aivan kamalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Eikös joku aika sitten pari ihan kuuluisaa mallia menehtynyt anoreksiaan, jotkut muotitalothan eivät enää käytä liian laihoja malleinaan, että edistystä edes vähän. Mahtaa vanhemmilla olla yhtä tuskaa seurata lapsosiaan.

Noissa syömishäiriöissä nyt on se ikävä puoli että ei tarvitse olla luurankomaisen laiha ollakseen kuolemanvaarassa. Suurin osa anorektikoistakaan ei näytä käveleviltä luurangoilta vaan nykynormien mukaan hoikilta, ja bulimikko taas voi olla lihavakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Siellä pyörii myös Kunto-lehden mainoksia, Finnmatkat ...

Ei ehkä ole laitonta, mutta jotain kai pitäis voida tuolle sivustolle tehdä?

Miksi sille pitäisi tehdä jotain?
Kun noiden sivujen kieltäminen ei auta ketään millään tavalla, sairastaminen onnistuu varsin mainiosti yksinkin. Siellä ei myöskään ole minkäänlaista laitonta materiaalia (tai yleensä noissa ei ole, en ole just tuota sivustoa tutkinut) ja kaiken mitä pro-ana sivuilla lukee, voi hakea ihan lääkeiteteellisistä julkaisuistakin ja se jota asia kiinnostaa, kyllä sen tekee.

Muoks. Näköjään tuolla on aika paljon noita käsiteltyjä kuvia... Mutta ei kyllä todellakaan yhdenkään normaalipainoisen kuvia vaikka varmaan joku kohta tulee niin tänne väittämään.

Juu on siulla pointtisi tuossa. Myönnän. Mutta onko kuitenkaan pakko esim. kasata noita kuvia yhteen paikkaan (jotta voi helposti vertailla itseään tietokoneella muokattuihin tai jo kuolleisiin kaunottariin?). Toki noita sivuja on ja tulee aina olemaan, mutta en minä ainakaan halua niitä tukea. Eri asia jos tuo sivusto oikeesti tukisi paranemista. Nyt sitä ei tapahdu, sillä siellä saa näköjään esim. antaa hengenvaarallisia neuvoja puhumattakaan esikuvista. Lääketieteellisissä julkaisuissa ei lue, että "sun (anorektisen) pitää oikeesti ruveta vesipaastolle niin susta tulee tosi kaunis".

Olen itse sairastanut osani tuota tautia, ja tuo sivusto, jos olisi silloin ollut olemassa, olisi kyllä vienyt minut hyvin syvälle...

Juu on siulla pointtisi tuossa. Myönnän. Mutta onko kuitenkaan pakko esim. kasata noita kuvia yhteen paikkaan (jotta voi helposti vertailla itseään tietokoneella muokattuihin tai jo kuolleisiin kaunottariin?). Toki noita sivuja on ja tulee aina olemaan, mutta en minä ainakaan halua niitä tukea. Eri asia jos tuo sivusto oikeesti tukisi paranemista. Nyt sitä ei tapahdu, sillä siellä saa näköjään esim. antaa hengenvaarallisia neuvoja puhumattakaan esikuvista. Lääketieteellisissä julkaisuissa ei lue, että "sun (anorektisen) pitää oikeesti ruveta vesipaastolle niin susta tulee tosi kaunis".

Lääketieteellisistä julkaisuista ja entisten anorektikoiden omaelämänkerroista löytyy kyllä varsin hyvä ohjeistus siitä mitä kannattaa tehdä tullakseen mahdollisimman sairaaksi... Joten niitä hengenvaarallisia neuvoja saa hankittua ihan ilman vertais"tukeakin"

laihojen naisten kuvia taas löytää nykypäivänä ihan googlellakin ilman mitään pro-ana sivustoja, ei tarvitse kuin kirjoittaa kuin jonkun julkkisnaisen nimi googlen kuvahakuun niin luuta ja nahkaa pomppa silmille satojen kuvien verran.

Siinä mielessä noiden sivujen kieltäminen on täysin turhaa.

Mä epäilen kovasti sitä että joku anoreksiaa sairastava rupeaisi viikon vesipaastolle siksi että joku toinen niin ehdottaa, paitsi siinä tapauksessa että on aikonut tehdä niin joka tapauksessa :|

On se kuitenkin eri asia saada henkilökohtaista neuvontaa ja tukea kuin lukea jonkun toisen elämänkertaa (olen niitä kyllä lukenut). Se, että tietää mitä voi tehdä ja, että joku kehottaa tekemään sen, on kuitenkin eri asia.

Ja tottahan kuvia voi googlettaa, ja noita sivustoja on muitakin ja tulee olemaan. Googletettuja ei kuitenkaan voi samalla tavalla esim. pisteyttää ja kommentoida muiden pro-ana ihmisten kesken kuin yhteen palveluun poimittuja (jos vois niin ei kai koko palvelua olis olemassa).

Mutta me ollaan tästä selvästi eri mieltä. Mie en halua tukea tuollaisia sivustoja ja sie haluat.

