Ajattelinpa vähän avautua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näinpä nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näinpä nyt

Vieras
Ensinnäkin ärsyttää tietynlaiset kolmekymppiset sinkut, jotka ovat niin itsenäisiä, että! Jos erehtyy ajattelemattomasti sanomaan esim. tyyliin, sitten kun sulla on lapsia tai perhettä jne. niin kauhea paasaus siitä, että kuule ei kaikki halua lapsia! No kyllä kai mä sen tiedän, enmä tarkoita että kaikki haluais tais sais, en vaan aina muista käyttää sanaa JOS. Sinkut, etenkin siis naispuoliset ovat niiiiiin herkkiä ja joskus tuntuu, että kovin katkeria.
Kyllä mäkin joskus kadehdin sinkkuelämää (mutta onneks vaan hetken =) )

Toiseks mua ärsyttää toinen ryhmä, eli lapsettomat; mulla on lähipiirissä kaks ja ärsyttää kun niiden kans pitää olla niin hemmetin varovainen sanoissaan, ettei saa taas saarnaa, että kaikki ei voi saada ja lapsia saadaan, ei tehdä. Hitto mun mielestä niitä just tehdään, ei se toivominen pelkästään anna sitä lasta! Ja hitto kun ei saa olla onnesta soikeana omasta lapsesta tai toisen odotuksesta, pitää aina ajatella näitä lapsettomia. Tai ei ole mitään oikeutta valittaa raskauden tuomista vaikeuksista, kun pitää olla onnellinen, että ylipäänsä voi tulla raskaaksi. Eikä missään nimessä saa toivoa edes tervettä lasta, pitää tyytyä siihen mitä saa. Eikä myöskään saa valittaa uhmaikäisen tempuista kun taas piäää vaan olla onnellinen lapsesta, mutta ei kuitenkaan niin onnellinen, että se loukkais =/

Joo, ja en edes voi kuvitella miltä tuntuu, kun ei saa biologista lasta. Yhtään siis väheksymättä heitä. Ärsyttää vaan, että "se jo onni on, sen kätkeköön ;)"

Mä voin kuvitella hyvn tämän kirjoituksen perusteella, että sä olet niitä ihmisiä, jotka rivien välistä tökkii tosi ilkeästi kaikkia sellaisia, jotka on valinneet toisin kuin sinä.

Anna mä arvaan, sä olet ehkä itseltäsikin salaa kateellinen ainakin sinkkuystäviesi vapaudesta tehdä mitä ja milloin niitä itseä huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mä voin kuvitella hyvn tämän kirjoituksen perusteella, että sä olet niitä ihmisiä, jotka rivien välistä tökkii tosi ilkeästi kaikkia sellaisia, jotka on valinneet toisin kuin sinä.

Anna mä arvaan, sä olet ehkä itseltäsikin salaa kateellinen ainakin sinkkuystäviesi vapaudesta tehdä mitä ja milloin niitä itseä huvittaa.

Päinvastoin, mun mielestä jokainen saa elää kuten huvittaa. Ja tiedän, että onnea saa muutenkin kun hankkimalla kaks lasta, miehen, talon ja kultaisen noutajan. En mä itsekään aina niin onnellinen ole. Mutta kuitenkin erittäin tyytyväinen omaan elämään. Tietysti joskus kaipaan vapautta, mutta siihen riittää mulle ilta kavereiden seurassa, ilman perhettä. Ja mä kyllä saan tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Perhe ei ole mulla esteenä.

Mun mielestä juuri esim. nämä tietynlaiset sinkut ovat niitä, jotka tökkii tosi ilkeästi niitä jotka ovat valinneet sen "perinteisemmän" perhe-elämän...

Mä en ymmärrä mitä järkeä on sanoa "ymmärrät sitten kun sinulla on lapsia". Voi luoja miten typerä fraasi, kun niitä lapsia ja äitiyksiäkin on erilaisia. Eikä kaikki halua lapsia!

Täysin samaa mieltä lapsettomista.

