Aivopieru lapsettomuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sophia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sophia.

Vieras
Hienoa että meillä on kaksplus jonne voi laukoa aivopierujansa.

Erästä keskustelua tuolla toisaalla lukiessani tuli eräästä kommentista ajatus mieleeni. Siinä mietittiin, että miksi pariskunta, jolla on kaikki asiat kondiksessa, on työt, koti, rahaa pahemmankin päivän varalle, pitkä parisuhde, hyvä avioliitto jne. joutuu odottamaan lasta monta vuotta. Siis lapsettomuudesta kyse. Että yritetään vuosia luonnollisesti ja lääkkeillä ja hoidoilla ja poppakonsteilla eikä sittenkään välttämättä tule lasta.

Ja sitten sellaiset pirkot, jotka jakavat looraansa jokapertille, ja jotka ovat (täysin) kykenemättömiä huolehtimaan lapsesta, pamahtavat tuosta noin vaan paksuksi harva se vuosi. Täysin kykenemättömiä: viinaa, huumeitakin, lääkkeitä, pikasuhteita, hälläväliä -elämää.

Onko tässä kyseessä jokin luonnon oma juttu, jossa yhteen naaraaseen on 10 urosta laskenut siemenensä, ja on muodostunut kilpailutilanne (koska pimpsaloorassa on 10 eri uroksen siemenet (hajut ja kemialliset yhdisteet ja hajoamistuotteet jäljellä) niin tästä cocktailista ne saavat jonkinlaisen kilpailuvietin ja siittiöt pääsevät sinnikkäämmin sen munasolun luo, koska kilpailutilanne! Ja todennäköisyys hedelmöittymiselle on paljon suurempi.

Saitteko selvää?

Jos taas on yksi pirkko ja yksi pertti ja 10 vuotta pertti on laskenut siemeniänsä pirkkoon, niin eipä siellä mitään kilpailutilannetta ole. Eikä tule vauvaakaan?

Toki tässä on nyt todennäköisyyslaskelmillensakin oma prosenttinsa. Kymmenen pertin joukosta varmasti löytyy jo se yksi pertti, jonka siemen on yhteensopiva pirkon munasolun kanssa. Mutta jos tätä ei nyt oteta huomioon, vaan pelataan hajuilla, hormoneilla, kemiallisilla yhdisteillä ynnä muilla kehon eritteillä.

Toki tässä on nyt todennäköisyyslaskelmillensakin oma prosenttinsa. Kymmenen pertin joukosta varmasti löytyy jo se yksi pertti, jonka siemen on yhteensopiva pirkon munasolun kanssa. Mutta jos tätä ei nyt oteta huomioon, vaan pelataan hajuilla, hormoneilla, kemiallisilla yhdisteillä ynnä muilla kehon eritteillä.

Haloo. Miksi pitäisi miettiä kilpailutilannetta, kun on kertakaikkiaan ilmeistä, että tuollainen äärimmäinen elämäntapa eliminoi miehestä johtuvan lapsettomuuden ongelman.

Niii onhan nämä mielenkiintoisia juttuja...
Vai onko ne e-pillerit sekottanu pirkon ja pertin valitsemaan väärän parin itselleen. Ja vähintäänkin jos niitä pertin siemeniä on jo 15vuotta lykitty sisään, nii pertin siittiöt jo kuvittelee, että tää on jo ihan nähty juttu. Kyllä tästä pesästä olis muutama jälkeläinen jo tullu jos ois tullakseen, tai luulevat että onkin jo tullu kun 15vuotta harrastettu seksiä eikä siittiöt ymmärrä mitä pillerit on. Uutta jälkeläistä, geenien laajentamista vois jo pertin siittiöt harkita. Tai toisaalta pertin siittiöt voi kuvitella 15 vuoden jälkeen, ett tämä kohtu tarvii jo lepoa.

Kun taas toisaalta avoimienovien loora-pirkot eivät käytä hormoonallisia ehkäisyjä, eli ovat herkempiä heille sopiville miehille. Ja toisaalta nämä joka-pertit saattavat tarjota yösijan, makkaraperunat, tai viinahörpyn, nii nainen kokee kiitollisuutta miehelle, pitää tätä hyvänä elättäjänä, täydellisenä isänä ;) kyllähän sellaselle kannattaa sukua jatkaa

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Ei se munasolu ole mikään munalukko johon sopii vaan joku tietty siemenavain. Se on ihan lievästi yleistämistä prosessista missä on monta muuttujaa.

Jonkin verran biologian tunneilla olisi voinut kuunnellakin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Jos luonto ei ole tarkoittanut, että kunnialliset keskiluokkaiset geenit menevät eteenpäin laisinkaan?

Mistään muustahan ei voi johtua se, että parisuhteessa (ja vielä avioliitossa, kuten kirjoitit) olevat, joilla on kaikki hyvin, eivät koskaan saa lasta. Vaan kaikki lapset syntyvät sellaisille Huonoille Naisille.

Olen ollut kova jakamaan looraani ja elämäntapani ovat muutenkin olleet varsin paheelliset, mutta aina olen huolehtinut ehkäisystä hyvin. Nyt, kun olen vakiintunut ja haluaisin lasta, niin sitä ei tule. Pitää kai laittaa ukko pihalle ja jono sisään.

Olen ollut kova jakamaan looraani ja elämäntapani ovat muutenkin olleet varsin paheelliset, mutta aina olen huolehtinut ehkäisystä hyvin. Nyt, kun olen vakiintunut ja haluaisin lasta, niin sitä ei tule. Pitää kai laittaa ukko pihalle ja jono sisään.

Joo, ei niitä kyllä vakiintuneille tule. Jos olet mennyt jo naimisiin, voi olla että olet muuttunut papin aamenesta mahoksi. En tiedä auttaako siihen enää mitkään sivusuhteetkaan, mutta voithan kokeilla.

Hyvä Sophia ja kumppanit. Tämä keskustelu päästi kollektiivisti myös omat aivopieruni ja -ripulointini ilmoille ja pois mahasta kiertämästä (toivottavasit on pitkällisesti näin - samaa toivon teille kanssakulkijoille sun muille).

olen toki ollut itse elämässäni hyvin "miesten saavutettavissa", kevyet on olleet kenkäni mun - ja saanutkin kivasti, mutta nyt kun on oma ihana elämäni mies, niin olen alkanut ihmettelemään, että miten ei ole ennemmin (tai nyt myöhemmin) tullut mitään lapsiin viittaavaa. Syy voi toki olla omassa biologiassani, mutta näin nykyisenä rouvaihmisenä ihmettely on herännyt: miksi juuri ne pirkot ja pentit ja peran kaiman kummit lisääntyvät ja vieläpä vahingossa, muttei tällainen viriili/säädyllinen nainen millään?

Yhteistyössä