Ajatuksista odotukseen 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

angsteri

Vieras
Ajatuksista odotukseen 12

Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 30+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 29+32 Y05/07 +01/08 LA 5.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 28+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 3.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 27.11

No niin arvon leidit. Avasin ensimmäistä kertaa uuden ketjun täällä odotus puolella. Ajattelin, että täytyy avata pian, jos ylipäätään aikoo avata ennen synnytystä :). Aika menee niin nopeasti. Toivottavasti en unohtanut ketään. Nappasin ton listan 11-ketjun alusta eli päivitelkäähän jos on tullut muutoksia.

Minisun, todella hienoa, että olet täälä kirjoittelemassa kanssamme! Sen lisäksi, että saamme asiantuntevaa tietoa kauttasi, saamme myös kivasta nauttia seurastasi :)!

Sade, todella harmillista, että pahoinvointi vain jatkuu ja jatkuu. Onneksi sulla on kuitenkin etätyömahdollisuus. Muuten, mäkin voisin kokeilla sitä vedessä oloa avautumisvaiheessa + kaiken maailman puudutteet mitä siihen voi saada.

Erica, kiva kun kirjoitit tänne! Luin jostain toisesta ketjusta, että sulla vaikuttaa stressi ovulaatioon. Toivottavasti saat siihen jotenkin vaikutettua, vaikka vaikeaahan se on, jos se on työperäistä. Saikkua ovulaation aikaan tai hieman ennen ovista?!? Voi olla tyhmä ja lapsellinen ehdotus, mutta kaikkeahan on mietittävä...

Jälleen ihana päivä!

Lähden synnytykseen samalla asenteella kuin edelliseenkin: luomuna mennään, mut jos alkaa tuntua että haluaa puudutteita niin sitten otetaan. Mulla jännittää, kun on tatuointi alaselässä. Eihän sitä silloin 19-vuotiaana epiduraaleja hirveästi miettinyt. Oulussa kuitenkin sanottiin, ettei se haittaa kun taitava puudutteen antaja osaa venyttää ihoa niin että pistää tatoinnin ohi. Kuinkahan taitavia lienevät Kajaanissa? Entä jos en saakaan sen takia epiduraalia?!

Mies muka alkuraskaudessa mietti, ettei tulisi synnytykseen mukaan. Olin tosi kovana että yhdessä viedään loppuun saakka, enkä antanut vaihtoehtoja. Enhän mä olisi sillälailla saanut toista painostaa, mut olisi ollut todella omituista käydä yksin läpi yksi elämän jännittävimmistä ja pelottavimmista asioista. Kielsin jyrkästi kurkkimasta alapäähän ja mitä mies tekikään? Tillitti sinne silmät tapillaan. Oli kuulemma miettinyt, että kuinka ikinä voi enää mitään sinne panna kun se oli sen näköistä. Mitäs minä sanoin...

Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.

Korjailin la:n siksi viralliseksi. Mikä on kyllä vähän liian aikaisessa.

Taustalla olen pyörinyt eilisen ja tämän päivän. En vaan ole ehtinyt kirjoitella mitään, töissä on vähän ollut hässäkkää.

Heh, mä kuvittelin mielessäni tilanteen, jossa mies alkaisi synnytyksessä ehdottelemaan jotain lauluja tai yrittäisi kieltää puudutteet. Mieheltä lähtisi kyllä pää. Ehkä molemmat.
Vilkaisin muuten mun äidin äitiysneuvolakorttia. Siinä oli erikseen pitänyt raksia toivooko perhesynnytystä vai ei. Aika hauskasti se on muuttunut.

Sadelle tsemppiä pahaan oloon! Luulisi, että sullakin alkaa kohta vähän helpottaa. Mäkin olen erään kerran ehtinyt ihmetellä bulimikkoja. Vaikka mulla tulee kyllä ylös ihan helposti ilman sen suurempia ponnisteluja ;)
Ei ole muuten pieni antanut mun syödä iltapalaa lauantain jälkeen. Tämän hetken top1 inhottavimpien ylösnousevien listalla on mäkkärin ateria liian vähällä juomalla. ;)
Ja toimistossa pystyy istumaan kun pahin olo ajoittuu iltaan...

