Ajatteleeko ystäväni lastaan olenkaan vai vain itseään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi toista :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi toista :(

Vieras
Hänellä on 2 vuotias ihana poika :) Poika on hoidossa jatkuvasti...:( milloin missäkin, siis ja todella useasti. Saattaa olla viikonkin poissa kotoa...:( Sitten kun poika tulee kotiin niin raivoaa ja itkee vaan....?
Käy niin sääliksi...
Kysymys kuuluukin, onko poika ollut niin ikävissään kun sitten kärtyää kotiin tultuaan vai ei haluaisi tulla kotiin? Ystäväni pitää poikaa tiukassa kurissa, mihinkään ei sais koskea, eikä se saa siltä huomiota...:( Ystävälläni on pojan lisäksi toinenkin lapsi, joka täyttää pian vuoden, hän saa kyllä rakkautta paljon...

Mäkin tiedän tällasia tapauksia.. Tai sit lapsen sairastuessa se viedään sukulaisille hoitoon ettei tarvi ite olla pois töistä!

Meillä ainakin kotiin tullessa (yhdenkin yön jälkeen) ollaan vähän kiukkuisia ja mä oon ymmärtäny sen ikävän purkautumiseksi. Vaikka 8v ei sitä tunnusta niin kummasti tulee hyvälle tuulelle kun ottaa kainaloon vähäksi aikaa ja kuuntelee mitä yökylässä on tullu tehtyä. :heart:

On ihan tavallista, että lapsi protestoi kotona oltuaan hoidossa. Kotona on turvallinen paikka äksyillä, useimmiten siis ainakin.

Lapsi kun on päivän tai pidemmänkin aikaa hoidossa, hän käy mielessään läpi monenlaisia asioita ja tunteita. Eikä hän välttämättä osaa pukea niitä asioita sanoiksi, tai ilmaista niitä muutenkaan. Usein se purkautuu levottomuutena ja kiukkuisuutena.

Vaikea tohon ulkopuolisen vastata..Mun kaikki kolme rakastettua, ihanaa lastani ovat lähes poikkeuksetta itkuisia, kiukkuisia ja vaikka mitä kun tullaan päiväkodista kotiin, vaikka varmasti haluavat kotiin tulla :)

Yhteistyössä