Ajatus synnytyksestä oksettaa ja pelottaa! En tiedä voinko koskaan hankkia lapsia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maybebabe?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maybebabe?

Vieras

Olen tänä vuonna 29 vuotta täyttävä nainen, elän vakituisessa parisuhteessa.

Mikä minussa on vialla kun minulla on niin negatiivinen suhtautuminen synnytykseen??

Repeäminen ja venyminen on kammottava ajatus, hyi.
Paikat venyvät pilalle, voi tulla inkontinenssia ym. En voi kestää itseäni jos minulle käy niin :(

Nainen ei voi itse juurikaan vaikuttaa siihen jos niin sattuu käymään.
Palkaksi siitä miehet sitten kirjoittelevat seksi-palstoille ja valittavat löysyttä yms. naisen rupsahtamista. PRKL, että ottaa pannuun!

En tiedä uskallanko koskaan hankkia lapsia.

Jos haluat lapsia niin sinun on luovuttava osasta itseäsi, miesten ei tätä tarvitse tehdä ja siksi he eivät sitä ymmärrä ja suhtautuvat siihen väärin (eivät kaikki onneksi kuitenkaan).

Voit hankkia tai siis saada lapsia myös sektiolla! Mulla kaksi sektiota takana ja erittäin positiivisia ja kivuttomia ( tosin nämä sektiot eivät olleet oma valinta)

Niin muakin pelotti kaikki nuo, mutta nyt mulla on ihana vaavi ;)
eikä synnytyksen jälkeen todellakaan paikat oo ollut kauheessa kunnossa.. Luulin kans, että sitä on koko keho pilalla ton jälkeen. Tsemppiä!

No jos tekisit vaikka näin: jos todella haluatte lapsen/lapsia, ryhdytte toimeen ja otatte riskin koko loppuelämänne suhteen (ei tosiaankaan pelkän synnyttäneen naisen kropan suhteen) tai jätätte homman sikseen, jos juttu ei teille sovi.

t. nelikymppinen, raskausarveton, tosi timmissä kunnossa oleva kolmen pikkulapsen totaaliyhäri, joka lapsensa tosiaan halusi elämäänsä.

no et voi sectiollakaan, tuleehan siitäki arpi, maha venyy samalla tavalla raskausaikana... ja kyllä pelkkä raskaus jo löysyttää alapäätä (ei toki niin paljoo kuin jos sieltä vauva tulis )

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Älä hanki jos ajattelet noin. Sitten jos sinulle tulee pari raskausarpea ja purat vihasi niistä lapseesi.

En tietenkään lasta syyttäisi arvista. Ja arvista viis.

Toiminnalliset vaivat eli inkontinenssi tai löysyys olisivat surkeita asioita, jos ne pilaisivat loppuelämän.

Oikeasti se ei vaadi kuin helposti tienattavan summan rahaa korjata ne vauriot jos ne ottaa pannuun vielä pari vuotta synnytyksen jälkeen. Mieti nyt itsekin :-D !! *sanoo hyvällä*

Pidätkö itseäni niin täydellisenä nyt, että et halua ottaa riskiä jos jokin kohta sinussa rupsahtaa.
Itse en olisi koskaan voinut kuvitellakaan, että en hanki lapsia. En ole täydellinen enkä kaunis, joten raskaus ei pelottanut niiltä osin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Älä hanki jos ajattelet noin. Sitten jos sinulle tulee pari raskausarpea ja purat vihasi niistä lapseesi.

Toiminnalliset vaivat eli inkontinenssi tai löysyys olisivat surkeita asioita, jos ne pilaisivat loppuelämän.

ei mulla pissit lirahtele jos en sitä halua! Löysyyttäkin voi jumpata...

Minulla on ihan sama tilanne. Olen aina kammonnut ajatusta raskaana olosta ja synnyttämisestä.
Olen aikasemmin täällä kerran kirjoittanut, että hakeuduin tälle palstalle, koska mieheni on kovasti alkanut puhua lapsista, ja ajattelin että jos jokin vauvakuumeen poikanen iskisi kun tätä lueskelee. Mutta vaikutus oli ihan päinvastainen. Nyt minua inhottaa ajatus vielä enemmän kuin ennen. Tunnen olevani naisena täysi luonnonoikku ja kummajainen kun en tahdo lapsia. Mutta en voi sille mitään että minua inhottaa ajatus raskauspahoinvoinnista, mahasta jonka kanssa ei pysty kunnolla kävelemään loppuvaiheessa, revenneestä välilihasta, maitoa vuotavista rinnoista, yöt ja päivät vinkuvasta kuolaavasta lapsesta ja kaikesta mahdollisesta.

Nämä eivät kuitenkaan automaattisesti ole seurausta raskaudesta tai synnytyksestä vaan aika harvoin loppujen lopuksi noita tulee. Ja molempiin on olemassa erilaisia hoitokeinoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos haluat lapsia niin sinun on luovuttava osasta itseäsi, miesten ei tätä tarvitse tehdä ja siksi he eivät sitä ymmärrä ja suhtautuvat siihen väärin (eivät kaikki onneksi kuitenkaan).

Sepä juuri onkin ikävintä, ettei miehiltä löydy ymmärrystä naisen vartalon muutoksille raskauden jälkeen.

Eikä kaikilta naisiltakaan... Viisikymppinen tuttuni ihmetteli että kun nuorilla synnyttäneillä naisilla roikkkuu tissit pitkällä...

Sepä juuri onkin ikävintä, ettei miehiltä löydy ymmärrystä naisen vartalon muutoksille raskauden jälkeen.

Eikä kaikilta naisiltakaan... Viisikymppinen tuttuni ihmetteli että kun nuorilla synnyttäneillä naisilla roikkkuu tissit pitkällä...

No mun elämän pilaisi lapsettomuus joten mieluummin sais lirahtaa pöksyyn lasten ihanille jutuille nauraessa tai söpöä vauvaa nostaessa kuin jäisin ilman lapsia. Kuivat housut ei siinä paljon lohduta.

Ja aika harvat tollasista kärsii, naiset kuitenkin on luotuja synnyttämään.

Oikeasti, huono provo. Et olisi täällä kirjoittamassa aiheesta jos sulla ei lapsia olisi etkä niitä haluaisi, en usko. Aloituskin oli jo tönkkö, teennäinen.

Yhteistyössä