Kaikkien pitää aina ja joka sanomisessa muistaa, että he EIVÄT voi saada lapsia. Lisäksi eivät voi olla onnellisia muiden puolesta vaan kaikkien raskaudet, lapset jne on heiltä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä en ymmärrä mitä järkeä on sanoa "ymmärrät sitten kun sinulla on lapsia". Voi luoja miten typerä fraasi, kun niitä lapsia ja äitiyksiäkin on erilaisia. Eikä kaikki halua lapsia!

Kun olen joskus vahingossa sanonut, että sitten kun sulla on lapsia, olen sanoneut sen ajattelemattomasti, enkä ole tarkoittanut, että juuri tuo henkilö tulee varmasti saamaan lapsia. Ei mulla ole ollut tarkoitus loukata läheistä.

Enhän mäkään suutu heti, jos joku kyselee multa vaikka miten jaksan olla kotona lapsen kanssa tai kun saan kommentteja tyyliin "kyllä sulla tulee rankkaa, kun saatte toisen, et sä voi mitenkään selvitä siitä"...

Joo, tuo on niin vittumainen ja ylimielinen kommentti, että sellaisen sanojalle ilkeily on enemmän kuin suotavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä ymmärrän kyllä mitä ap tarkoittaa...

ja six mä en puhu sinkku kavereiden enkä sinkku työkavereiden kanssa ollenkaan lapsista/lapsistani. Kaverini jotka eivät voi saada lapsia ovat kaikonneet ihan omasta tahdostaan silloin kun sain ensimmäisen lapseni ja heillä on oikeus siihen ja itseäni se helpotti kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja böö:

Joo, tuo on niin vittumainen ja ylimielinen kommentti, että sellaisen sanojalle ilkeily on enemmän kuin suotavaa.

Riippuu varmaan ihmisestä kuka sen sanoo ja miten. Koska onhan se totta, ethän sä voi tietää elämästä lapsen kans ennenkuin sulla on sellainen. Samoin, kun perheellinen ei voi tietää miltä tuntuu elää aikuiselämä ilman lasta tai perhettä.

Mä ajattelin monista asioista erilailla, kun nyt kun on lapsi. Sehän on ihan selvä asia. Muutokset elämässä muuttavat ihmistä.

Onko se nyt niin vittumaista sitten kuitenkaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä ymmärrän kyllä mitä ap tarkoittaa...

ja six mä en puhu sinkku kavereiden enkä sinkku työkavereiden kanssa ollenkaan lapsista/lapsistani. Kaverini jotka eivät voi saada lapsia ovat kaikonneet ihan omasta tahdostaan silloin kun sain ensimmäisen lapseni ja heillä on oikeus siihen ja itseäni se helpotti kovasti.

Mä olen myös kovasti alkanut varomaan puhumaan lapsestani tai raskaudestani ystävieni kanssa jotka ovat lapsettomia. Tietty vastaa, jos kysytään. Toisaalta musta on myös outoa jos vanhoja ystäviäni ei enää kiinnosta minun elämäni (johon kuuluu lapset), osaan mä muustakin puhua kuin lapsista. Kiinnostaahan muakin sen sinkun tai lapsettoman elämä.

Ap puhuu asiaa. Vaikka kuinka sydämestään toivoisi lapsettoman ystävän/läheisen saavan lapsen, ei sille asialle mahda meikäläinen mitään. Tahallista loukkaamista on tietysti vältettävä, mutta kyllä silti pitää saada nauttia omasta raskaudesta, vauvasta ja vielä siitä murkkuikäisestäkin.

Läheisin lapseton (meidän vinkkelistämme nähden) on miehen veli, joka kovin hartaasti haluaisi vaimonsa kanssa oman lapsen. Meille se onni suotiin, ja tunteet olivat ristiriitaiset. Ilo raskaudesta oli suuri, ja samalla oli jotenkin kurja fiilis - vaikkei meidän vauvamme ollutkaan heiltä pois. Sanansa sai asetella hyvinkin tarkkaan, mutta taatiusti silti on joitakin mokia tullut, mutta tämä nimenomainen pari ei siitä koskaan huomauttanut. Muutama muu on joskus tehnyt niinkin.

