Ajatteletko liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatuksia ajatuksia ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajatuksia ajatuksia ajatuksia

Vieras
Musta tuntuu välillä etten ole hetkeäkään ajattelematta mitään. Ajattelen liikaa asioita. Jopa esimerkiksi elokuvan aikana mietin kaikkea, tartun mielessäni kaikkiin pieniin yksityiskohtiin, olen muutenkin hirveä pilkunn*ssija ja kaikki kirjoitusvirheet hyppivät silmille. Häiritsee kamalasti, jos huomaan jonkun ihmisen kertovan jotain asiaa, jossa on virheitä. En kyllä yleensä sano tätä ääneen. Mielessäni pyörii jatkuvasti asioita. Monesti siis ihan hyviä, haaveilen paljon, mietin joitain hyviä hetkiä, suunnittelen, kuvittelen. Mutta joskus, jos on tapahtunut jotain inhottavaa tai jokin asia stressaa, se pyörii mielessä niin, että alkaa ahdistaa. Vanhat asiat tulevat joskus mieleeni ja stressaan etukäteen asioista ja siitä, onko jollain vuosia sitten tekemälläni asialla vaikutusta johonkin tulevaisuuden juttuun, vaikkei sitä kukaan muu varmaan muistaisikaan.

Jos saan negatiivista palautetta jostain tekemisistäni, ne jäävät kummittelemaan mieleeni. Loukkaannun aika helposti. Päällepäin olen rauhallinen, mutta sisällä saattaa kiehua. Mietin paljon, mitä muut ajattelevat. Ja kyllä, mulla on ollut aina huono itsetunto, olin syrjitty koulussa ja olen alkoholistiperheestä. En tiedä onko näillä vaikutusta.

Ja te, ketkä koette ajattelevanne liikaa asioita, ihan mielenkiinnosta kysyn että millä alalla olet töissä?

Tutulta kuulostaa.

Mä oon töissä perheyrityksessä (tosin tällä hetkellä vielä lasten kanssa kotona), ja siellä teen kaikenlaista. Mulla on myös jonkin sortin keskittymishäiriö, eli välillä on vaikea tehdä samaa juttua pitkän aikaa. Omassa duunissa onkin helppo kun jos ei jaksa jotain juttua tehdä niin voi hetkeksi mennä tekemään jotain muuta. Töissä teen siis ihan kaikkea, oli se sitten siivousta, kahvin keittämistä, paperin silppuamista, lumitöitä, tietokonehommia, paperihommia, trukkihommia varastossa..

Yhteistyössä