Aivokuollut äiti synnytti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niifed
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Yksi nainen oli parantumattomasti sairas ja joutui käyttämään vahvoja lääkkeitä. Siitä huolimatta hän halusi kokea ennen kuolemaansa vielä äitiyden onnen. Vauva syntyi sitten pahasti vammaisena äidin lääkityksen takia ja oli pian orpokin, kun äiti menehtyi tautiinsa. Tässä tapauksessa kyllä itsekkyys oli huipussaan. Miksi äiti halusi vammauttaa lapsensa ja jättää hänet sitten vieraiden ihmisten armoille? En ymmärrä.

Sairasta itsekkyyttä :o

Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin:
Tunsin kyseessä olevan naisen ja toivoisin että hänen perheelle ja vauvan isälle annettaisiin rauha surra..ei ole kenenkään viisasta ruveta täällä yleisesti spekuloimaan tilannetta..
Jokaisen oma asia lapsen saanti..
Miettikää oikeasti omalle tai läheiselle sama tilanne ja miettikää olisiko teistä mukava lukea täällä teidän asioita samalla kohdalle sattuessa, joten nyt jokainen itseensä..!!!
Rauha hänen muistolleen..ja enkeleitä lapsen matkalle..!

Olet niin oikeassa, iso peesi.

Itse olen saanut keinoläpän omaavana terveen,iloisen pojan kolme vuotta sitten.Ja nyt toista kertaa raskaana.Täällä perusterveet,tämän äidin päätöstä arvostelevat pistäkööt päänsä syvälle johonkin,mihin aurinko ei paista!Niinkuin tässä joku jo sanoikin,voi aivoveritulppa tulla ihan muillekin,kuin sydänvikaisille.Missään kohtaa raskautta ei verenohennuslääkitystä lopeteta,se vaan vaihtuu toiseen,joka on tälle sikiölle parempi!Itse olen ainakin jatkuvasti kontrollissa sekä sydän,että äitiyspolin puolella.Lääkärit ovat sanoneet,että mitään seitsemää veljestä ei suositella,mutta tietävätpä he äitejä,jotka omaavat keinoläpän ja joilla kolme tervettä lasta!Jos joku olisi mulle aikanaan tullut sanomaan,että olen tavattoman itsekäs,kun haluan lapsen,vaikka en ole perusterve,olisin kyllä vetänyt tätä ihmistä kuonoon!Ei kenelläkään ole valtaa tulla toisen ihmisen ratkaisuja arvostelemaan!Voimia tämän äidin omaisille ja lapselle paljon enkeleitä matkan varrelle!

Alkuperäinen kirjoittaja mää vaan..:
Itse olen saanut keinoläpän omaavana terveen,iloisen pojan kolme vuotta sitten.Ja nyt toista kertaa raskaana.Täällä perusterveet,tämän äidin päätöstä arvostelevat pistäkööt päänsä syvälle johonkin,mihin aurinko ei paista!Niinkuin tässä joku jo sanoikin,voi aivoveritulppa tulla ihan muillekin,kuin sydänvikaisille.Missään kohtaa raskautta ei verenohennuslääkitystä lopeteta,se vaan vaihtuu toiseen,joka on tälle sikiölle parempi!Itse olen ainakin jatkuvasti kontrollissa sekä sydän,että äitiyspolin puolella.Lääkärit ovat sanoneet,että mitään seitsemää veljestä ei suositella,mutta tietävätpä he äitejä,jotka omaavat keinoläpän ja joilla kolme tervettä lasta!Jos joku olisi mulle aikanaan tullut sanomaan,että olen tavattoman itsekäs,kun haluan lapsen,vaikka en ole perusterve,olisin kyllä vetänyt tätä ihmistä kuonoon!Ei kenelläkään ole valtaa tulla toisen ihmisen ratkaisuja arvostelemaan!Voimia tämän äidin omaisille ja lapselle paljon enkeleitä matkan varrelle!

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin:
Tunsin kyseessä olevan naisen ja toivoisin että hänen perheelle ja vauvan isälle annettaisiin rauha surra..ei ole kenenkään viisasta ruveta täällä yleisesti spekuloimaan tilannetta..
Jokaisen oma asia lapsen saanti..
Miettikää oikeasti omalle tai läheiselle sama tilanne ja miettikää olisiko teistä mukava lukea täällä teidän asioita samalla kohdalle sattuessa, joten nyt jokainen itseensä..!!!
Rauha hänen muistolleen..ja enkeleitä lapsen matkalle..!

