Ajatteleeko jotkut ihan tosissaan, että kaikkien pitää elää parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinkkuäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinkkuäiti

Vieras
Täällä kun tekstejä lukee niin välillä tulle kirjoituksia, että kyllä kaikilla pitää olla parisuhde. Ei tunnuta millään tajuavan sitä, että kaikkia kiinnosta parisuhde ja haluavat elää yksin tai lasten kanssa. Ei kuulemma voi ihminen haluta tuollaista vaan kyllä todellisuudessa jokainen haluaa parisuhteen.

Itse kaipaan kyllä ajoittain läheisyyttä, mutta kaipaan sitä lähinnä seksin merkeissä ja seksiä voi harrastaa ilman parisuhdetta. En halua ketään miestä sekoittamaan mun ja kahden lapseni elämää. Yhden lapsen vielä haluaisin, mutta en halua ketään miestä tähän asumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29360554:
Muistatko lasten isien nimet tai ulkonän suurni piirtein?

Oletpa lapsellinen. Enhän mä kirjoittanut, että olen saanut kaksi lasta joidenkin randomien kanssa. Olen saanut lapset 11 vuotta kestäneessä suhteessa ja lapsilla on sama isä. Mun osalta on parisuhteet nähty. Eron jälkeen koitin seurustella parin miehen kanssa, mutta kun ei niin ei. Vapaudenkaipuu on liian suuri eikä vain ole miehet tuntuneet kuin kavereilta joiden kanssa harrastetaan seksiä.

Paljon parempi elää yksin kuin huonossa suhteessa. Mulla on pari pitkää suhdetta ollut ja on 2 lasta, nyt olen ollut lasten kanssa kolmistaan 6 vuotta enkä aio alkaa suhteeseen ainakaan ennen kuin lapset ovat aikuisia ja muuttaneet omilleen, jos sittenkään. Kuuleehan sitä kaikenlaisia kommentteja että pitäisi hankkia mies. Pahin kommentoija on oma isäni joka säälii naisparkoja jotka "eivät ole saaneet miestä", itse on sellainen avuton passattava tapaus josta on naiselle pelkkää vaivaa.

Tässä yhteiskunnassa se on näköjään ilmeisen poikkeavaa, jos ei vapaasta tahdosta halua parisuhdetta ja siksi se kyseenalaistetaan. Ihan samalla tavalla kuin se, jos vapaaehtoisesti on lapseton. Ihmiset ajattelemattaan painostavat.

No mä olen tänmönen poikkeus, joka mieluummin välttelee parisuhdetta. Just neljän ystävän kanssa puhuttiin asiasta ja muut mieluummin olis hyvässä parisuhteessa.

Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa! Mutta ymmärtäkää ihmiset, että se sinkkuelämä ei yleensäkään tervejärkisellä äidillä tarkoita sitä, että lapset näkee alati vaihtuvia isäehdokkaita.

20 avoliittovuoden jälkeen päästin miehestä irti, enkä todellakaan aio toista ottaa! Kaks kohta aikuista lasta meillä on, eikä kukaan tunnu erosta mitään traumoja saaneen -päinvastoin. Miehen vaihdoin koiraan niin sanoakseni :). Onko mukavampaa ja iloisempaa oliota maan päällä! Unohtaa pian jos vähän tuhahdan, heti on hyvällä tuulella ku silittää ja aina iloinen ku tulen kotiin. Sitä huvia ei mieheltä enää saanut pitkään aikaan... joten päästimme toisemme sovussa irti. Parempi elää yksin ja itsenäisesti ku olla yksinäinen liitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinkkuäiti;29360547:
Täällä kun tekstejä lukee niin välillä tulle kirjoituksia, että kyllä kaikilla pitää olla parisuhde. Ei tunnuta millään tajuavan sitä, että kaikkia kiinnosta parisuhde ja haluavat elää yksin tai lasten kanssa. Ei kuulemma voi ihminen haluta tuollaista vaan kyllä todellisuudessa jokainen haluaa parisuhteen.

Itse kaipaan kyllä ajoittain läheisyyttä, mutta kaipaan sitä lähinnä seksin merkeissä ja seksiä voi harrastaa ilman parisuhdetta. En halua ketään miestä sekoittamaan mun ja kahden lapseni elämää. Yhden lapsen vielä haluaisin, mutta en halua ketään miestä tähän asumaan.

Veikkaanpa että ne lapset on vähän eri mieltä jos kysytään haluaisko ne elää iskänkin kanssa...

