Ajatteletko mies, että nainen ylpistyy, jos kehut tätä kauniiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marita70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marita70

Vieras
Nimim. petetty mies kertoi naisen pettäneen tätä, koska vieras mies oli kehunut. Pettämistä en puolustele, mutta olen sitä mieltä, ettei ole ihme, jos eukko jättää, ja lähtee toisen mukaan, ellei kotona saa koskaan kehuja.
Olen kahdelta eri mieheltä saanut kuulla, etteivät he voi kehua, koska silloin nainen alkaa luulla itsestään liikoja, lähtee sitten toisen matkaan. Siis mikä ihmeen logiikka näillä miehillä on?
Tajutkaa nyt pahvit, että nainen, oli sitten kuinka susiruma tahansa, haluaa kuulla, että oma mies ihailee hänen ulkonäköään.

No jos ei kauniiksi osaa sanoa, niin jotain, esim. Seksikäs. Ainakin minä joskus katson telkkarissa jotain naista, että perinteisillä mittareilla älyttömän ruma, mutta silti jotenkin tihkuu seksiä. Kuten nyt vaikka se blondi täydellisissä naisissa. En myöskään viehäty kiiltokuvamiehistä, minun kiehtovana pitämäni mies on varmaan jonkun mielestä tosiruma.. Jos sinun mielestäsi naisesi on susiruma, miksi ylipäänsä olet hänet valinnut? Oletko niitä miehiä jotka ihailevat avoimesti toisia naisia ja kehuvat ex-naisen kauneutta, kääntyvät katsomaan jokaisen pikkupimun perään, kun vaimosi vierellä itkee pahaa mieltään

Ns. Miesystäväni, totesi kerran kaverilleen "hemmetti että mä olen sulle kateellinen ku sulla on tommonen upea 20-kymppinen nainen." minä ja tuo kaunistus olimme vieressä molemmat. Tuon viisikymppisen miehen hinku nuorten kaunottarien perään on tullut esille monesti myöhemminkin. Joskus mies on sitten koittanut hyvitellä: en mä enää niiden perässä juokse. Mutta saahan sitä haaveilla lottovoitostakin.

Naiset kaipaavat siis valehtelua parisuhteessa. Totuudesta voi vaieta, jos sitä ei nimenomaan kysytä, mutta että valehtelisi kumppanilleen tämän olevan kaunis, vaikka olisi ämpäriruma, ei edusta rehellisyyttä.

Nykyiseni vaati minulta seurustelua aloittaessamme, että sanoisin hänelle rehellisesti heti, jos parisuhteemme alkaa kyllästyttää minua. Lupasin tehdä sen. Nyt kun ammoin vaatimalla vaaditun asian sitten kerroin, en suinkaan saanut kiitosta rehellisyydestä vaan itkuraivarin.

Siitä huolimatta parisuhteessa pitää olla rehellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Ns. Miesystäväni, totesi kerran kaverilleen "hemmetti että mä olen sulle kateellinen ku sulla on tommonen upea 20-kymppinen nainen." minä ja tuo kaunistus olimme vieressä molemmat. Tuon viisikymppisen miehen hinku nuorten kaunottarien perään on tullut esille monesti myöhemminkin. Joskus mies on sitten koittanut hyvitellä: en mä enää niiden perässä juokse. Mutta saahan sitä haaveilla lottovoitostakin.

Ja yhäkö jatkat tuon miehen kanssa? Minulle sanottaisiin noin tasan kerran ja se olisi sitten siinä. Saisi mies sen jälkeen alkaa etsiä itselleen 2-kymppistä kaunotarta.