Olet niin oikeassa, iso peesi.

kuulin myös, nurmeksesta lähtöisin,

Se, että onko aivosolujen toiminta tärkeimpää kuin esim. sydänsolujen toiminta, on ihmisen päätetty juttu.

Minä näen ihmisen kuolleeksi vasta sitten, kun ihmistä ei voida keinotekoisesti pitää hengissä. Ihmistä ei siis voida pitää letkuissa ja hengityskoneessa siten, että ihminen "eläisi" eli keho toimisi.

En tiedä miten aivokuolleen kuolio aivoissa estettäisiin. Voisiko sen estää leikkauksella, mikä onnistuu esim. jalan kuolioissakin. En ole tutkiva lääkäri, enkä siten asiasta tiedä. Mutta se, että joku paikka menee kuolioon, ei välttämättä tarkoita, että koko ihminen _vielä_ olisi kuollut. Toki se voi viedä kuolemaan, sitä en kiistä.
Todella pelottavaa on arvailusi siitä miten ihminen toimii, kun toimii eli on elossa.
En tiedä miten aivokuolleen kuolio aivoissa estettäisiin.
Aivokuolemassa aivojen toiminta on peruuttamattomasti loppunut, vaikka sydän ja verenkierto vielä toimivat. Aivokuolemassa aivojen sähkötoiminta ja refleksit lakkaavat täydellisesti/pysyvästi. Myös hengitys on lakannut, jolloin tilaa voidaan pitää yllä ainoastaan hengityskoneen avulla. Aivokuolema voi johtua koko aivoihin kohdistuneesta vammasta tai paikallisesta vauriosta aivorungossa.
Aivokuolema ei ole kuolio.

Pähkäilet kummat solut on tärkeämpiä; aivosolut vai sydänsolut. Onko nämä jotenkin verrattavissa toisiinsä?
Kannattaisi varmaan käyttää tämäkin aika asioiden selvittämiseen sen sijaan, että jaat täällä "tietoa", jonka joku voi ottaa tosissaan.

Minä näen ihmisen kuolleeksi vasta sitten, kun ihmistä ei voida keinotekoisesti pitää hengissä. Ihmistä ei siis voida pitää letkuissa ja hengityskoneessa siten, että ihminen "eläisi" eli keho toimisi.

Aivot määrää toimiiko keho eli ei. Aivot on ihmisen kovalevy.
Miten määrittelet ihmisen, joka on halvaantunut, mutta aivot toimivat, hengitys kulkee ja sydän sykkii? Onko hän sinulle kuollut, koska keho ei toimi?

Ihmistä voidaan pitää henkityskoneessa keinotekoisesti elossa, jos tarvetta on, mutta kun koneet sammutetaan, ihminen on kuollut.
Kuolleen määritelmä on hyvin yksinkertainen. Jos ihminen ei hengitä, hän on kuollut. Keinotekoisesti ihmistä voidaan pitää hengissä hengityskoneen avulla.

Raajan esim. jalan kuoliota ei voi mitenkään verrata aivokuolleen potilaan tilaan.
Ilman aivotoimintaa ihminen voi olla jollakin tavalla elossa, edellyttäen, että hän saa happea. Jalan kuoliossa ihminen on edelleen elävä ihminen, jolla on kuolio jalassa -> amputointi.

Mitä ihmeen kouluja te olette käyneet, kun ei edes tällainen perusasia ole selvinnyt? Milloin ihminen voidaan julistaa kuolleeksi? Ottakaa selvää.
Jos joskus joudutte elvyttämään jotain ihmistä, toivon totisesti, että se en ole minä.

MInä ymmärrän tuota kuollutta naista. Ymmärrän, itsekin olisin tehnyt mitä vaan saadakseni lapsen, vaikka se olisi tarkoittanut oman hengen menettämisen uhan. TUossakin se oli vain riski, mutta lopputulosta ei voitu ennustaa etukäteen. Olisin ottanut tietoisen riskin.

Tässä on todellakin aikamoinen ristiriita.
Nainen haluaa oman lapsen, vaikka henki menisi? Miten kuollut äiti voi nauttia omasta pikkuisestaan? o_O

Täällä on ilmeisen monta lasta, jotka ovat synnyttäneet lapsia, ajattelematta lapsen tulevaisuutta. Nämä äidit eivät ole epäitsekkäitä, he osoittavat äärimmäistä itsekkyyttä. He ovat valmiita vaarantamaan sekä lapsen että oman henkensä.
He eivät ajattele, että lapsi voi joutua synnytyksessä tai jo ennen sitä hengenvaaraan äidin itsekkyyden takia.

Todella hurjaa luettavaa.

Yhteistyössä