Aivokalvontulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä tyttö on ollut ke-to yöstä asti kipeenä. Korkea kuume, niska jäkkyys, päänsärk, pahoinvointi, kurkkukipu. Nyt mietin että miten kauan tuo kestää. Kuumelääkkeellä saa onneks kuumeen laskemaan ja muutenkin helpotettua oloa. terkkarista sanottiin vain että jos ei lääkkeellä saa oloa helpotettua niin sitten pitää mennä lääkäriin. Mutta kuinka kauan tää tauti kestää?

:o
Ja täällä vielä kyselet!!

Mun serkku kuoli aivokalvontulehdukseen (lääkärin moka) joten en yhtään viivyttelis, jos oireet täsmää. (Kyseessä oli bakt. aiheuttama, mutta silti.)

Lapsi on 8v ja silloin kun lääke vaikuttaa jaksaa tyttö olla hereillä, touhuta yms mutta sitten kun kuume nousee nousee todella korkeaksi. Mutta taas kuumelääke auttaa. Eli en näe syytä viedä lasta lääkäriin kun virusperäiseen tulehdukseen ei ole muuta hoitoa kuin kuumelääkkeet ja bakteeriperäiseen ei kuumelääke tehoa. ja kun kuumelääkkeet auttaa on kyseessä virus. mutta mietin vain että kauan kestää ko tauti.

Mun 9 v tytöllä oli se kolmisen viikkoa sitten,kuume kesti nelisen päivää,välil tosi korkeel mut lääkkeel laski ja jakso touhuta(oltii viel lomamatkal sillo),oli myös kurkku kipee,niska kipee,pää kipee ja jalatki kipeet.mä en ees tajunu eka et se oli aivokalvontulehdus vaa vein tytön lääkäriin ku valitti korviansa,siel selvis et korvatulehduksen lisäks oli aivokalvontulehdus.

Mun lapsella oli bakteeriperäinen niin kuume kyllä laski välillä..oli aikas vakavaa verikokeista vasta lääkäri havahtui(luuli että taas yks hysteerionen äiti) juoutui sairaalaankin ja lääkettä tipan kautta. Käyttäisin lääkärissä mielummin turhaan kun katuisin jälkiäpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli en näe syytä viedä lasta lääkäriin kun virusperäiseen tulehdukseen ei ole muuta hoitoa kuin kuumelääkkeet ja bakteeriperäiseen ei kuumelääke tehoa. ja kun kuumelääkkeet auttaa on kyseessä virus.

Bakteeriperäiseen on oma lääkitys, samoin lähikontaktissa olleille annetaan estolääkitys. Ja kyllä se kuumelääke bakteeriperäiseenkin puree...

Yhteistyössä