Ajattelin jättää pillerit pois salaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei_vain_haaveissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="xxx";24816763]Suosittelisin ennemminkin tälläistä. Istutat miehen sohvalle. Kerrot että sinä haluat lapsen etkä enää aio käyttää ehkäisyä. Näin ei jää ainakaan miehelle mitään epäselväksi. Varmistat vielä että mies ymmärtää asian.
Sen jälkeen saa mies käyttää ehkäisyä jollei vauvaa halua.[/QUOTE]

Miltäs tämä ap kuulostaisi?

jokainen saa itse päättää siitä haluaako tulla vanhemmaksi vai ei, sitä päätöstä ei tehdä salaa toiselta. jos yhteisesti on sovittu ehkäisystä niin että sinä hoidat sen, niin vähintä mitä voit tehdä on sanoa toiselle ettet aio enää ehkäisyä käyttää.

jos lapsen saanti on tärkeämpi sinulle kuin puolisosi, kuten linkitetyn jutun naiselle, niin jätä sitten suoraan puolisosi jos asiasta keskusteleminen ei tuota sinulle tyydyttävää tulosta.

asian voi kääntää niinkin että entä jos miehesi menisi salaa sterilisoimaan itsensä, kertomatta sinulle, olisitko pettynyt? Jättäisitkö miehesi saman tien? Ja tässä ei edes puhuta saman tasoisesta asiasta, se että tekee lapsen on isompi asia kuin että hoitaa niin ettei voi saada lapsia. Mutta voisin silti lyödä vetoa että suurin osa tilanteessasi olevista naisista eroaisi miehestä joka niin tekisi.

Osittain. Kyllä hän sen tietää siis.Ja varoitin jo etukäteenkin,että niin voi käydä,koska oon "unohtanut" ottaa muutaman pillerin.

Aika muunneltu totuus..... Minusta on ihan eri asia, että unohtaako ne pillerit ihan oikeesti vaiko tahallaan. Eli miehesi ei kuitenkaan tiedä, että jätit suunnitellusti pillerit ottamatta?

Sinänsä reilua, jos olet miestä etukäteen varoittanut. Varsinkin jos olet varoittanut sen verran ajoissa, että miehellä on ollut mahdollisuus hankkia lisäehkäisy, jos hän ei missään nimessä olisi lapsia halunnut.

Tuttavani kertoi kuinka hänen ystävälleen kävi ikävästi.
Nainen halusi lapsen ja mies ei, nainen jätti pillerit pois ja tuli raskaaksi.
Kun oli se 3kk keskenmenon riski ohitse niin nainen tunnusti miehelleen että hups kävi vahinko.
Mies samana iltana ilmoittaa että hän sitten lähteekin työkomennukselle 2vuodeksi ulkomaille
(en muista maata mutta ei siis mikään naapurimaa kyseessä)
Tämä nainen sitten itkee kuinka jättää hänet ja tulevan lapsensa :(

Itse "tiedän" siis ulkonäöltä tämän naisen ja kovasti tuntuu olevan rankkaa kun on yh- ja kovin katkeran oloinen on miehelleenkin.
Toisaalta hyvä että en kuulu samaan tuttavapiiriin, minä ja suuri suuni saattasin sanoa parikin suoraa ja valittua sanaa.

Minä pitäisin tuollaista pahempana loukkauksena kuin pettämistä (siis jos olisin mies) enkä usko että pystyisin antamaan anteeksi tai luottamaan enää. Minusta tuo on ihan pahimpia mahdollisia tekoja puolisolle, sekä lapselle. Älä tee niin, vaan puhu miehelle rehellisesti ja jos se ei auta, sinun on tehtävä ennen pitkää valintoja.

Voihan toki käydä toisin, siis että mies oppisikin ajan kanssa rakastamaan lasta MUTTA mietipä lapsen kannalta: ensinnäkin hänellä on oikeus siihen, että molemmat vanhemmat ovat halunneet lapsen ja sitoutuneet siihen, toisekseen hän saattaa jäädä isättömäksi jos jäät kiinni ja puolisosi jättää sinut. Tai ehkä pahin vaihtoehto, mies jää velvollisuudentunnosta, mutta ei opi ikinä suhtautumaan tähän lapseen rakastavasti ja se jättää ikuisen arven lapseen.

Itselläni on vähän samanlainen tilanne, mies ei halua lisää lapsia ja minä haluan vahvasti. Ei tulisi mieleenkään edes harkita tuollaista, en pystyisi katsomaan itseäni peiliin enää ikinä. Minä vaan toivon, että aika muuttaa miehen mielipiteen ja jos ei, minun on sitten tehtävä omat ratkaisuni.

Yhteistyössä