Ei minua oma mies ole kehunut ulkonäköäni? En ole kuullut olevani kaunis tai seksikäs tai jotain muuta kivaa? Olen kuitenkin jotenkin ihana, mutta en vain tiedä miten. Hän usein arvostelee muita naisia. Jotkut naiset ovat samassa työpaikassa, on myös työkavereiden vaimoja soimannut tai kun on nähnyt jonkun tutun vaimon, kaupassa, kaupungilla? Ja tuntuu pahalta, kun mies arvostelee pahoin sanoin muita naisia? Ja jos mies yhtäkkiä alkaisi kehumaan minua, saatan ajatella vaikka, mistä nyt kenkä puristaa? Tai onko niin, että jos minulla nousee kusi päähän, jos mies kehuu? Eipä silti, en ole minäkään kehunut miestäni. Vaikka mies kovasti sitä toivoisi tai antaa ymmärtää. Ainakin sanoo, etten ylistä häntä. En ainakaan voi ketään toista miestä kehua mieheni kuullen? Mitä tästä voisi päätellä sitten. Mutta olen saanut kuulla muilta miehiltä, että olen hyvän näköinen ja viimeksi muutama päivä sitten eräältä nuorelta mieheltä. Ja kivalta se tuntui, mutta ei aiheuta minkäänlaisia oireita päässä, eikä huimaa enkä siltä istumalta päätyisi jonkun miehen sänkyyn vaikka kehuja tulisi liukuhihnalta..

Eihän toki sikarumaa naista pidä alkaa kaunottareksi kehua, sillä kyllä hän tietää itsekin, jollei ole kovin kaunis. Mutta jotain kivaa olisi hyvä saada kuulla silloin tällöin. Joku piirre varmasti löytyy, mitä voi kehaista. Vaikka sieviä korvia, nättiä peffaa, nättiä kampausta, iloista hymyä, hauskoja ilmeitä tms. Jos mies ei ikinä kehu mitään naisen ulkonäössä, on se tympeää. Sitten mies ihmettelee että miksi nainen lähti vieraisiin...?

Niin. Aloitukseni koski lähinnä tilannetta, jossa mies yhtäkkiä esim. vuosien mitätöinnin jälkeen kehaisee. Ja kun vastaan naureskellen, että "täh? ennenhän olet vain haukkunut", mies sitten selittää, ettei ole voinut kehua, etten ylpisty ja lähde hakemaan muuta...
Toinen tällainen tilanne sattui parisen viikkoa sitten.. ja yllätyin todella, koska olen kuullut tismalleen samat sanat ennenkin toiselta mieheltä... siis yrittääkö mies nyt epätoivoisesti valehdella saadakseen minut takaisin, vai mistä kyse?
Kyllä, minä olen liian kiltti, ehkä tyytynyt osaani, hyväksynyt rumuuteni. Välillä tuntuu että ehkä voisin vielä yrittää, välillä yritän sivuuttaa kehut ja rakkaudentunnustukset koska mies on myös väkivaltainen. Ja vaikka en tiedä aina jaksanko huomiseen, en tiedä haluaisinko kuolla väkivallan uhrina.
Tänään laitoin miehelle viestiä, piruilin jotain hänen promilleviesteistään. Ja vastaukseksi sain, että muru paa känniviestit roskiin. Joten kai on unohdettava kaikki ne rakkaudentunnustukset, jos mies niitä selvinpäin katuu.
Joten Reino rehellinen ja "miksi"? jos akkasi on ruma, mutta joku muu häntä kehuu, valehteleeko tuo toinen, vai yritätkö sinä vain alistaa ja tehdä naisellesi tiettäväksi, ettei kukaan muu häntä huolisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Moukka mies:

Ja yhäkö jatkat tuon miehen kanssa? Minulle sanottaisiin noin tasan kerran ja se olisi sitten siinä. Saisi mies sen jälkeen alkaa etsiä itselleen 2-kymppistä kaunotarta.

en tosiaan jatka. Olemme tapailleet ns. ystävinä tuon jälkeen. Enkä sitäkään ymmärrä, miksi edes yritän edes ymmärtää, ja välitän. yritän takoa itselleni päähän, että mies on kelvoton sika. Miksi en vain onnistu, minä jota pidetään kovin mustavalkoisena ihmisten suhteen.

