Aivan kamala juttu hiekkalaatikolla tänään ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hange
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hange

Vieras
Olin lapseni kanssa talonyhtiön hiekkalaatikolla aamulla. Lapseni on 1v 2kk.
Meidän pihalla asuu jotenkin vammanen lapsi n. 13 vuotias mutta kehitykseltään vastaa jotain 5 vuotiasta..

No tää vammanen tuli sitten siihen hiekkalaatikon reunalle jotain sössöttää, aina puhuu omiaan kun kävelee jossain. Ni se sit löi ihan yks kaks mun pikkuista lapiolla päähän ja ihan reaktiosta mä TÖNÄSIN sitä vammasta et menee pois mun lapsen luota ni se loukkasi päänsä :/ ja sit vaan juoksi pois ja ölisi jotain ei edes itkenyt ja sen jälkeen minä menin sen vammasen kotiovelle, mutta ei sieltä kukaan avaa ovea.

ihan kauhee olo...mut se oli reaktio :/

Höh, jos se on oikeasti noin jälkeenjäänyt, niin eikö sillä pidä olla 24/7 vanhemmat/hoitaja vahtimassa?
Vaikuttaa aggressiiviselta tapaukselta, tekisin ls-ilmoituksen.

no joo, aika kovaa olet tönässyt, jos loukkasi päänsä. Mutta kukapa ei olisi reagoinut jollakin tapaa oli se lapiolla päähän "taputtaja" sitten vammainen tai normaali. Yritä vielä ottaa vanhempiin yhteyttä. Muuten anna asian olla.

Jos tää on totta, niin eihän toi 13 v saisi edes ulkoilla yksikseen. Hänellä pitäisi olla aikuinen valvomassa ulkoilua, joko jompikumpi vanhemmista tai sitten avustaja. Jos hän on kehitykseltään 5v tasoinen eikä kukaan vahdi hänen tekemisiään, niin siitä voi tosiaan tehdä ls-ilmoituksen.

täytyy käydä vielä "ihmisten aikaan" oven takana. Kauheen huono omatunto, meijän hiekkalaatikon ympärillä on vaan laattoja, ei mikään lapsiystävällinen piha. Se 13 vuotias sai afaltti ihottumaa otsaansa.

[QUOTE="vieras";23873289]Jos tää on totta, niin eihän toi 13 v saisi edes ulkoilla yksikseen. Hänellä pitäisi olla aikuinen valvomassa ulkoilua, joko jompikumpi vanhemmista tai sitten avustaja. Jos hän on kehitykseltään 5v tasoinen eikä kukaan vahdi hänen tekemisiään, niin siitä voi tosiaan tehdä ls-ilmoituksen.[/QUOTE]

Näinhän se on, mutta se ei poista nyt ap:n kurjaa tekoa. Nimittäin vaikka oliskin spontaani reaktio niin tosi väärin se oli, ja voimaakin on käytetty aika lailla. Mene ap ovelle sitkeästi niin pitkään että avaavat. Selvitä tilanne, pyydä anteeksi ja selvitä myös se että pojan ei saa antaa ulkoilla yksin ettei satu vahinkoja enää..

Just! Mutta tollainen piha on ensinnäkin Eu:n vastainen.
Keksi parempi PROVO !
Tai opettele edes kirjoittamaan, kun aikuinen ihminen.

"siis tota öö"!!!!!

jaa on vai, pitääkin ottaa hallituksen puheenjohtajaan yhteyttä, koska meidänkin pihalla on betonilaatat hiekkalaatikon ympärillä. On vuosia yritetty saada siirtää laatikkoa laatoilta pois, mutta, kun arkkitehti on sen siihen suunnitellut

Eiköhän ne paukkase sulle pahoinpitelystä syytteen. Toivon ainakin.
Meinasitko vastaisuudessakin ruveta tönimään lapsia hiekkiksella,kun tulevat ja läimäyttävät lapiolla päähän lastasi.Tuo on aika yleistä meinikiä hiekkalaatikolla,et joskus joku saa lapiosta päähänsä.

[QUOTE="vieras";23873366]jaa on vai, pitääkin ottaa hallituksen puheenjohtajaan yhteyttä, koska meidänkin pihalla on betonilaatat hiekkalaatikon ympärillä. On vuosia yritetty saada siirtää laatikkoa laatoilta pois, mutta, kun arkkitehti on sen siihen suunnitellut[/QUOTE]

No meidän isnnöitsijä ainakin sanoi niin. Laatikon ympärillä pitää olla joku pehmeä alusta-
Ja keinujen alla myös.

Meinasitko vastaisuudessakin ruveta tönimään lapsia hiekkiksella,kun tulevat ja läimäyttävät lapiolla päähän lastasi.Tuo on aika yleistä meinikiä hiekkalaatikolla,et joskus joku saa lapiosta päähänsä.

Ei onneksi ole osunut omalle kohdalle vielä sellaista, että teini-ikäinen löisi yksivuotiasta.

anna olla koko juttu. tuskin se hullu ees osaa kotona kertoa mitä tapahtu ja vanhemmat vaan luulee että satuttanu ite ittensä. mä en ainakaan antais vamppien käydä yhtään uhittelemaan omille lapsilleni!

Samalla lailla ap voi tehdä poliisille ilmoituksen. Jos lapsi on iso ja ikätasoaan alemmalla tajunalla varustettu, niin vanhemmathan ovat vastuussa (toki aina muutenkin, mutta tässä tapauksessa erityisesti) lapsensa teosta. Eipä tuokaan olisi saanut lyödä taaperoa. Eikä sitä välttämättä tarvitse kovin lujaa tönäistä, vaikka betoni-ihottumaa otsaa tulikin....

Nyt joku käy mun nimissä haukkumaan kehareiksi..

Siis kyllä se saa yksin liikkua pihalla se lapsi. Sen äiti on liikuntarajoitteinen ja enemmän isänsä kanssa kulkee paikasta toiseen.. Oisko karannut sitten äitiltään, kävin parkkipaikalla ja perheen autoa eri ainakaan näkynyt, et isukki ei ainakaan ole kotona ja ei se äiti sit pääse ovea avaamaan, mä laitoin niille lapun postilaatikkoon, jotta soittaisivat tai tulisivat käymään :)

Ihan oikein teit, kyllä mäkin oisin ihan reaktiosta työntäny/tönässy sivummalle. Varsinkin kun on kehitysvammainen kyseessä, ei tiedä vaikka olisi jatkanut lyömistä :(
Onneksi olit vieressä.

Ap voisit oppia hallitsemaan tunteitasi ja voimiasi.Aika paljon voimaa saa käyttää kaataakseen 13vuotiaan. Ja ihan perus tiedoksi niin vammaiset kuuluvat monen tuen piiriin joten apua perhe varmasti saa.

Yhteistyössä