Ajatelkaa jos ei huomaisi moneen kuukauteen olevansa raskaana ja olisi juonut alkoholia tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViciousDream
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ViciousDream

Jäsen
09.04.2007
558
0
16
Vauva palstalla joku kirjoittaa, että huomasi vasta 5. kuulla olevansa raskaana. Oli menkat tulleet ja kierukka paikallaan. Mun sisko huomasi vasta viikolla 10 olevansa raskaana ja oli ollut kostea kesä just silloin :snotty: Mutta onneksi vauvalle ei tullut mitään. Oli kuukautiset tulleet normaalisti hänellä.Yks tuttu huomasi kansa vasta 4. kuulla että on raskaana ja oli ehtinyt viettää villiä elämää, mutta lapsi onneksi terve.

sama mulla, söin pillereitä ja menkat tuli... rupesin ihmettelemään kun otsaan tuli finnejä ja vyö kiristi.... taisin olla silloin melkein neljännellä kuulla....

Mulla kävi esikoisen aikana samoin.
Pillereitä söin, menkat tuli normaalisti...

Ja taisimme siinä välissä viettää meidän tupareitakin :snotty:

Rupesin pikkuhiljaa ihmettelemään ku ei housut mee kiinni, rintoja aristi ja mä olin kiukkuinen ku ampiainen koko aika.

Testiin tuli jo virtsasuihkussa kaks vahvaa viivaa ja neuvolassa selvisi että viikkoja oli 10.

Onneksi poika oli terve, nyt niin rakas uhma :heart:

Mun esikoinen on tällainen tapaus, meillä oli rakennusprojekti päällä, minä maalasin, tein raskaita töitä jms. Lisäksi tuli vielä tuparitkin.
Minä kuvittelin että mulla oli hormonihäiriö kun kuukautiset olivat vähäiset ja muutenkin oli outo olo. Elin kahvilla, pullalla ja tupakalla kun harvoin kerkesin laittamaan kunnon ruokaa. Stressi oli valtava kun tein kahta työtä + rakennushommia.
Ennen lääkäriinmenoa tein raskaustestin jotta voisin kertoa hälle että testi on tehty, ja sitten testi näyttikin plussaa. Viikkoja koossa päälle 10...
En lihonut ja normaalivaatteissa kuljin ilman että ne kiristi.

Hieman pelotti raskausaika, mutta poika oli ihan terve, kolmevuotiaana hänen todettiin olevan kehityksessä nelivuotiaan tasolla.

Mille viikolle asti nuo testit näyttää raskauden? Onko totta että sitä hormoonia erittyy virtsaan vain viikolle 13 asti ja jos on pidemmällä raskaana ja tekee testin, ei se enää näy?

mein luokalla ammattikoulussa aikoinaan yks tyttö kans huomas siin vaihees kun liikkeet alkoi tuntua. laihtui tosi voimakkaasti raskauden alussa ja luuli et laihtumisen vuoksi jäi menkat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mille viikolle asti nuo testit näyttää raskauden? Onko totta että sitä hormoonia erittyy virtsaan vain viikolle 13 asti ja jos on pidemmällä raskaana ja tekee testin, ei se enää näy?

Mä tein ihan kokeilumielessä kuopuksen rv.23 s-marketin Pregentin ja tupsahti heti viiva kun meni pissa ohi siitä kohdasta. Siis ihan tarkoituksella tein silloin, kun ihmeteltiin kaverin kans miksi siinä testissä kestää niin pitkään positiivisen ilmaantuminen
:D

itellä just nyt tämmönen tilanne: vauva jo 10kk. Muutamat kuukautiset tulleet. Imetän. Miehelle tehtiin sterilisaatio ja siihen on luotettu. Kolme lasta jo joten tiedän, miltä raskaus tuntuu - ja nyt tuntuu... Jos ei kuvotus mene ohi ja / tai kuukautiset ala, on lähdettävä testiä hakemaan, vaikka ajatus hullulta tuntuukin. Sterilisaatio kun on aika tuore vielä, josko joku olisi ohi vilahtanut :(. Olenko ihan ylihuolekas???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itellä just nyt tämmönen tilanne: vauva jo 10kk. Muutamat kuukautiset tulleet. Imetän. Miehelle tehtiin sterilisaatio ja siihen on luotettu. Kolme lasta jo joten tiedän, miltä raskaus tuntuu - ja nyt tuntuu... Jos ei kuvotus mene ohi ja / tai kuukautiset ala, on lähdettävä testiä hakemaan, vaikka ajatus hullulta tuntuukin. Sterilisaatio kun on aika tuore vielä, josko joku olisi ohi vilahtanut :(. Olenko ihan ylihuolekas???

Eikös se mennyt niin että kolme kk miehen sterilisaation jälkeen pitää käyttää ehkäisyä. Jostain olen lukenut sellaista.

toisilla se yksi puhdas näyte vaatii kuukauden, toisilla kolme, toisilla kuusi. kuitenkin siittiön kehitys kestää muistaakseni 3kk ja tuosta tulee tuo 3-6kk mitä useimmat suosittelee käytettävän ehkäisyä.

No mä en huomannut olevani raskaana tuon toisen kohdalla. Rakennettiin taloa ja muutettiin paikasta toiseen yms yms. Kesäaika ja saunottiin ja grillailtiin ja juomaakin (muuta kuin vettä) kului,tupakasta puhumattakaan..Mies sit hoksas yhdes vaihees kysyä että muuten,onkos sulla menkkoja ollu millon..Noh,viivahan sieltä sit paukahti ja alotin "rauhallisemman" odotuksen. Viikkoja oli 6 tai 7 silloin.

Huomasin odottavani kuopusta kun viikkoja oli 17 ja risat. Aikas monta kosteaa iltaa siinä ehtinyt viettää. Lääkärin mukaan ei mitään hätää sillä juomis määrällä, ja terve tyllerö syntyikin.

Mäkin oon kuullu ton ettei raskaustesti näyttäis plussaa enää loppuraskaudessa. Mun piti tehdä testi tuota kuopusta odottaessani, mut enpäs muistanu. Pitäsköhän toi pikkubroidin tyttis pistää tekemään testi sitten kun on jo loppusuoralla :D

Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
muten ei voi tuntea niitä liikkeitä.. no kuitenkin.. parempi olla aina juomatta, ei se niin kamalaa ole :saint: :D

Jos käytössä luotettavin ehkäisy mitä löytyy, niin ei tuu pieneen mieleenkään että vois olla raskaana... Mahdolliset liikkeiden tuntemiset pistää vaan suoliston kuplimisen piikkiin :D