Miehet taas tässäkin ketjussa loistavat yksinkertaisuudellaan. Mikäli siis oma nainen on oikeasti ruma niin kehua ei voi. Aivan kuin kyseisessä naisessa ei olisi mitään kehuttavaa. Jos naama nyt ei paras mahdollinen olekaan niin ehkä jokin toinen ruumiinosa on? Tai ehkä nainen on ihanan ihminen, hyvä kokki, loistava sängyssä, ihana kumppani? Vai ottavatko miehet todella kumppanikseen naisia joista eivät löydä mitään hyvää? Käyhän se tietenkin niinkin, onpahan joku sitä omaa itsetuntoa kohottamassa. Mutta kyllähän se nainen sitten helposti vieraiden matkaan lähteekin jos joku muu mies sattuu kehumaan.

Tässä asiassa on mielestäni myös aivan turha vedota siihen ettei ole rehellistä kehua rumaa naista. Jos todella on niin ettei REHELLISESTI löydä mitään kehuttavaa omasta naisestaan niin siinä vaiheessa kannattaa lähteä suhteesta ja antaa naisen etsiä joku jolta saa arvostusta.

Sinä, 38-vuotias, olet viisikymppisen vanhan ukon kanssa ja annat hänen arvostella itseäsi tuolla tavoin? Miehenhän pitäisi olla onnesta soikeana, kun hänellä on 12 vuotta nuorempi nainen. Ja vaikka olisit miestäsi vanhempikin, tuo olisi silti äärimmäisen törkeää käytöstä. Ilmeisesti kuitenkin olet kyseisen äijän kanssa edelleen? Miehesi on moukka - mutta itse olet kyllä aika säälittävä alistuessasi moiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää:

Sinä, 38-vuotias, olet viisikymppisen vanhan ukon kanssa ja annat hänen arvostella itseäsi tuolla tavoin? Miehenhän pitäisi olla onnesta soikeana, kun hänellä on 12 vuotta nuorempi nainen. Ja vaikka olisit miestäsi vanhempikin, tuo olisi silti äärimmäisen törkeää käytöstä. Ilmeisesti kuitenkin olet kyseisen äijän kanssa edelleen? Miehesi on moukka - mutta itse olet kyllä aika säälittävä alistuessasi moiseen.

Olen ihan samaa mieltä. Kuten jo aiemmin kirjoitit, onneksi et enää jatkanut suhdetta miehen kanssa. Itse en kyllä jatkaisi edes ystävinä ja itsekin ihmettelit, miksi niin teet. Voisikohan olla jopa niin, että miehellä on alemmuuskompleksi iästään, koska olet häntä niin paljon nuorempi kuitenkin? Ehkä hän sen vuoksi yrittää painaa sinua alas. Älä alistu moiseen, älä edes ystävänä.

Eräs työkaverini on nainen joka ei luule itsestään liikoja, hänellä sattuu kuitenkin olemaan aika hyvä itsetunto..ja tietää missä mennään.
Siispä..hän ei loukkaannu kun miesystävä muistaa sanoa: Sinä olet minulle maailman kaunein nainen!

Itse olen törmännyt monta kertaa siihen vaikeuteen että naiset eivät oikein osaa ottaa kehuja vastaan luontevasti. Jos kehun vaikka naisen kauneutta, takapuolta, hiuksia yms. alkaa monilla kauhea vastustus tyyliin "ei se nyt kyllä kovin kummoinen ole, voisi olla paljon...". Jos vielä yrittää sanoa kyllä pitävänsä siitä itse paljon, hetken päästä saa tuntea olevansa jotenkin outo kun pitää ihan tavallista asiaa kauniina. Koita siinä sitten kehua! Minusta kehut pitää ottaa kehuina ja olla kiitollinen. Vähän voi tietysti kursailla mutta silti pitäisi näyttää että on mielissään kehuista. Itse olen ainakin vähentänyt kehumista nykyisessä suhteessa tosi paljon kun aina saa tuntea kehuvansa jotenkin väärää asiaa tai ainakin väärällä tavalla.