Tässä yhteiskunnassa se on näköjään ilmeisen poikkeavaa, jos ei vapaasta tahdosta halua parisuhdetta ja siksi se kyseenalaistetaan. Ihan samalla tavalla kuin se, jos vapaaehtoisesti on lapseton. Ihmiset ajattelemattaan painostavat.

Vapaaehtoinen lapsettomuus on muuten toinen asia jota jotkut eivät millään ymmärrä eivätkä oikein hyväksykään. Omituista ajatella, että kaikki haluaisivat lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja minä kans;29360698:
Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa! Mutta ymmärtäkää ihmiset, että se sinkkuelämä ei yleensäkään tervejärkisellä äidillä tarkoita sitä, että lapset näkee alati vaihtuvia isäehdokkaita.

Niinpä! En mä lasten eteen tuo mitään yhden illan juttuja tai vakipanoja vaan ne tapahtuu silloin kun lapset eivät ole mun luona. 7 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen lapset ovat nähneet ainoastaan yhden seurustelukumppanin. Isäehdokkaita ei tarvita koska lapsilla on isä.

Veikkaanpa että ne lapset on vähän eri mieltä jos kysytään haluaisko ne elää iskänkin kanssa...

Miksi väänsit asian aivan väärin? Sitä paitsi kummallista olettaa, että isä ei ole kuvioissa mukana.

Lapsilla on isä jonka kanssa he elävät 2 viikkoa kuukaudesta. Lasten isän kanssa emme tule palaamaan yhteen enkä halua tähän myöskään ketään muuta miestä. Lasten kanssa on asioista puhuttu eivätkä he muista ja kaipaa aikaa jolloin äiti ja isä asuivat yhdessä. He pitäisivät sitä suorastaan omituisena koska he muistavat tämän ajan, että mä olen lasten kanssa kahdestaan ja että isän luona heillä on lisäksi vielä isän uusi kumppani ja kaksi uutta sisarusta.

Kummallinen tapa joillakin aina maalata piruja seinille ja olettaa aina sitä pahinta.

Ei mun mielestä tartte. Jotkut ihmiset (etenkin vanhempi väki maaseudulla) puhuu yhä "miehen saamisesta" ikäänkuin jos on yksin, ei olisi saanut miestä. Ja ikäänkuin se kuluisi tomaattisesti elämään olla parisuhteessa.
Lapsia en halua, parisuhteessa voisin olla ehkä vielä joskus, mutten välttämättä asua yhdessä.

mitä sitten kun lapset lentää pesästä?Vietät yksinäisiä iltoja,yksinäisiä jouluja.Ja joskus tulee päivä kun kulahtanut toosasikaan ei enää kelpaa kellekkään randomille..

Ei kai kaikkien tarvitse? Mutta musta ainakin on kiva, ku on oma kumppani, niin tiedän saavani hellyyttä ja rakkautta ja haleja, eikä tarvitse säätämöidä jonkun satunnaisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä tähtäin;29360916:
mitä sitten kun lapset lentää pesästä?Vietät yksinäisiä iltoja,yksinäisiä jouluja.Ja joskus tulee päivä kun kulahtanut toosasikaan ei enää kelpaa kellekkään randomille..

Miksi olet noin ilkeä? Onhan mulla ystäviä ja sukulaisia, en mä yksinäinen ole. Lapsetkaan tuskin mua hylkää vaikka muuttavatkin pois jossakin vaiheessa, en mäkään ole omia vanhempiani jättänyt elämästäni pois.

Seksin harrastaminen vähenee ja loppuu jokaisella ihan luonnollisesti jossakin vaiheessa, myös sulla. Eikä sun toosasi yhtään sen vähemmän kuluneempi varmaankaan ole kuin mun. Sori, mutta oli pakko vastata samalla mitalla takaisin.

[QUOTE="A p";29360934]Miksi olet noin ilkeä? Onhan mulla ystäviä ja sukulaisia, en mä yksinäinen ole. Lapsetkaan tuskin mua hylkää vaikka muuttavatkin pois jossakin vaiheessa, en mäkään ole omia vanhempiani jättänyt elämästäni pois.

