän on perheen kuopus, kaivattu poika parin sisaren jälkeen, jonka tietä on aina siloteltu ja isi tai varsinkin äiti aina kiirehtinyt korjaamaan tilanteen pienokaisen jäljiltä l. hän on tottunut siihen, että joku muu aina maksaa viulut.

Tuon kenon suhteen näyttäisi myös siltä, että hänellä on myös jonkinasteinen peliriippuvuus ja sitäpaitsi nykyajan trendihän on se, että jätetään velat maksamatta... mitä siitä vaikka luottotiedot menisivät. Jos ei ole kotona opetettu rahankäyttöä, niin oppivatko sitä jotkut edes kantapään kautta?

Et kertonut, miten kauan olette olleet yhdessä. Jos takana on jo pitempi aika, minä kyllä olisin aika kiinnostunut paljonko toisen osapuolen palkasta menee ulosottoon.Ne pakolliset menotkin kun ovat aikalailla yhteiset.

Kerropa myös vielä esimerkki, mikä tekee avecistasi niin erityisen älykkään, jos hän ei edes osaa hoitaa raha-asioitaan?!

Miehellä on erittäin hyvät sosiaaliset taidot, hän osaa miellyttää kaikkia ihmisiä ja puhua älykkäästi. Se on hänen keinonsa selviytyä.
Hänen ei tarvitse maksaa eikä ottaa vastuuta, riittää että muut tuntevat olonsa rennoksi ja hyväksi hänen seurassaan... eivätkä he näe todellisuutta. Jos otat eron, kaikki ihmettelevät että miksi se nyt noin hyvän miehen meni jättämään!

Mukava mies.

Jos ei osaa hoitaa raha-asioitansa niin, kyllä mun mielestä ei ole ollenkaan älykäs. Älykäs osaa olla vastuullinen ihminen ja hoitaa raha-asiansa. Tuolla menolla hän istuu vankilassa. Monikymmenkertaiseksi velat paisuu kun korko alkaa juoksemaan. Yks pikku lasku on muutaman vuoden päästä jo tuhansia euroja. Eroa nyt ajoissa, ettei vaan kohta sulta peritä sen velkoja.