Miehen entinen oli minuakin nuorempi. Ja kyllä satuttaa kuulla, kuinka kaunis ja ihana tuo exä onkaan. Totuuden nimessä on sanottava, että nuo ovat kännipuheita. Selvinpäin mies on kuin eri ihminen, ja on pahoillaan jos on loukannut. Jotenkin ne älyttömän hyvät hetket saavat aina unohtamaan nuo huonot. Nyt tosin yritän kovasti kaivella noita huonoja, etten erehtyisi tapaamaan häntä enää. Tänäänkin hän on jo ilmoittanut ikävöivänsä..
Luulen kyllä, että miehellä on jonkinlainen viidenkympin villitys, paniikki saada kokea vielä jotain niin kauan kuin pelittää. Voihan olla että minä olen sitten se hätävara, kun ei onnistakaan.. :(
Mä olen ollut aina kiinnostunut hiukan vanhemmista miehistä, koska arvostan elämänkokemusta, mutta tapaamieni viisikymppisten jälkeen alkaa tuntua, että nuo miehet jotka kiinnostuvat ja lähestyvät nuorempaa naista, ovat juuri tällaisia joille naisen nuori ikä on se itsetarkoitus, ja aina on toiveissa vielä nuorempaa ja kauniimpaa.
Jotenkin sitä kuvittelisi olevansa kaunis vanhemman miehen rinnalla, toivoisi ettei miehellä tulisi mieleenkään katsella muita. Sitä se ulkonäkönsä hyväksyminen teettää. Tulee otettua ruma mies ja sen lisäksi vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja marita70:
Miehen entinen oli minuakin nuorempi. Ja kyllä satuttaa kuulla, kuinka kaunis ja ihana tuo exä onkaan. Totuuden nimessä on sanottava, että nuo ovat kännipuheita. Selvinpäin mies on kuin eri ihminen, ja on pahoillaan jos on loukannut. Jotenkin ne älyttömän hyvät hetket saavat aina unohtamaan nuo huonot. Nyt tosin yritän kovasti kaivella noita huonoja, etten erehtyisi tapaamaan häntä enää. Tänäänkin hän on jo ilmoittanut ikävöivänsä..
Luulen kyllä, että miehellä on jonkinlainen viidenkympin villitys, paniikki saada kokea vielä jotain niin kauan kuin pelittää. Voihan olla että minä olen sitten se hätävara, kun ei onnistakaan.. :(
Mä olen ollut aina kiinnostunut hiukan vanhemmista miehistä, koska arvostan elämänkokemusta, mutta tapaamieni viisikymppisten jälkeen alkaa tuntua, että nuo miehet jotka kiinnostuvat ja lähestyvät nuorempaa naista, ovat juuri tällaisia joille naisen nuori ikä on se itsetarkoitus, ja aina on toiveissa vielä nuorempaa ja kauniimpaa.
Jotenkin sitä kuvittelisi olevansa kaunis vanhemman miehen rinnalla, toivoisi ettei miehellä tulisi mieleenkään katsella muita. Sitä se ulkonäkönsä hyväksyminen teettää. Tulee otettua ruma mies ja sen lisäksi vanha.