Seksin harrastaminen vähenee ja loppuu jokaisella ihan luonnollisesti jossakin vaiheessa, myös sulla. Eikä sun toosasi yhtään sen vähemmän kuluneempi varmaankaan ole kuin mun. Sori, mutta oli pakko vastata samalla mitalla takaisin.[/QUOTE]

Olen vain seurannut äitini elämää,jolla sama asenne kuin sulla.Toki äitini on elämässäni mutta ei tietenkään joka päivä,sillä mulla on ihan oma perhe.On hänelläkin ystäviä,mutta ei tapaa heitä joka päivä.Joulua ei vietä meidän kanssamme koska ei tule toimeen mieheni kanssa.Viettää joulun yksin.Tarkoitin tuota toosajuttua sillä,että vanha kurttunen 60+ ei ehkä ole enää kuuminta hottia miesmarkkoinoilla,sen sijaan vakikumppanille vaimo kelpaa vanhanakin kun tuntee ihmisen syvemmin kuin vain kuoren perusteella.

[QUOTE="A p";29360792]Niinpä! En mä lasten eteen tuo mitään yhden illan juttuja tai vakipanoja vaan ne tapahtuu silloin kun lapset eivät ole mun luona. 7 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen lapset ovat nähneet ainoastaan yhden seurustelukumppanin. Isäehdokkaita ei tarvita koska lapsilla on isä.[/QUOTE]

Miehet ovat siis sulle leluja.Oletko feministi?

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä tähtäin;29360991:
Olen vain seurannut äitini elämää,jolla sama asenne kuin sulla.Toki äitini on elämässäni mutta ei tietenkään joka päivä,sillä mulla on ihan oma perhe.On hänelläkin ystäviä,mutta ei tapaa heitä joka päivä.Joulua ei vietä meidän kanssamme koska ei tule toimeen mieheni kanssa.Viettää joulun yksin.Tarkoitin tuota toosajuttua sillä,että vanha kurttunen 60+ ei ehkä ole enää kuuminta hottia miesmarkkoinoilla,sen sijaan vakikumppanille vaimo kelpaa vanhanakin kun tuntee ihmisen syvemmin kuin vain kuoren perusteella.

Uskomatonta. Jos sun äitisi elämä on tuollaista niin kaikkien muidenkin parisuhteettomien on? Eikä yksin oleminen ole mitään onnetonta vaan mä ainakin välillä nautin kun saan olla täysin yksin.

Älä sä mieti mun seksin saamisia 60+ iässä kun en mieti mäkään asiaa johon aikaa vielä yli 30 vuotta. Yhtä hyvin sä voit tulla jätetyksi ja vaihdetuksi nuorempaan naiseen, kun kerran nyt tälle linjalle lähdettiin.

Ihmisten on vaikea ymmärtää massasta poikkeavuutta. Mä elän ilman parisuhdetta ja ilman seksiä, kumpaakaan ei ole koskaan ollut ja ihan tyytyväinen elämääni olen. Tosin joskus tahtoisin myös parisuhteen ja perheen, mutta onnellisuuteni ei ole kenestäkään miehestä (tai naisesta) riippuvainen enkä tahdo harrastaa yhden illan juttuja tai olla väkisin "vaan jonkun" kanssa. Monien mielestä on ihan kummajainen ellei harrasta edes niitä irtosuhteita mikäli ei ole kumppania. Mun mielestä on kummallista hyppiä suhteesta toiseen siksi, ettei osaa olla yksin.

[QUOTE="A p";29361289]Uskomatonta. Jos sun äitisi elämä on tuollaista niin kaikkien muidenkin parisuhteettomien on? Eikä yksin oleminen ole mitään onnetonta vaan mä ainakin välillä nautin kun saan olla täysin yksin.

Älä sä mieti mun seksin saamisia 60+ iässä kun en mieti mäkään asiaa johon aikaa vielä yli 30 vuotta. Yhtä hyvin sä voit tulla jätetyksi ja vaihdetuksi nuorempaan naiseen, kun kerran nyt tälle linjalle lähdettiin.[/QUOTE]

Toki voi,mutta en pyri siihen että elän jossain vaiheessa yksikseni.Sinulle niin näköjään käy.Joskus on kivaa olla yksin,kuten itsekin sanoit välillä.

[QUOTE="A p";29361296]Älä nyt viitsi olla noin lapsellinen. En todellakaan ole mikään feministi. Mä käytän miehiä ja he käyttävät minua, kuten yleensä on tapana seksisuhteissa. Ette te miehet mitään reppanoita ole joita pitäisi sääliä kun muka naiset vain käyttävät hyväkseen.[/QUOTE]

Mutta esineellistät miehen,se on sulle vaan se kyrpä.

Yhteistyössä