AJATUKSESTA YRITYKSEEN 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä ei ole mitään oireita... kipeenä ollaan, kurkku alkaa helpottamaan mutta nuha ja köhä ei :/
Ei ole menkkatuntemuksiakaan... ovislaskurin mukaan tää kierto olis kp35, mut jos ottaa oviksesta tasan kaks viikkoo niin se olis kp37.. eli odotellaan odotellaan.. nyt on kp34 menossa...
Viime yönä näin unta että menkat alkoi ja että oltiin sillon serenassa... sit yritin tamponia saada pysymään ja eihän se pysynyt... oli tosi kurja olo että en ollutkaan raskaana... äh!
Täytyy toivoa parasta...

Mulla on illalla vyöhyketerapia taasen :) täytyy vaan sille vt:lle sitten sanoa että yritetään ettei se vahingossakaan vahingoita mahdollista raskautta tj..

mutta palataan!!
Tämä lähtee niistämään ja sitten lääkäriin...

<3

Keksikääs jotain hauskaa, mä en jaksa olla töissä yhtään sekuntia pidempään!

Hitot. Mä en onnistunut liittämään taaskaan kuvaa. Siis ihan kuvakuvaa, en mitään jonkun osoitteen takana olevaa.
Ja mun idolin, kiroilevan siilin sivut on suljettu. Voi ittu.

Yhdyn tunnelmaan.
Tää viikko on jotenkin ollut tosi pitkä. Mitäs asiaa puitaisiin tänään? Uusia syysvaatteita (töihin) ja kengät pitäisi hankkia. Oletteko löytäneet jotain kivaa?

*harjoittelee käsillä kävelyä ja päällä seisontaa omassa loossissaan*

Mun tartteis päästä täältä peräkyliltä johonkin. Shoppailemaan siis! Kun täällä parhaat vaatteet on Cittarissa.... :S Mikä on nyt in?

Hmm. Se mikä nyt on in ja mikä sopii työvaateeksi ei kaikilta osin kohtaa.
Ihanalta kuulostaa Saanan taukojumppatuokio! Hih, "käsilläkävelyä"... Mulla on selkä jotenkin jumissa, pitäisiköhän mennä venyttelemään pukkariin hetkeksi...

Hmph, tää mun sokeriton kuuri sai just kolauksen kun pöydällä oli irtokarkkeja. No, aloitan uudestaan lipsahduksesta huolimatta.

Ovistesti näyttää edellen negaa... HMPH kp 18 jo!

lyhyt päivitys gynekäynnistä..mun gyne on siis erikoistunut lapsettomuuteen ja synnytykseen. Totesi että vasta kun kierto menee vakituisesti yli 40pv, täytyy mennä tutkimuksiin, silloin katsotaan mm. kilpirauhasen toiminta. Mulla kierto siis 37pv ja gyne sanoi että ihan normaalia ja kuulemma etenkin nuorilla on pidempiä kiertoja että kun ikää tulee lisää niin kierrotkin kuulemma lyhenevät.

kyseli onko mitään tauteja ollut tms jotka voisivat vaikuttaa hedelmällisyyteen ja kun ei mitään ole kummallakaan ollut niin totesi että voi siis ihan rauhassa sen vuoden yrittää. sanoi että siittiöt elävät jopa 4pv elimistössä, joten suositteli 2 kertaa viikossa rakastelua niin pitäisi riittää ihan hyvin. Sanoi myös että ei vielä kannata ruvetaan tikuttamaan ovista eikä mitään, kun sitä kuulemma suositellaan vasta sitten jos on jo sen vuoden yrittänyt. Lisää suurella osalla ihmisistä hieman sitä stressiä/yritystä niin yleensä siitä on enemmän haittaa kun hyötyä, varsinkin siis kun tuo 2krt/viikko riittää.

Aiotaan silti mennä tämä kierto vielä tuolla jtp-taktiikalla ja jos ei tärppää niin sitten seuraavassa otetaan tuo 2krt/vko..Oli siis kuitenkin tosi kiva käynti ja kaikki ainakin näytti olevan kunnossa mulla. ja ihanaa että olen aikoinani valinnut juuri tuollaisen gynen joka on erikoistunut näihin lapsijuttuihin niin tiedän että hän ainakin tietää mistä puhuu =)

Minni, kuinka pitkä sun kierto yleensä ollut?

Sade, sorry, mutta olen mennyt jotenkin taas nimissä sekaisin. Kävitkö ihan perus vuositarkastuksessa gynellä vai tämän yrityksen takia? Mukava kyllä kuulla, että kaikki näytti olevan kunnossa :) Varmasti huojentaa mieltä.

joo ihan perusvuositarkastus oli kyseessä mutta kyselin siis hirveästi jo näistä vauvajutuistakin, mutta missään vauvatarkastuksessa en siis käynyt. Ei edes ultrattu nyt kun en kokenut vielä mitään tarvetta.