Aika lapsellista puhetta aikuiselta mieheltä, joka on siis 50? miksi annat itseäsi satuttaa. Kerro sille miehelle, kuinka nuoria ja kypsiä miehiä tapaat tai näet, jotka puhuvat kauniisti tai jotain sinnepäin. Taitaa olla niin, että kun olet nuorempi miestä, niin hän vähättelee sinua ja yrittää ilmeisesti saada sinut tuntemaan mitättömäksi muiden naisten rinnalla. Yleensä tuon ikäinen mies, on ruma ja käytöstavat ovat kuin jonkun koulukäymättömän ulkom. juntin puheita. Sinun täytyy ehdottomasti mennä vaikka kirjastoon ja lainata sellaisia kirjoja, joiden avulla pääset tutustumaan itseesi ja hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet. Ja joitain positiivisia mantroja lukea tai jotain kuitenkin tehdä itsesi kannalta. Aivot alkavat muuten sopeutua niihin kielteisiin sanomisiin ja alat ajatella sitten, ettei sinussa ole mitään hyvää. Mutta sen sanon, jos pystyt ajatustapaasi muuttamaan joka päivä myönteiseen suuntaan, olet jo matkalle parempaan muutokseen. Ei se tapahtu hetkessä vaan siinä menee aikaa vaikka vuosia? Mutta sinä päätät sen, haluatko muutosta elämääsi. On aika tarttua haasteisiin ja katsomaan millaisia muutoksia tulee tapahtumaan tulevaisuudessa?? onnea matkaan..

Tulee nyt väkisin mieleen että mies joka ottaa itselleen "susiruman" naisen on joko itse myös todella ruma tai omaa erittäin huonon itsetunnon. Miksi ihmeessä joku alkaisi suhteeseen ihmisen kanssa joka on hänen mielestään ruma? Ellei sitten ajattele itse olevansa niin ruma ettei voi parempaakaan saada... Sitäpaitsi kauneus on katsojan silmässä. Joku joka minun mielestäni on todella ruma nainen (esim CLaudia Schiffer) voi toisen mielestä olla mielettömän kaunis ilmestys. Eli jos naisesi on mielestäsi ruma niin varo vain, ehkä hän löytää itselleen miehen jonka mielestä hän on se kaikkein kaunein. Sitten on turha enää kitistä.

Itse olen siinä onnellisessa asemassa että poikaystäväni kehuu minua nätiksi ja söpöksi aika usein. Pakko sanoa että on todella mukavaa kuulla että hän pitää ulkonäöstäni. Ja omastakin mielestäni olen ihan suloisen näköinen. Sellaista miestä en ottaisi joka ei osaisi arvostaa ulkonäköäni tai jonka ulkonäköä en itse arvostaisi.

No en minä ainakaan halua, että mies jatkuvasti kehuis mun ulkonäköä. Kyllä se minua rakastaa, tiedän sen ilman, että on jatkuvasti toitottamassa kuinka ihana ja söpö ja kaunis olen. Ja minäkään en jatkuvasti ylistä hänen ulkonäköään.
Itselleni ainakin tulee vaivautunut olo, jos toinen rupeaa kehumaan.

Aikoinaan mulla oli yksi kaveri, jonka mies sitä ylisti mullekin jatkuvasti tyyliin: Eikös tuo X olekin kaunis, Voi että kun tuo X on niin kaunis! Siis voi jeesus! Teki mieli sanoa, että ei tuo nyt kovin kummonen oo, ihan niin kuin minunKIN olisi pitänyt häntä ruveta kehumaan. ÄLLÖÄ...

Mutta omasta mielestäni sellanen jatkuva kehuminen ja ihailu on jotenkin ällöä. Mulle riittää kun toinen sanoo, että rakastan sua, ja kyllä sen huomaa katseesta että sitä toista miellyttää oma ulkonäkösi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvi kehua.:
No en minä ainakaan halua, että mies jatkuvasti kehuis mun ulkonäköä. Kyllä se minua rakastaa, tiedän sen ilman, että on jatkuvasti toitottamassa kuinka ihana ja söpö ja kaunis olen. Ja minäkään en jatkuvasti ylistä hänen ulkonäköään.
Itselleni ainakin tulee vaivautunut olo, jos toinen rupeaa kehumaan.

Aikoinaan mulla oli yksi kaveri, jonka mies sitä ylisti mullekin jatkuvasti tyyliin: Eikös tuo X olekin kaunis, Voi että kun tuo X on niin kaunis! Siis voi jeesus! Teki mieli sanoa, että ei tuo nyt kovin kummonen oo, ihan niin kuin minunKIN olisi pitänyt häntä ruveta kehumaan. ÄLLÖÄ...