Brogan(?) kyseli jossain vaiheessa hätäevästä. Näkkäri, hapankorppu, hedelmät ja hedelmäpalat, sekä tuoremehu ovat aika hyviä. Ja purkka tietysti. Mulla on työpöydän laatikossa hapankorppua ja purkkaa, työpaikan jääkaapissa aina hedelmiä. Wasalla(?) on sellaisia täytettyjä näkkäreitä yksittäispakattuna. Ne ovat aika hyvän makuisia ;)

Ja sitten loppui muistikapasiteetti taas. Ihmeen pitkään se riitti ;)

Uh, joku kevätflunssa iskemässä. Kurkku on järkyttävän kipeä ja aivan helakanpunainen. Puhumisesta on kohta turha haaveilla.

Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Lisäsin itseni listalle..

jännää (hmm, tuntuu että kaikki on mun mielestä nykyään jännää...) miten toi pahaolo vaihtelee, siis kun mulla pahin aika on klo10-15 välillä ja ilta on sitten ihan suht helppoa. pitäisi varmaan siirtyä tekemään töitä iltaisin.

JB, enpä ole koskaan ajatellutkaan että tatuointikin voi tolleen vaikuttaa, mulla nyt ei ole tatskoja joten sen takia ei varmaan ole tullut mieleenkään. Mutta eiköhän ne Kajaanissakin osaa piikittää oikein?!

mun vanhemmat on kiinnostuneina kyselleet noista ultrista kun ei heidän aikanaan sellaisia ollut, että kyllä se maailma tosiaan muuttuu.

Mulla on alkanut ummetus. Tosi kiva alotus päivällä, sori vaan. Auttakaa. Mitä tälle voi tehdä??? Minisun, onko mitään apteekin tuotteita joita voi käyttää raskaana. Aina toiminut keino on ollut, että heti herättyä appelsiini tai pari ja huoneenlämpöstä vettä puol litraa tyhjään vatsaan ja sitten kunnon kävelylenkille, niin johan tulee kiire vessaan. Mut ei mitään. En mene yksityiskohtiin, mutta en tajua kuinka paljon ja monen päivän ajalta mussa on ruokaa sisällä. Ei ihme että maha alkaa näkymään muillekin, luulen vaan että syynä on ummetus. Yäääk...

Voi Sade raukka tota pahoinvointia. En pysty edes kuvittelemaan miten mä pärjäisin. Onneksi pian alkuraskaus loppuu ja pitäisi tuon olonkin.

Mun 90v ihana mutta jo höperö mummo oli niin symppis kun viikonlopuna kerroin että meille tulee vauva. Mummo on itse kaksonen ja suvussa on paljon kaksosia. Mummo oli ihan fiiliksissä ja sanoi että mitäs jos sieltä tuleekin 2. Sanoin että tulee vain 1. Mummo nauroi, että eihän sitä voi tietää. Sanoin että sukupuoli saadaan tietää parin viikon päästä, siihen mummo oikeen alko hihittämään että mitäs meinaat tyynys alle laittaa, että älä nyt hulluja puhu. Sitten sanoi että vauvahan syntyy ihan pian, mä totesin vaan että riippuu ihan siitä mitä kuuta mummokulta nyt elää, sitten naurettiin yhdessä pitkään. Mutta oli kyllä niin onnessaan ja halusi silitellä vatsaa. Muilta en mitään silityksiä halua, mutta tuo oli kivaa.