Mites teillä Lumikukka menee? onko mies yhtään lämmennyt vai vieläkö vähän kahden vaiheilla?

hyppään nyt keskustelusta ihan toiseen ja kysyn suoraan teiltä kun en muualta keskulteluista löytänyt vastausta...
Milloin munasolu on kiinnittynyt kohtuun jos on kiinnittynyt?! meneekö ovulaatiosta vaan pari päivää vai viikkojakin?!
Jostain olen jotain lukenut mutta en muista enää yhtään...

http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php

tuolta rullaat siihen keskivaiheille niin siinä on ihan oma kappale tuosta aiheesta. vastaus näyttää olevan että alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua munasolun irtoamisesta (mutta tuolloin ei ole vielä mitään raskausoireita havaittavissa)

rupesin taas miettimään tuota että pitäisikö ovulaation jälkeen olla jotenkin rauhallisempi? ei siis esim aerobicciä jotta mahdollinen kiinnittyminen ei häiriinny? vai onko tuollaisilla mitään väliä? Edelleenkin jos miettii että suurin osa ihmisistä ei mitenkään kovasti yritä tulla raskaaksi ja elävät normaalisti ja silti raskautuvat niin päättelisin että ei ole haittaa miten elää mutta mitä mieltä te olette?

Voi itku kun mulla on märkä hiha. Laitoin aamulla evässalaattiin öljyä, ja kaadoin sitä samalla hihalle aikamoisen lorauksen. En jaksanut vaihtaa paitaa, vaan pesin hihaa hanan alla, ja se on vieläkin ihan märkä.
Oliko se Ballerina, joka oli jostain lukenut, että oviksen jälkeisen ajan rankka liikunta lisää jonkun väärän hormonin tuottoa, eikä välttämättä ole hyvästä. Mutta luulisi että tässä on kyse tosi rankasta ja pitkäkestoisesta urheilusta – ja silloinkin tuo että Saattaa vaikuttaa. Itse olen todennut että pettymys tuntuu vielä rankemmalta, jos on jo elänyt pari viikkoa sillä mielellä, että tässä varmaan ollaan raskaana. En siis vähennä liikuntaa (no hei, eipä sitä niin kauheasti edes ole!) enkä vältä alkoholia (en kyllä koskaan käytä runsaasti). Eikä kyllä vielä ole onnistanutkaan. Eli se siitä.
Sateen gyne-käynti kuulosti mukavalta. Hyvä jos sait mielenrauhoitetta sieltä.
Näin aamulla tosi upean sateenkaaren!

Oi miten hieno syksyinen aamu :-D Voi kun pystyis tulemaan töihin pyörällä niin kuin Neilikka *katselee haaveilevasti ulos*

Mukava kuulla Saden mieltärauhoittavasta (?) gynekäynnistä. Tuosta ovulaation jälkeisestä liikunnasta oli tosiaan puhetta vähän aikaa sitten, mutta muistaakseni siitä(kin) oli mielipiteitä suuntaan ja toiseen... Tuo Neilikan logiikka kuulostaa järkevältä: kun miettii miten jotkut hups yht'äkkiä huomaavat olevansa raskaana ilman mitään elämäntapamuutoksia, niin en uskoisi että normaalilla liikunnalla on vaikutusta asiaan. Toinen juttu sitten joku rankempi suoritus, esim. maraton tms.

Hyvää perjantaita, leidit!

no ilmeisesti mulla sit tulee menkat kuten vt epäili... hänen mielestään vielä ei ollut ainakaan kiinnittynyt, ja uskoi että jos on sopiva aika niin hoidosta on jopa apua kiinnittymiseen... mutta tosiaan mulla on yli viikko ovulaatiosta kulunut, viikko ja neljä päivää joten kai se on vaan menkkoihin varauduttava...
Eilen tuntu ekan kerran menkkaololta että kohta ne alkaa ja tänä aamuna kans jomotti siihen malliin.. :/

Meni nyt hermot täysin tän kaupungin sairaslomahakemusten kanssa... kysyin eilen että eikö mun kannattais vasta huomenna (eli tänään) tulla hakemaan sairaslomaa kun tarvin sen lauantain ja sunnuntain... vastaus oli ei... ja nyt sitten sain vaan lauantain.. tänään soitin lääkäriaikoja, kaikki mennyt.. eli "mene sinne kaupunginsairaalaan venaamaa koko päiväksi" niin saat yhden sairaslomapäivän vielä...
sanoin sitte niille muijille, että vai niin, no sit mä meen kyl ennemmin töihin pää paketissa ku jonneki kaupungin sairaalaa jonottaa viis vuotta kipeenä...
Kyl niinku niin meni hermot et en kyl toiste niitä ämmiä sielä kuuntele!!

"ei sun vielä tarvi sinne sairaalaa mennä ku vasta sunnuntaina" no just joo!! saakeli yhden päivän takia, että vois kotona parannella itteä niin pitää jonottaa jossain miljoonien muiden kipeiden kanssa että oikein pöpöt leviää ja hermot kiristyy...

ARgh! anteeks hirvee valitus.. viimenen kerta ku kuuntelen ketää sairaanhoitajaa tässä kaupungissa.. :(

Neilikka on nähnyt sateenkaaria! :D ihanasti kyllä paistaa tuo aurinko, mä normaalisti olisin jo viel nukkumassa mut meni hermot puhelimessa ja sit en enää saanu unta niin piti tulla koneelle...

Voi mi-iu. Toivottavasti paranet, vaikka yksi sairaslomapäivä jää pois. Ja toivottavasti ne menkat eivät kuitenkaan ala! bd

Hmph. Lupasin itselleni, että en ajattelisi pitkään aikaan lisääntymistä omalla kohdalla. Ilmeisesti kuitenkin ajattelen, kerran ne tulevat uniin koko ajan. Hölmöä, mutta kyllä taas alkaa vähän jännittää. Hmph. kp 26/28.