Joskus tulee sanottua vahingossa jotakin, minkä toinen osapuoli tulkitsee piikit pystyssä loukkaukseksi, ja minusta tuntuu, että osa jopa ymmärtää tahallaan väärin. Pitää vaan päästä rähisemään. Mutta kai nämä ovat niin herkkiä ja henkilökohtaisia asioita, että tunteet, kiukkua myöden, tulevat herkästi pintaan.

mä olen sellainen tietynlainen kolmekymppinen sinkku, joka eli hyvin pitkään onnellista itsenäisen naisen elämää ilman lapsia. Ja täytyy sanoa että kyllä aika moni perheellinen nainen, etenkin jos on hyvin nuorena lisääntynyt, suhtautuu nimenomaan ikävästi sinkkuja kohtaan, eikä päinvastoin. Ei se ole mikään ihme että sinkku puolustaa omaa valintaansa jos toinen selkeästi hyökkää sitä vastaan idiootti-kommenteilla tasoa: "ymmärrät sitten kun sinulla on lapsia".

No entä jos ei ole? Entä jos ymmärrän ilmankin? Entä jos joku ei halua lapsia, ikinä? Entä jos itseltäsi on jäänyt jotain ymmärtämättä kun olet paennut perheeseen tutustumatta edes itseesi? Entäs jos ihmiset saavat olla erilaisia?

Ja nyt kun sitten kuitenkin löysin puolisokseni yhtä itsenäisen ja aikuisen miehen, ja saamme lapsen, en ole unohtanut sitä että olin itse valmis elämään toisenlaista elämää, ja ymmärrän sekä arvostan sitä.

Mutta kyse on juuri siitä, että en ole koskaan millään lailla suhtautunut negatiivisesti ystäväni sinkkuelämään. Mun kokemus on juuri, se, että he ovat itse niin hirveen herkkiä, että pistää miettimään, onko kyseisest itse katkeria ja haluisivatkin ehkä jotain muuta....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kyse on juuri siitä, että en ole koskaan millään lailla suhtautunut negatiivisesti ystäväni sinkkuelämään. Mun kokemus on juuri, se, että he ovat itse niin hirveen herkkiä, että pistää miettimään, onko kyseisest itse katkeria ja haluisivatkin ehkä jotain muuta....

No vaikka olisivatkin katkeria, niin hittojako se sulle kuuluu? Sä voit toki ylimielisyyksissäsi kuvitella että kaikki kadehtivat sun perhehelvettiäs ja saada siitä jotain kiksejä, mutta suosittelisin että lakkaisit vertaamasta muita ihmisiä itseesi ja omiin valintoihisi.

ap, tuollaiset kommentit kuin "ymmärrät sitten kun sulla on lapsia", kuulostavat sinkusta siltä kuin antaisit ymmärtää heidän olevan ekaluokkalaisen tasolla " et ymmärrä tästä avaruustieteestä mitään". Pah, kakkavaipan vaihtoa, ruuan antamista, hyssyttelyä, lääkärissä käyntiä - normi elämää.l Tuollaiset kommentit ovat täysin turhia, monia loukkaavia, täysin typeriä porkkanamössö-puurovellillä elämän täyttäneen henkilön kommentteja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja böö:

Riippuu varmaan ihmisestä kuka sen sanoo ja miten. Koska onhan se totta, ethän sä voi tietää elämästä lapsen kans ennenkuin sulla on sellainen. Samoin, kun perheellinen ei voi tietää miltä tuntuu elää aikuiselämä ilman lasta tai perhettä.

Mä ajattelin monista asioista erilailla, kun nyt kun on lapsi. Sehän on ihan selvä asia. Muutokset elämässä muuttavat ihmistä.

Onko se nyt niin vittumaista sitten kuitenkaan....

Tosi usein jos joku lapsi hölmöilee tai oikeestaan jos vanhempi siihen sanoo/tekee mielestäni typerää esim huutaa lapselle rumasti esim "vittu nyt turpa tukkoon" niin kun sanon mielipiteeni, että toi ei must ole reilua lapselle niin sitten superäiti väläyttää ylimielisesti "ymmärrät tämän sitten kun sulla on OMIA lapsia". No ei kaikki äidit sano noin rumasti lapsille.

Se, että on lapsia ei tarkoita että kaikki äidit ajattelee/tekee samalla tavalla joten must toi on vaan niin tökerö fraasi ettei yhtä älytöntä ole.