Rosa:

Mulle lääkäri antoi Dupfalacia (toiv. oikein kirjoitettu) ummetukseen, tosin hieman pienemmällä annostuksella kuin normaalisti. Tosin mun mielestä se ei auttanu paljon mitään. Mulle auttoi paremmin joka aamuinen mysliannos ja paljon raakoja porkkanoita (jos maha kestää). Eli kuitua vaan hullun lailla. Kohtalotoverina totean, että se kiristää hermoja uskomattoman paljon, jos kakka ei vaan tule;)

Huh, huh! Kerkesinpäs tulla teitä moikkaan nopsaan. Ollut ihan hullu kiire tässä koko aamun täällä töissä. Puuuh... Piean pitää taas kiiruhtaa, et kerkeen kaiken tarvittavan ennen sinne neuvolaan lähtöä, mut pikaiset moit kaikille!

Rosa, mä ostin ummetukseen Levolacia apteekista. Sitä ainakin sieltä suosittelivat. Ja sit siellä on joitain peräruiskeitakin (Mikrolax?) joita saa myös käyttää raskauden aikana, jos olo alkaa käymään jo ahdistavaksi ja tuntuu, et räjähdät hetkenä minä hyvänsä ;) Rohkeesti sinne vain. Kyllä ne siellä apteekissa sit neuvoo.

synnytyksestä olitte myös puhuneet... Mä en edes halua vielä ajatella koko asiaa!!! Myönnän olevani synnytyspelkoinen ja ajatuskin siitä, että tuolta "alhaalta" pitäis joku saada ängettyä ulos, saa mut väristeleen kauhusta. Mutta kai siitä jotenkin sit selvitään - ei tuonne kohtuun vielä yksikään ole jäänyt. Mutta kaikki mahdolliset mömmöt ja lääkkeet kyllä vastaanotetaan täälläkin ja siinä ei paljon lauluja laulella!!!

Harmi, että Saden huonovointisuus jatkuu... Et sit päässyt yhtä vähällä kuin minä. Mullahan nuo äklötykset loppui jo rv 9+0. Toivottavasti alkaa myös siellä suunnalla helpottaan jo piakkoin. Ja tietty Saanalla myös...

Mulle muuten tuli eilen illalla joku ihme pyörrytyskohtaus. Yhtäkkiä ruokaa tehdessä sumeni silmissä ja rupes soimaan korvissa ja pyörryttään ja heikottaan. Helpotti vasta kun menin makuuasentoon. Ihan ihme juttu, kun miettii, et oon oikeesti ihan todella hyvä vointinen muuten... Saa kattoo, mitä nuo veriarvot mulle tänään kertovat.

Amilda 14+1, joka haisee ihan kalanperkuujätteille ja on ihan öljynen ja pitäisi tälläisenä suoraan painua neuvolaan (Älkää kysykö ;) ) Voin valaista jossain vaiheessa tarkemmin s-postin puolella...

Arvatkaas mitä... Mun piti lähteä myöhemmin tällä viikolla pikkuveljen kanssa noutamaan kirjoituskilpailun palkintoa Helsingistä. No, pikkuveli oli sekoittanut päivät - tilaisuus oli jo eilen. Kyllä voikin harmittaa toisen puolesta! Toisaalta olen myös vähän kiukkuinen sille - miten se voikin olla noin toivottoman huoleton asioidensa kanssa!

Voi ei Lumiksen veljeä!!! Sekin alkaa siis jo olemaan ihan mies, vaikka pieni vielä onkin (tarkotan tota huolettomuutta). Voi raukkaa, tosi harmi!!!!

Kiitokset ummetuksen päihitys-vinkeistä! Vaikkei tosiaankaan ole olo että räjähdän, vaan päinvastoin. Eilisen ja tämän päivän olen syönyt ainoastaan hedelmiä ja vihanneksia ja PALJON olenkin niitä syönyt, ja kahvia monia kuppeja ja vettä litrakaupalla, eikä mitään tule ulos. Eli täytyy käydä apteekin kautta. Mulla olis kotona yhtä tujua reseptilääketää, en muista nimeä, mutta sitä ei varmaan saa ottaa raskaana. Tää on kyllä idioottimainen olo. Minne ne ruuat häviää?? Retorinen kysymys, älkää vastatko.

