Ajatuksena perheen perustaminen! Äidit, isät, yh:t Kommentoikaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janika

Vieras
Minulla on ollut pidemmän aikaa haaveena oma perhe =) Kumppanini (mies) ei ole vielä oikein asialle lämmennyt =(

Haluaisinkin kysyä, että mitä kaikkea lapsi tarvitsee 0-5v asti?
Paljonko se taloudellisesti kustantaa ja mitä kannattaa hankkia ja mitä ei?
Miten paljon yleensä ostatte/ostitte käytettynä lapselle tavaraa?
Onko parempi tehdä lapsia vasta sitten, kun molemmat ovat töissä??????

Kuinka monella oli ristiäisissä omat vanhemmat paikalla?

Tiedän kyllä,että lapsen/lasten hoito voi olla ajoittain aika rankkaa! Lähi piirissä riittää mukuloita runsaasti ja lapsia on tullut jo useampi vuosi hoidettua.Tästä perheen perustamis asiasta ei ole puhuttu lähimmäisille, koska silloin alkaa (vouhottaminen) asiasta.

Kiitokset neuvoista!

No, jos mies ei vielä halua, niin sanoisin, että silloin ei kannata alkaa miettiä sen enempää :) Kunnon pohja suhteelle ja samat perhehalut, niin lähtee edes hyvistä lähtökohdista. Raha ei sinänsä ole se prioriteetti ykkönen ainakaan meillä ollut, mutta helpottaa toki asioita :)

Alkuperäinen kirjoittaja Janika:
Minulla on ollut pidemmän aikaa haaveena oma perhe =) Kumppanini (mies) ei ole vielä oikein asialle lämmennyt =(

Haluaisinkin kysyä, että mitä kaikkea lapsi tarvitsee 0-5v asti?
Paljonko se taloudellisesti kustantaa ja mitä kannattaa hankkia ja mitä ei?
Miten paljon yleensä ostatte/ostitte käytettynä lapselle tavaraa?
Onko parempi tehdä lapsia vasta sitten, kun molemmat ovat töissä??????

Kuinka monella oli ristiäisissä omat vanhemmat paikalla?

Tiedän kyllä,että lapsen/lasten hoito voi olla ajoittain aika rankkaa! Lähi piirissä riittää mukuloita runsaasti ja lapsia on tullut jo useampi vuosi hoidettua.Tästä perheen perustamis asiasta ei ole puhuttu lähimmäisille, koska silloin alkaa (vouhottaminen) asiasta.

Kiitokset neuvoista!

Minä vm-84 ja mies vm-83

Wou. ...no, niin paljon roinaa voi hankkia, ja sen verran maksaa kuin oma talous antaa periksi...pinnasänky on ihan kätevä kyllä ja myöhemmin syöttötuolistakin on ollut hyötyä. Tuttipullosta oli iloa eka vuos, ja vaatteet pitävät lapsen mukavasti lämpimänä. Ristiäisiä ei vietetty.

...Tarkoituksena ei ole pilkata. Ennemminkin osoittaa että vanhempia on niin monta erilaista kuin on ihmistäkin. Sen lapsen voi varustaa just niinkun itse haluaa. Ennen IKEAa ja Baby Björniäkin tehtiin lapsia. Ainut mitä laki taitaa vaatia on turvaistuin.

mä vähän veikkaan ettei sun kandee täältä tulla kyseleen tommosii! Koska A: sä saat joka TAPAUKSESSA LOKAA NISKAAN

B) sua pietään provona

C) EI KUKAAN IHMINEN OIKEESTI TUU TÄÄLTÄ KYSYYN "elämän ohjeita".

...ja noihin "missä elämänvaiheessa" mä en edes ota kantaa. Tein lapsen keskelle kaoottista ja köyhää nuoruutta, isänkin kanssa erottiin melko pian ja hyvin on mennyt. Itseasiassa tuttavaperheellä jolla on "kaikki hyvin paperilla" on ollut paljon rankempaa kuin mulla. Eikä sekään kerro mitään. Karsastan ihan hirveesti sellasta ylisuunnittelemista. Mutta len kyllä sitä mieltä, että jos haluat lapsen, sulla on myös oikeus saada sellainen. Ei tietysti niin, että pakotat jonkun isäksi, mutta että on perusteltua esimerkiksi erota lapsi-kysymyksen takia. (Ei sillä että sinun välttämättä tarvitsisi.)