Mutta omasta mielestäni sellanen jatkuva kehuminen ja ihailu on jotenkin ällöä. Mulle riittää kun toinen sanoo, että rakastan sua, ja kyllä sen huomaa katseesta että sitä toista miellyttää oma ulkonäkösi.

Eihän sitä omaa siippaa nyt muille tarvitse kehua! Mutta tämä oli tyypillinen esimerkki suomalaisesta naisesta joka ei osaa ottaa kehuja vastaan vaan vaivautuu jos oma mies kehuu. Suomalaisille niin tyypillistä. Miksei voitaisi opetella (niinkuin useissa muissa kulttuureissa) sanomaan vain "kiitos" kun joku sanoo kohteliaisuuden, olipa kysy omasta tai vieraasta miehestä tai vaikka ystävästä.

Suomalainen sananlasku: Kissa kiitoksella elää.
Toinen suomalainen sananlasku: Kukapa se kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?

Oma mielipide: Kun kissa nostaa häntänsä, niin mitähän mahtaa näkyä?

Jos kumppani kehuu, pysyy varmemmin uskollisena ja kotona kuin jos ei kehuta. Mikähän logiikka sellaisilla ihmisillä päätä pakottaa, jotka toisin ajattelevat...

Tämä asia on minua aina kummastuttanut. Meillä kotona kehutaan ja palvotaan puolin ja toisin ja on ihanaa olla uskollinen. Ei tule mieleenkään lähteä ruinaamaan kiitoksia ja kehuja vielä ulkopuolisilta.

Ja kehuja pitää osata ottaa vastaan! Olen kai itse vähän epäsuomalainen, kun kehun mielelläni yleensäkin ihmisiä, sekä naisia että miehiä ja osaan myös ottaa luontevasti positiiviset asiat kiittäen vastaan. Ei tulisi mieleenkään alkaa vähätellä itseä, jos joku jotakin kehaisee. Sanon kauniitsi kiitos ja hymyilen ystävällisesti. Kehun myös muita naisia ulkonäöstä, uusista vaatteista, kampauksesta jne. Ei ole minulta pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Logiikka:
Jos kumppani kehuu, pysyy varmemmin uskollisena ja kotona kuin jos ei kehuta. Mikähän logiikka sellaisilla ihmisillä päätä pakottaa, jotka toisin ajattelevat...

Tämä asia on minua aina kummastuttanut. Meillä kotona kehutaan ja palvotaan puolin ja toisin ja on ihanaa olla uskollinen. Ei tule mieleenkään lähteä ruinaamaan kiitoksia ja kehuja vielä ulkopuolisilta.

Ei mun ainakaan tee pätkääkään mieli pettää tai edes katsella muita miehiä, vaikkei ollakaan jatkuvasti kehumassa miten ihku se toinen on ja palvota maata jalkojen alla.
Olen aina ollut uskollinen, enkä edes haluaisi että mua jatkuvasti kehutaan.
En ruinaa kiitoksia enkä kehuja, toimivassa parisuhteessa mun mielestäni ei tarvi kiitellä ja kehua, sillä se rakkaus on ja pysyy ilman kehuskeluakin.Näin ainakin meillä.

Eihän sitä tietysti jatkuvasti tarvitse kehuskella. Mutta jos oma kumppani ei ikinä ole sanonut mitään positiivista, muista naisista kylläkin, ei siinä tarvitse ihmetellä jos nainen alkaa harkita miehen vaihtamista. Ja tuo miesten logiikka, että jos naista kehuu, se nousee päähän ja silloin nainen etsii toisen, ei kyllä mene mulla jakeluun millään. Kun nainen saadaan pitämään itseään rumana, se pysyy paremmin kotona?

Yhteistyössä