Rosis, kovasti tsemppiä, tiedän miten inhottavaa voi olla! mä luin yhdestä kirjasta että popcornit auttaisivat, niitä sitten popsin yhden illan..en tiedä auttoivatko vai eivät mutta ainakin tulosta tuli..ja kuivatut luumut tepsivät myös mulla.

mulla onneksi tuo meni nyt ainakin toistaiseksi ohi, mutta ei tää jatkuva heikko olokaan ole kivaa..hmm, milloinkohan se ihana raskausaika oikein alkaa ;) vielä yksi kokous ja sitten lähden ulos niin olo taas paranee.

Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Mä nyt muutin tuon LA:n ku terkkari kerran sen noin ilmoitti. Plaah.. Tänään on ollut ihan hyvä olo, paitsi henkisesti ei. Mun pitää vissiin lopettaa seksin harrastelu, kun seuraavan päivän on sitte morkkis, että jos siitä on jotain pahaa seurannut tuolle asukille. (Menipäs monta päivää ennen ku taas pääsin aiheeseen ;) Joo tiedän, että ihan on sallittua jyystää menemään, mutta kuitenki.

Rosa, jaan ahdistuksesi tuosta ummetuksesta. Levolacia saa kaiketi ottaa raskausaikana, ja mulla on ihan tehonnutkin. Tosin nyt en ole aikoihin käyttänyt. Luumumehu aamulla tyhjään vatsaan voi myös auttaa. Tosi raivostuttavaa, että vaikka vetää hedelmiä ja ruisleipää ja kaikkea superkuituista niin aina se vaan ei tehoa. Niin ja vettä kannattaa kiskoa (senhän kaikki tietääkin..), mutta se vaan tuppaa tulemaan toista rööriä aika pian pihalle.

Kuulostaa varsin kinkyltä tuo Amildan juttu :) Mielenkiinnolla odotellaan, hei ja Rosa laitathan mut sitten siihen maililistaan :)

Voi itkut Lumis tuota sun veljeä. Joskus vaan käy niin, mutta harmi :(

Etkö sä Brogan saanut postia aamulla??

Mä ja muistaakseni Angsterikin oltiin jalat ristissä koko alkuraskaus. Liian monella on alkanut verinen vuoto seksin jälkeen, joten otin varman päälle eikä siis pantu menemään ekaan 12 viikkoon. Ei tosin sen jälkeenkään kovin vauhdikasta ole ollut, mutta nyt taas seksiä harrastetaan. Silloin kun verisen vuodon takia kävin päivystyksessä, eka kysymys lääkäriltä oli että harrastitteko seksiä ennen vuotoa, eli se ihan tuulesta temmattua ole. Mä ja Angsteri taidetaan tosin olla niitä jotka pelaa tosi varman päälle, mutta jokainen tyylillään. Mä en vaan olis pystynyt nauttimaan kun olisin eplannyt koko ajan aiheuttavani huonoa. Ja mies oli samaa mieltä, ymmärsi täysin.

Hemmetti näitä töitä kun häiritsee palstailua...

Niinpä oli meiliä :) Nyt mulla tekis mieli juosta pää eellä seinään, kun Rosa sanoit tuon seksijutun. Vaikka kyllä mä tuon tiesinkin, mutta silti. Vaikka; olihan mulla tää ahdistus jo aiemmin ja neuvolassa kaikki olikin sitten hyvin. Näköjään se eka ultra kantoi 4 päivää, jospa seuraava kantas jo vähä pidemmälle ;)

Munki pitäs tehä vielä jotain leipäni eteen tälle päivää.

Älä Brogan ahdistu! Me ei olla oltu niin varovaisia kuin Rosa ja Angsteri. Ollaan rakasteltu normaalisti, vaikkakin harvemmin kuin yleensä mun olemattomien halujen takia. Tottakai tuo mitä Rosa kirjoitti säikäyttää, mutta virallinen kanta asiaan taitaa olla edelleen, että petiin vaan. Meillä terkka oikein kannusti siihen, kun ei tarvitse huolehtia edes ehkäisystä ;) Joten jokainen tyylillään :)

Hihi, Lumiksen veli on siis kasvamassa aikuisuuteen XD Ei mutta oikeasti, kurjaa kun meni tilaisuus ohi.