On se kuitenkin eri asia saada henkilökohtaista neuvontaa ja tukea kuin lukea jonkun toisen elämänkertaa (olen niitä kyllä lukenut). Se, että tietää mitä voi tehdä ja, että joku kehottaa tekemään sen, on kuitenkin eri asia.

Ja tottahan kuvia voi googlettaa, ja noita sivustoja on muitakin ja tulee olemaan. Googletettuja ei kuitenkaan voi samalla tavalla esim. pisteyttää ja kommentoida muiden pro-ana ihmisten kesken kuin yhteen palveluun poimittuja (jos vois niin ei kai koko palvelua olis olemassa).

Mutta me ollaan tästä selvästi eri mieltä. Mie en halua tukea tuollaisia sivustoja ja sie haluat.

En, mä en todellakaan halua tukea tuollaisia sivustoja eikä mun mielestä niitä tarvitsisi olla olemassakaan, mutta sananvapautta mä kyllä haluan tukea. Eikä sitä voi kovin kevyin perustein lähteä rajoittamaan.
Samat vinkit ja neuvot saa suljetuilta keskustekufoorumeiltakin, tai pahimmassa tapauskessa hoitavan sairaalan terapiaryhmästä.

En, mä en todellakaan halua tukea tuollaisia sivustoja eikä mun mielestä niitä tarvitsisi olla olemassakaan, mutta sananvapautta mä kyllä haluan tukea. Eikä sitä voi kovin kevyin perustein lähteä rajoittamaan.

Aaa, olemme siis kuitenkin jossain määrin samaa mieltä. En minäkään ole kieltämässä sivustoa (niin kauan kuin siellä ei ole laittomuuksia ja lain asiantuntija en ole). Sananvapaus on ok ja lakia on ehdottomasti noudatettava, vaikkakin mikä ei ole kohtuus ei voi olla laki. Se mitä tälle(kin) sivustolle voisi tehdä on kuitenkin se, että en halua tukea rahallisesti tahoja, jotka tukevat tätä sivustoa. Jos siis YvesRocher, Finnmatkat, Ellos, Kunto-lehti ja muut ovat tietoisia mille sivustolle markkinointipätäkkänsä syytävät (ja niiden mielestäni sietäisi olla), niin mie en ainakaan halua niille sitä rahaa siihen hommaan syytää.

Se mitä tälle(kin) sivustolle voisi tehdä on kuitenkin se, että en halua tukea rahallisesti tahoja, jotka tukevat tätä sivustoa. Jos siis YvesRocher, Finnmatkat, Ellos, Kunto-lehti ja muut ovat tietoisia mille sivustolle markkinointipätäkkänsä syytävät (ja niiden mielestäni sietäisi olla), niin mie en ainakaan halua niille sitä rahaa siihen hommaan syytää.

Tuonne suntuubiin saa käytännössä jokainen tehdä haluamiaan sivustoja (tietyissä rajoissa) ja mä olettaisin että mainostajat kyllä ovat siitä tietoisia että ihmisten kotisivuilla voi olla mitä tahansa rasistisista jutuista anoreksiaan.

Se mitä tälle(kin) sivustolle voisi tehdä on kuitenkin se, että en halua tukea rahallisesti tahoja, jotka tukevat tätä sivustoa. Jos siis YvesRocher, Finnmatkat, Ellos, Kunto-lehti ja muut ovat tietoisia mille sivustolle markkinointipätäkkänsä syytävät (ja niiden mielestäni sietäisi olla), niin mie en ainakaan halua niille sitä rahaa siihen hommaan syytää.

Tuonne suntuubiin saa käytännössä jokainen tehdä haluamiaan sivustoja (tietyissä rajoissa) ja mä olettaisin että mainostajat kyllä ovat siitä tietoisia että ihmisten kotisivuilla voi olla mitä tahansa rasistisista jutuista anoreksiaan.

mutta kyllähän jotkut lopettaa noitten sivujen pitämisen kun tulee niin paljon kakkaa niskaan...onneks!

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Joko noi sivut poistettiin kun ei aukee enää, ainakaan mulla...
Eipä sillä, mun puolesta saakin poistaa...Kipeetä touhua kun pikkulikat jo alkaa näyttään oikeesti luurangoilta :/

Heti ku pääty plussalle ni heti tuli lopetus :D
Ei vaan hyvä vaan, ei sitä tiedä kenen meidänkin lapsi siellä pyörii :/

Todella kauheaa ja surullista.Luin pala kurkussa tota foorumia,missä annetaan toisille hyviä laihdutusvinkkejä.Joku syö max 500kaloria päivässä,joku 400kaloria..Illalla seittemän jälkeen ei saa syödä ja joku syö vasta koulupäivän jälkeen.Syömättömyys on vaikeaa kun äiti kyttää vieressä,mut onneks kesällä pääsee muuttaan yksin ni ei oo kukaan kyttäämässä.. :o Siis aivan hirveitä tekstejä..Joku on vähän yli 170cm pitkä ja haluaa painaa alle 40kg! :o :o Onkohan tosiaan ihan laillinen sivusto?

Yhteistyössä