Kyllä sinä tiedät itse milloin on oikea aika, jos miehesi mieli muuttuisi nyt lapselle myönteiseksi. Aina on parempi mitä vakaammat tulot ovat. Taloudellinen vastuu lapsesta kasvaa sitä mukaa kun lapsen ikä lisääntyy. Minulla on kolme lasta, joista kaksi on jo pieniä koululaisia. Se on suuri summa rahaa mikä menee lapsen polkupyöriin, urheilutarvikkeisiin, kenkiin, vaatteisiin, harrastusvälineisiin yms, kun koko ajan saa hankkia uusia, kun entiset jäävät pieniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Anais.:
...ja noihin "missä elämänvaiheessa" mä en edes ota kantaa. Tein lapsen keskelle kaoottista ja köyhää nuoruutta, isänkin kanssa erottiin melko pian ja hyvin on mennyt. Itseasiassa tuttavaperheellä jolla on "kaikki hyvin paperilla" on ollut paljon rankempaa kuin mulla. Eikä sekään kerro mitään. Karsastan ihan hirveesti sellasta ylisuunnittelemista. Mutta len kyllä sitä mieltä, että jos haluat lapsen, sulla on myös oikeus saada sellainen. Ei tietysti niin, että pakotat jonkun isäksi, mutta että on perusteltua esimerkiksi erota lapsi-kysymyksen takia. (Ei sillä että sinun välttämättä tarvitsisi.)

En ole ketään pakottamassa lapsen isäksi! Enkä ole harkitsemassa vahinko raskautta! Haluaisin vain neuvoja, kokemuksia ihmisiltä joilla jo on lapsia! Muilta siis kuin tuntemiltani ihmisiltä!!!!!

Ihan turha on lähipiiriille mitään sanoa! ei siellä missään asiassa osata olla realistisia! Joko maalataan piruja seinälle tai ylistetään ruusuilla tanssimiseksi ja toiseksi anoppi todennäköisesti sanoisi vaikka mitä, että se lapsi tulisi!

En ole ketään pakottamassa lapsen isäksi! Enkä ole harkitsemassa vahinko raskautta! Haluaisin vain neuvoja, kokemuksia ihmisiltä joilla jo on lapsia! Muilta siis kuin tuntemiltani ihmisiltä!!!!!

Ihan turha on lähipiiriille mitään sanoa! ei siellä missään asiassa osata olla realistisia! Joko maalataan piruja seinälle tai ylistetään ruusuilla tanssimiseksi ja toiseksi anoppi todennäköisesti sanoisi vaikka mitä, että se lapsi tulisi!

Anteeksi, en ymmärrä.
En ole kirjoituksessani viitannut sinuun, kertonut vain omia näkemyksiäni yleisesti. Enkä ole puhunut vahinkoraskauksista...tai kryptisesti niiden hankkimisesta. Minulla myös on lapsi, omia ajatuksiani ja kokemuksiani olenkin tässä jo kertonut.

Anteeksi, en ymmärrä.
En ole kirjoituksessani viitannut sinuun, kertonut vain omia näkemyksiäni yleisesti. Enkä ole puhunut vahinkoraskauksista...tai kryptisesti niiden hankkimisesta. Minulla myös on lapsi, omia ajatuksiani ja kokemuksiani olenkin tässä jo kertonut.

Ahaa. pyydän anteeksi huolimatonta sä-passiivin käyttöä.

Kattele ensin sellanen tilanne, että olette molemmat valmiita vanhemmiks. Iällä ei ole väliä. Täällä lässyttää nämä megaäipät paskaa, kun ne on tehny jo parikin mukulaa "vahingossa" ja valheella. Kun olette molemmat valmiina vanhemmuuteen, kaikki onnistuu. Apua tulee odottamattomistakin lähteistä ja lapsi tarvitsee aika vähän alussa. Onnea uudelle perheelle. Äläkä välitä näistä kaikkitietävistä. Ne istuu hiekkalaatikon reunalla spekuloimassa paskan väriä ja jättää elämän. Muista olla iehellesi nainen laspen syntymänkin jälkeen, niin kaikki onnaa ;) Tyttö jo 15 vuotta ja tyytyväiset vanhemmat ;)

Yhteistyössä