Saa nähdä onko musta huomenna töihin. Lihakset alkaa vetää epämielllyttävästi jumiin. Kun nyt kärsisi vielä neljään asti.. :S

Sama täällä,ei siitä mitään haittaa ole ellei sitä erikseen kielletä.Mutta kukin tosiaan tavallaan.Itse kyllä ajattelen että jos se verinen vuoto alkaa niin vois se alkaa joka tapauksessa oli sitten sekstaillut tai ei.Mutta virallinen kanta on tosiaan se että petiin vaan jos mieli tekee.:)

Nimenomaan, siis seksiä pitäiskin harrastaa ihan normaalisti myös alkuraskaudessa! Mutta mä olen ylivarovainen tän jutun kanssa, ja mulle toimii parhaiten etten harrastellut, koska tiedän etten olis siitä nauttinut. Taitaa olla ihan psyykestä kii. Mutta kaikki neuvolassa + gynet neuvoo että petiin vaan (Toisaalta se on hieman ristiriitasta kun heti jos vuotoa tulee niin kysytään onko sekstailtu).

Mä taidan käydä omalla gynellä sen toisen neuvolan lääkärikerran. Tai ellen omalla niin jossain muualla. Haluaisin että tutkimuksen tekee gyne eikä yleislääkäri, varsinkin jos ovat meidän neuvolassa noita kandeja. Rakenneultrankin tekee kätilö, niin kyllä haluan vielä tavata gynen siis.

Mulla taisi myös kysyä verisen vuodon jälkeen, et onko sekstailtu. Mut sain siitä sen käsityksen, että seksi voi aiheuttaa harmitonta verenvuotoa kohdunsuulta tai limakalvoilta. Eikä viime kesänäkään seksiä kielletty vaikka automatkat, kävelylenkit ja kaikki muu supistuksia aiheuttava oli pannassa. Kysyin sitä vielä erikseen. Mut niin kai se juuri on, että omien halujen mukaan. Jos tuntuu ettei uskalla tai halua niin sehän on silloin ok.

Olisi pitänyt kylälle raahautua tänään, mut laiskottaa. Ihme ruuanlaittohimo tullut, liekö raskausoire.

Ymmärrän Rosa mitä tarkotat. Sit monesti lääkäreillä on sellasia juttuja, että "jostain asiasta voi olla haittaa jossain tapauksissa, mutta harvoille, joten ei mennä kieltämään kaikilta, kun ei varmaksi tiedetä". (Massiivilause..) Ihan hyvä idea käydä gynellä, jos neuvolalääkärit on kandeja. Voi olla hyviä kandejakin, mutta ei heillä vielä ole kokemusta, se vaan on karu totuus.

täällä kans yks jolla ummetus meinaa vaivata, levolacia oon ottanu tarpeen mukaan silloin tällöin... mutta kyl se on tuskaa yrittää ja yrittää ja melkein mitään ei meinaa tapahtua sillon ku viimeistään pitäis..

Täällä mies tulee kohta kotiin ja isyyspakkaus on pakattu ja kirje kirjotettu :) saas nähä mitä se tykkää... tuli hommattua sinne vaatteitaki enempi mitä ajattelin aluksi :)

Tämä meni pyörällä tänään töihin ja oli jotenki veto niin pois että oli pakko maata puoltuntia jalat ylhäällä käytävällä ku huimas vähän ja oli niin energiat maassa.. Mutta sitten helpotti ja pystyinkin taas työntekoon.. koskaan en ole ennen pyörtynyt, mutta luulen että se ei taaskaan olis ollut kaukana jos en tosiaan olis käyny pitkin pituuttani makaamaan keskelle työpaikkaa..

Yhteistyössä